Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 02-07-2016 20:18:45

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Chłodnica oleju z silnikiem Lifan 120

Jak wyżej chodzi mi o użytkowników silnika Lifan 120 z chłodnicą oleju, chcę porównać czy mają podobne objawy. Ciekaw jestem też czy ktoś użytkuje ten silnik bez chłodnicy i jak mu się sprawuje. Chodzi mi oto że wcześniej kiedy było chłodniej musiałem według mnie dość długo grzać moto na ssaniu a w cieniu w 30 minut potrafił szybko wystygnąć tak że trzeba było znów rozgrzewać silnik przed jazdą. Dodam że mam uszytą skórzaną osłonę chłodnicy. Myślałem że podczas chłodniejszych dni to normalne. Teraz kiedy są dni gdzie temperatura dochodzi do 35 stopni moto co prawda rozgrzewa się krócej ale moment szybkiego stygnięcia pozostał muszę odpalać na ssaniu. Po za tym jest coś takiego nieważne wcześniej jak było chłodniej czy teraz jak jest cieplej. Jak rozgrzewam silnik na ssaniu to w pewnym momencie zaczyna się silnik dusić(normalne) wyłączam ssanie silnik ma stabilne obroty około 1500 ale nie da się ruszyć bo gaśnie. Ponowne odpalenie tylko przy załączonym ssaniu. Można odjechać ale na ssaniu i czuć że silnik nie chce się wkręcić wyłączenie ssania i puszczenie manetki gazu powoduje zgaśnięcie silnika. Po przejechaniu pewnego odcinka teraz krótszego bo jest cieplej wyłączam ssanie . Silnik już nie gaśnie po puszczeniu manetki gazu. Ale wolne obroty utrzymują się w granicach 2000-2200. Mam więc wrażenie jakbym na pewnym etapie jazdy jeździł na nie dogrzanym silniku. Czekam na opinie czy to normalne czy też tak macie. Czy lepiej darować se tą chłodnicę i ją zdemontować.

Offline

 

#2 02-07-2016 20:45:43

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Chłodnica oleju z silnikiem Lifan 120

Nie wiem jak wypowiedzą się inni, ale przyczyna może nie być w chłodnicy tylko w regulacji gaźnika. Ja mam w tej chwili yx140 i chłodnicę mam zamontowaną, w chłodniejsze dni (np rano) jak jechałem do pracy to trzeba było odpalać na ssaniu, ale chwila i można było ssanie wyłączyć, a później już normalnie jechał, bez żadnego problemu.

Offline

 

#3 03-07-2016 13:02:27

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Chłodnica oleju z silnikiem Lifan 120

W sumie to mogę wyłączyć ssanie ale zanim nie rozgrzeje się do 2000 obrotów podczas jazdy to muszę podtrzymować manetką gazu obroty. Bo jak puszczę to zgaśnie. Gaźnik to PZ27 z pompką przyśpieszającą. Dysza główna to 120 przy mniejszej dusił się na wyższych obrotach podczas jazdy. Powyżej 5000 obrotów orzywał po załączeniu ssania. Może chodzi tu o dyszę wolnych obrotów nie wiem jaka jest w orginalne, jaką byś proponował założyć.

Offline

 

#4 03-07-2016 20:01:20

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Chłodnica oleju z silnikiem Lifan 120

Ale jak u Ciebie na początku było dobrze, to może to nie jest kwestia dyszy. Musiałbyś przypomnieć sobie od którego momentu tak zaczęło się dziać, co było wtedy robione z moto. Ja obstawiam że ten problem tkwi w gaźniku (regulacja, dobór dyszy itp). Nie wydaje mi się żeby niedogrzanie silnika miało taki wpływ na jazdę, w końcu odpalając i ruszając z miejsca też przecież silnik nie ma temperatury "roboczej". W tej chwili nie wiem nawet jakie mam dysze w gaźniku, bo nie miałem nawet potrzeby rozbierania ani regulacji.

Offline

 

#5 03-07-2016 21:53:50

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Chłodnica oleju z silnikiem Lifan 120

W sumie to od początku z tym gaźnikiem miałem przeboje. Na początku ciekł mi przelewem więc wyregulowałem pływak, przestał ciec. Potem zacząłem zmieniać dysze bo po 5000 tysiącach dławił się. Kupiłem sobie nawet gaźnik PZ26 Kaihin na części i z niego jest właśnie dysza wolnych obrotów. A przy głównej 120 dopiero normalnie pracuje w zakresie pełnych obrotów. Zastanawiam się czy przyczyna nie leży po stronie świecy bo choć irydowa NGK i dużo nie jeżdżona (wcześniej w silniku72) to może na chłodniejszym daje za słabą iskrę i trzeba się wspomagać podniesieniem obrotów manetką.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.speedwaymenagzuzlowy.pun.pl www.great-land.pun.pl www.dragoncraft.pun.pl www.khorn.pun.pl www.forumowisko.pun.pl