Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 19-06-2016 07:20:05

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Mikuni vm 22 - kilka pytań

Witam, mikuni vm22 już dotarł i jestem zdumiony różnicą w kulturze pracy pomiędzy zwykłym pz26. Ile miałem silników , gaźników , czy motorów to nigdy nie miałem takiego ssania jak w mikuni (rewelacja). Ponadto precyzyjna praca silnika podczas jazdy na wszystkich biegach przy niskich prędkościach ok.2-3tyś obr.(nic nie szarpie , nie przerywa). A teraz kilka pytań:
- nawet Pan z mrf nie potrafił odpowiedzieć jaka jest średnica dyszy głównej, wujek google także nie odpowiada jednoznacznie,
- fabrycznie jest dysza 95 i przy 7 tyś zaczyna przerywać tak jak to miało miejsce przy 5tyś w pz26 i dyszy 110, jaka dysza powinna być lub na jakich jeździcie?
- czy można zostawić fabryczny filtr z ws50 (ewentualnie jaki polecacie ,byle był cichy)
Przypomnę że silnik to YX140 z dolnym rozrusznikiem na standardowym wałku, wydech seria ws50. Pozdrawiam Arek.

Offline

 

#2 19-06-2016 10:48:34

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Nie wiem czy przypadkiem nie jest tak, że w różnych egzemplarzach gaźników (te same modele) są zamontowane różne dysze.
Poza tym, to, że dany gaźnik powinien współpracować z danym silnikiem nie oznacza, że nie będzie to wymagało wymiany dyszy, która była w komplecie.

Z dobieraniem dyszy jest trochę jak z regulacją mieszanki. Jeżeli silnik przerywa mimo prawidłowego ustawienia śruby regulacji mieszanki może to oznaczać zarówno zbyt ubogą (za mała dysza) albo zbyt bogatą (zbyt duża dysza) mieszankę. Musiałbyś ustalić który problem występuje w Twoim wypadku, a później zmniejszyć/zwiększyć dyszę.

Spoiler:

Np. w moim molkt dostałem dyszę główną 110 i za nic nie dał się wyregulować. Do tego stopnia, że najlepiej jeździł z wyjętą śrubą regulacji (mieszanka zubożona poza skalę). Wymieniłem na 95 (15pln, dysza keihin, molkt akurat rakich używa) co przesuneło mi skalę o tyle, że udało się wyregulować gaźnik i teraz już jeździ dobrze.

Niektórzy twierdzą, że jeżeli regulacja gaźnika wymaga wykręcenia śruby o ponad 4-5obrotów należy zmniejszyć dyszę, ze względu na ryzyko zgubienia śruby.

Offline

 

#3 19-06-2016 13:38:37

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

żeby zostawić fabryczny filtr będziesz musiał pokombinować z jakąś przejściówką, bo chyba ten Twój mikuni ma zdecydowanie większą średnicę pod filtr niż ma fabryczny. Fabryczny ma z tego co pamiętam 32 mm, a mikuni nie wiem czy nie ma czasem około 40mm. Ja kupiłem Molkt 26 i średnica pod filtr jest 42 mm więc i tak kupowałem stożek w obudowie.

Offline

 

#4 19-06-2016 15:21:46

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Tak jak piszesz Tommy mikuni ma koło 40 mm i raczej nie ma sensu sztukować do niego przejściówki z orginalnego filtra wiedząc jaki on jest szczelny. Tak jak Ty proponuję zakup stożka w obudowie lub większą kombinację jaką ja zastosowałem. Wstawiłem filtr od Rometa K125 mieści się między boczkami za aku. Aby go zamocować trzeba przyspawać dwa płaskowniki pod siedzeniem i do nich go przykręcić. Orginalną gumę trzeba przedłużyć. Ja mam zrobione to w ten sposób że do orginalnej gumy włożony jest kawałek rurki nierdzewki fi 40mm a ta z kolei jest połączona za pomocą rurki gumowej z dolotu cinquczento 700 cc odpowiednio przyciętej. Oczywiście połapane wszystko na opaski z boku wygląda jak orginał. Dodam jeszcze że miałem mikuni ale obecnie korzystam z PZ 27 z pompką przyśpieszającą.

