Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Panowie mam taki problem że kiedy naciągnę odpowiednio łańcuch i podokręcam śruby to później kiedy zakręcę tylnym kołem to raz łańcuch jest prawidłowo naciągnięty a innym razem kiedy znów obrócę kołem jest za mocno naciągnięty. Przez to nie mogę go odpowiednio ustawić. I raczej nie jest to wina ani zębatki zdawczej, ani łańcucha ani zębatki tylnej bo wszystkie te elementy wymieniałem już nawet kilka razy i na wszystkich jest ten sam problem. Czy zabierak może mieć coś z tym wspólnego ?
Offline
Zabierak nie.
Łańcuch jest nierównomiernie wyciągnięty.
Offline
Witaj, ja bym powiedział że nasze zębatki są lekko owalne, bo jaki bym łańcuch nie kupił(nowy) to mam ten sam efekt. Żeby było śmieszniej to myślałem także że to zabierak i kupiłem nowy . Testowałem na zdawczej 14,15,16z i na kole 45 i 41z za każdym razem ten sam efekt że pół obrotu ok, a drugie pół naciągnięty. Testowałem na łańcuchach RK, Moretti, YBN , dlatego teraz robię lekko luźniejszy, kupuję najtańsze łańcuchy moretti (starczają na jakieś 3 miesiące) i po kłopocie. Pozdrawiam Arek
Offline
Popieram poprzednika. Najlepiej tak wypośrodkować ustawienie łańcucha, żeby mniej więcej mieścił się w dopuszczalnym zakresie zarówno kiedy przy obrocie jest luźniejszy i kiedy bardziej naciągnięty.
Offline
Przyłączam się do poprzedników. Zębatki które są ogólnie dostępne nie są idealnie okrągłe i nawet na nowej zębatce można zauważyć nierównomierny luz na łańcuchu. Wykonanie na zamówienie tylnej zębatki jest po prostu nieopłacalne, bo już pytałem się u siebie ile by coś takiego kosztowało. Koszta taki to około 500 zł dla jednej zębatki. Najlepiej znaleźć miejsce gdzie łańcuch jest najmocniej naciągniąty i tutaj ustawiać odpowiedni luz tak aby czasem nie doprowadzić do pęknięcia łańcucha (ja miałem taką przygodę na szczęście w drodze do pracy).
Offline