Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 17-05-2016 17:49:37

arek15

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 17-05-2016
Posty: 4
Punktów :   

Nie chce odpalić

Siema mam problem ze swoim routerem ostatnio jak jechałem to mi zgasł i nie chce odpalić w silniku było słuchać szumy jak kopałem kopką. a ostatnio kopnąłem z 3 razy i poszedłem za pół godziny to kopka stoi w miejscu. z pychu na biegu koło stoi POMOCY!!

Offline

 

#2 17-05-2016 23:11:24

piotek1919

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 23-03-2013
Posty: 172
Punktów :   

Re: Nie chce odpalić

2 możliwości do sprawdzenia
-Przestawił ci się rozrząd i tłok uderzył w zawory
-Zwyczajnie się zatarł
Bez rozbierania tego nie stwierdzisz co się stało więc kluczę w dłoń i ściągaj głowicę jak będą ślady od uderzeń na deńku tłoka i zaworach to przestawił się rozrząd i czeka cie wymiana zaworów natomiast jeżeli nie będzie żadnych sladów to idź dalej i sciągaj cylinder jeśli to nie rozrząd to na 100% zatarty

Offline

 

#3 20-05-2016 14:33:26

arek15

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 17-05-2016
Posty: 4
Punktów :   

Re: Nie chce odpalić

TŁOK nie mógł się zatrzeć bo olej jest w normie

Offline

 

#4 22-05-2016 01:51:54

piotek1919

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 23-03-2013
Posty: 172
Punktów :   

Re: Nie chce odpalić

Jest jeszcze opcja że pompa padła ale to rzadko

W takim razie sprawdź rozrząd

Offline

 

#5 22-05-2016 17:48:28

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Nie chce odpalić

arek15 napisał:

TŁOK nie mógł się zatrzeć bo olej jest w normie

i tu się mylisz bo da się zatrzeć silnik mimo że jest olej wystarczy przegrzać silnik powiem Ci że kiedyś auto jak kupowałeś miało też silnik nie dotarty i mimo oleju i płynu chłodniczego też taki silnik można było zatrzeć.

Offline

 

#6 14-06-2016 09:57:09

arek15

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 17-05-2016
Posty: 4
Punktów :   

Re: Nie chce odpalić

kopniak odciął się ale cięzko się kręci i słychać jak by coś szorowało

Offline

 

#7 14-06-2016 13:47:36

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: Nie chce odpalić

Mógł Ci się klin wału ściąć, magneto przesunąć i teraz trzeć po statorze.
Przy 50cm^2 to mało prawdopodobne, ale przy większych pojemnościach wykonalne. Szczególnie jeśli magneto nie zostało wystarczająco mocno dokręcone.
Myślę, że warto sprawdzić, to kwestia odkręcenia około trzech śrub.

Offline

 

#8 21-06-2016 22:41:07

arek15

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420924716.png

Zarejestrowany: 17-05-2016
Posty: 4
Punktów :   

Re: Nie chce odpalić

Jak mam to sprawdzić ?

Offline

 

#9 21-06-2016 23:22:44

Kuaczozor

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 14-06-2016
Posty: 199
Punktów :   
Motocykl: -
Pojemność: -
Przebieg: -

Re: Nie chce odpalić

  1. Odkręcasz śruby i ściągasz lewą obudowę, przy czym nie tą, która zasłania zębatkę, tylko tą większą zakrywającą magneto (może się okazać, że musisz ściągnąć obie)

  2. Upewniasz się, że masz wbity luz i łapiąc ręką za magneto obracasz je wyczuwając czy gdzieś nie trze.

Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że w pewnym miejscu obrotu opór będzie rósł ze względu na indukowanie prądu w cewce i kompresję. W razie niepewności można wykręcić świecę, spowoduje to znaczący spadek tego oporu, poprzez niwelacje kompresji, bez zmiany siły ewentualnego oporu z tarcia.
W każdym razie, wydaję mi się, że jednak łatwo wyczuć różnicę miedzy oporem powstałym z tarcia a oporem powstałym z kompresji/siły magnetycznej. Przynajmniej u mnie to nie problem.

Problem z klinem można poniekąd sprawdzić ruszając magnetem w obie strony i ustalając czy nie ma luzu na wale (czy obraca się dokładnie o taki sam kąt). Do uzyskania pewności musiałbyć odkręcić magneto, i zobaczyć jak wygląda klin ale to już więcej zabawy.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.aishwarya.pun.pl www.souledge.pun.pl www.nemezisclan.pun.pl www.sojuszborguni65.pun.pl www.deepikaishahrukh.pun.pl