Offline

 

#5 19-06-2016 17:06:52

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Witam, filtr fabryczny mam cały czas założony (gumę dało się tak naciągnąć), a stożków unikam bo jednaj jest głośniej i chyba także pójdę w stronę filtra z k125 tylko wpierw muszę kilka dysz do mikuni kupić. Pozdrawiam Arek.

Offline

 

#6 19-06-2016 22:45:27

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Mała średnica filtra rzeczywiście mogłaby być problemem, ale nie myślisz, że większym będzie prawdopodobnie seryjny tłumik?
Po pierwsze tłumik z 50tki spokojnie może stawiać duży opór spalinom, skoro silnik (50cm^3) nie produkuje ich w dużych ilościach w porównaniu z ponad 2x większym(140cm^3),
po drugie taki silnik (YX140) prawdopodobnie jest przystosowany do tłumików przelotowych (takie się standardowo montuje w pitbike'ach a o ile mi wiadomo to jest główne zastosowanie yx140), więc na Twoim miejscu martwiłbym się tłumikiem podwójnie.

Ostatnio edytowany przez Kuaczozor (19-06-2016 22:47:17)

Offline

 

#7 20-06-2016 06:37:58

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Bez przesady  nasz tłunik spokojnie współpracuje z silnikami 110cc. Po za tym te silniki są montowane jako zamienniki do Hondy Cub więc nie koniecznie musi być tłumik przelotowy. Inna sprawa że jeśli dostarczyymy większą dawkkę mieszanki to z drugiej strony musimy ułatwić jej wydostanie się.

Offline

 

#8 20-06-2016 09:49:44

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

cesio22 napisał:

Po za tym te silniki są montowane jako zamienniki do Hondy Cub więc nie koniecznie musi być tłumik przelotowy.

Jasne, że są. Możesz go też zamontować w Suzuki GN, jeśli zapragniesz, albo nawet w HD, choć może go nie ruszyć z miejsca.
Tylko to, że ktoś je gdzieś montuje to jedno, a ich przeznaczenie zamierzone przez producenta to drugie.
I nie mówie o silnikach 72, 110, i 125, tylko o silniku YX140, które o ile mi wiadomo, są jednak zarówno produkowane w celu, jak i głównie wykorzystywane w pitbike'ach. A pitbike'i nie będąc przeznaczonymi do ruchu po drogach publicznych nie potrzebują cichych tłumików.


cesio22 napisał:

Bez przesady  nasz tłunik spokojnie współpracuje z silnikami 110cc.

Co masz na myśli, pisząc "spokojnie współpracuje"? Że taki motor jeżdzi? Pewnie, że jeździ, JOSEMORALES  jeździ na 140 z takim tłumikiem, więc się da.
Czy może masz pewność (hamownia? analizator spalin?), że w żadnym stopniu go nie ogranicza? W takim razie wciąż pozostaje różnica między 110 i 140. Nie tylko różnica pojemności ale też tego, że YX to silnik o innym przeznaczeniu.

JOSEMORALES w Dysza główna PZ26 do YX140 napisał:

(...)czuję że go jeszcze blokuje(...)

Tu nie chodzi o to, co będzie jeździć tylko o uzyskanie pełnej mocy, tak przynajmniej wynika z tego co JOSEMORALES pisał.
Dlatego też nie twierdzę, że różnica będzie niesamowita (seryjny tłumik może jeździć z jeszcze większymi pojemnościami, co wiem z doświadczenia) tylko, że do osiągnięcia maksymalnej mocy może to być konieczne.

Jest też kwestia negatywnych skutków źle dobranego oporu tłumika do ustawienia cyklu zaworów i ciśnienia spalin, powodującego bądź duszenie silnika nagarem, bądź spalaniem mieszanki częściowo w kolanku wydechu, choć pewnie mało kto planuje swojego Routera jako motocykl długowieczny, więc można przyjąć, że ma to znaczenia marginalne.

Offline

 

#9 20-06-2016 11:35:18

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Witam, widzę że wątek schodzi trochę w inną stronę. Co do wydechu zależy mi na ciszy więc może zmienię na coś z silencerem, ale puki co zostaje seria ( w 110 miałem przelot taki z allegro wyglądający jak termos, kompletny wydech z zipp pro 50 i serię. Widząc różnicę wiem że większa jest w hałasie niż uzysku mocy. Jedyny skutek negatywny to większa temp. głowicy). Czy na prawdę nikt nie wie jaka jest średnica dysz w VM22, trochę to dziwne że się je poleca podczas gdy nikt na nich nie jeździ. Wracając do tematu gaźników założyłem z powrotem pz26 bo do sklepu po dyszę muszę jechać z jej podstawką skoro nie znam średnicy , a suwmiarki brak . Odezwę się jak kupię i zamontuję dysze dysze . Pozdrawiam Arek

Offline

 

#10 20-06-2016 14:11:50

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Przecież jeśli chcesz kupić dyszę ważna jest firma (przy podróbkach firma, którą podrabiają) i numer, a nie faktyczny wymiar.
Możesz robić zakupy z suwmiarką, ale sama informacja, że to mikuni powinien Ci wystarczyć.

Offline

 

#11 21-06-2016 06:13:15

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Śpieszę z odpowiedzią. Nasz moto jest zaprojektowany w chinah do pojemności 125 i jest to kopia suzuki GS 125 a nie GN. Tylko w nim jest silnik pionowy nie mal wierna kopia to Romet K125. Natomiast nasz silnik to kopia silnika z Hondy Cab produkowanego od lat 50. W pojemnościach 50,70,90,110 przy wszystkich modelach ten sam tłumik. Zresztą produkowany do dziś Hondw Wave 110 z wtryskiem. Tłumik ma znaczenie większe przy silnikach dwusuwowych.  Zawsze możesz jechać do firmy gdzie Ci zaprojektują tłumik. Montując przelot i tak pewnie zostawisz orginalne kolanko które będzie dławiło spaliny.  Montaż kolanka o większym przekroju jak by Ci się udało zamontować może oznaczać nie dogrzanie od tej strony silnika. Można znaleźć na internecie gościa co tak zrobił i nie poleca montażu takiego kolanka. Zapłon w wydechu jest spowodowany z reguły na zbyt bogatej mieszance, albo kiedy wypada zapłon. Paliwo nie mogąc spalić się w cylindrze może spalić się w tłumiku następuje strzał. Gdyby receptą był montaż tłumika przelotowego to przy 1generacji LPG montowano by je a nie klapki zabezpieczające układ przed wybuchem mieszanki w tłumiku. Co do dysz jeśli jest planowana zmiana filtra powietrza to ja bym proponował najpierw go zmienić a potem regulować gaźnik. Bo po jego zmianie i tak trzeba na nowo go wyregulować.

Ostatnio edytowany przez cesio22 (21-06-2016 06:15:09)

Offline

 

#12 21-06-2016 09:28:29

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Kuaczozor napisał:

Przecież jeśli chcesz kupić dyszę ważna jest firma (przy podróbkach firma, którą podrabiają) i numer, a nie faktyczny wymiar.
Możesz robić zakupy z suwmiarką, ale sama informacja, że to mikuni powinien Ci wystarczyć.

Witaj, nigdy nie widziałem loga producenta na dyszy paliwowej i nigdy nie słyszałem aby podrabiać dysze (to tylko mosiężna śrubka z dziurką i czy zakupiona razem z gaźnikiem czy w sklepie u p.Janka za rogiem to nadal tylko mosiężna śrubka z dziurką). Zawsze gdzie bym nie kupował to sprzedawca pytał o rozmiar i średnicę gwintu. Samo Mikuni w różnych modelach stosuje różne dysze, a nawet w tych samych modelach dla różnych pojemności. Po modelach i producentach sprzedają  produkt kosztujący normalnie 2-5pln za 15-20pln http://mikuni.istore.pl/pl/dysza-glowna-sr500-34hp.html . A podstawowe pytanie brzmiało na jakich dyszach jeździcie z gaźnikami mikuni vm22 w silnikach yx140, nikt nie napisał gdzie takie kupić , jakich sam używa , nie podał rozmiarów.

Do cesio22 jeżeli wszystko będzie dobrze gadać na fabrycznym filtrze to nie będę go zmieniał

Pozdrawiam Arek

Offline

 

#13 21-06-2016 10:07:31

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

JOSEMORALES napisał:

Witaj, nigdy nie widziałem loga producenta na dyszy paliwowej i nigdy nie słyszałem aby podrabiać dysze (to tylko mosiężna śrubka z dziurką i czy zakupiona razem z gaźnikiem czy w sklepie u p.Janka za rogiem to nadal tylko mosiężna śrubka z dziurką).

To wiele tłumaczy.

Dysza z logiem Keihin:
http://images.cmsnl.com/img/products/jet-main-152_medium920631331-01_ba66.jpg

Dysza (wolnych obrotów akurat) z logiem Mikuni:
http://www.3cyl.com/mraxl/manuals/carbtune/MikuniEmblem1.jpg


Nie twierdze, że dysza musi byc firmowa, żeby działać dobrze, tylko stwierdzam fakt, że są producenci produkujący zamienniki pod części tych firm.

JOSEMORALES napisał:

Samo Mikuni w różnych modelach stosuje różne dysze, a nawet w tych samych modelach dla różnych pojemności.

Prawda.

JOSEMORALES napisał:

Po modelach i producentach sprzedają  produkt kosztujący normalnie 2-5pln za 15-20pln http://mikuni.istore.pl/pl/dysza-glowna-sr500-34hp.html .

No właśnie to jest różnica między oryginalnymi częściami a zamiennikami (oczywiście może też tak być, że dysze z innych gaźników innych firm po prostu pasują).

JOSEMORALES napisał:

A podstawowe pytanie brzmiało na jakich dyszach jeździcie z gaźnikami mikuni vm22 w silnikach yx140, nikt nie napisał gdzie takie kupić , jakich sam używa , nie podał rozmiarów.

Też prawda. Z tym niestety nie mogłem Ci pomóc, ponieważ nie mam takiego gaźnika. Poza tym przez jakiś czas myślałem, że pytasz o to na jakich przepustowościach jeżdzą, nie, że prosisz o zwymiarowanie.

Natomiast, jeżeli chcesz znać wymiary:
http://cdn2.bigcommerce.com/server3700/f59ffgfn/product_images/uploaded_images/vm11.22series.jpg?t=1415011895
+szerokość na dole z gwintem podobno 6mm.

Offline

 

#14 24-06-2016 00:53:30

JOSEMORALES

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

1237315
Skąd: Knurów
Zarejestrowany: 04-06-2016
Posty: 261
Punktów :   
Motocykl: Yamaha XJ600N
Pojemność: 600
Przebieg: 39000
Imię: Arek

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Dziś odebrałem zamówione dysze i lekarstwem na mój problem z mikuni vm22 okazał się rozmiar 90. Gaźnik pracuje jak marzenie na fabrycznym filtrze powietrza, bardzo żywo przyspiesza na każdym biegu i co ważne nie szarpie i nie przerywa jak pz26. Dla zainteresowanych dysza główna w vm22 ma gwint 5mm i jest zamienna z dyszami dellorto. Pozdrawiam Arek.

Ostatnio edytowany przez JOSEMORALES (24-06-2016 01:39:59)

Offline

 

#15 07-02-2017 11:45:22

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: Mikuni vm 22 - kilka pytań

Mam pytanie:
Jak sobie radzicie z ustawianiem mieszanki w tym gaźniku?
Dostęp do śruby składu mieszanki jest absurdalnie utrudniony, o wizualnej kontroli już nie wspominając.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.khorn.pun.pl www.forumowisko.pun.pl www.speedwaymenagzuzlowy.pun.pl www.snajper.pun.pl www.dragoncraft.pun.pl