Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam, na wakacjach planuje kupić YX 140 wersję bez rozrusznika, łącznie z dodatkami planuje zamknąć się w kwocie 1600 zł.
Mam kilka pytań dotyczących modyfikacji tego silnika:
1) Opłaca się kupić stator z lekkim magnetem, czy ten zwykły 6 cewkowy wystarczy?
2) Który gaźnik wybrać, ponieważ na stronie są 3 a chciałbym wybrać najwydajniejszy?
3) Czy opłaca się brać tą chłodnice oleju http://sklep.pitbikemrf.pl/czesci-silni … ebrna.html czy ta zwykła najtańsza wystarczy? i przewody 20 czy 40 ?
4) Sportowy wałek rozrządu bardzo skraca żywotność silnika?
5) Co polecalibyście jeszcze zamontować?
Offline
1)Rotor kit tzn lekkie magneto daję ci szybsze wkręcanie motorka sie na obroty
2)Kolega ma molkta
Offline
3. Ta chłodnica ma lepszy przepływ powietrza= lepsze chłodzenie, i ma żeberka które dużo lepiej chłodzą, a przewody zależy gdzie ją chcesz dać
Offline
Najbardziej pasowałoby mi w miejsce klaksonu
Offline
1. Nie wiem o co chodzi "zwykły na 6 cewek", bo magneto w yx jest inne niż w fmb, bo iskrownik jest przykręcony do silnika, nie do dekla. Seryjnie jest jedna cewka do ładowanie, ale drugą można dołożyć, bo są gwinty, potem ją trochę przelutować (prosty zabieg, ale martw się dopiero jak kupisz. Jeśli masz tylko kasę na zestaw lekkiego magneta to je kupuj - mniejsze ryzyko pęknięcia wału. Mi się to stało, gdy założyłem magneto i iskrownik z deklem od Routera. Magneto gdzieś musiało być kszywe i biło, aż hmmm wybiło . Koledze z innego forum znów pękł wał na seryjnym magnecie.
2.Albo Molkt pz26, albo te VM22 (jest to pz25), molkta moge polecić za to, że zawsze odpali bez ssania, duża komora pływakowa, wielka przepustnica, Za to jego wady to - śrubka od dawki lubi sie wykręcić i zgubić, cięzko potem dostać nową - ja mam wkręconą o rozmiar mniejszą na papierku, z reszta regulacja dawki polega tu najbardziej na zabawie iglicą, śrubka od obrotów też lubi dostać potem luz i się wykręcić, ale można ładnie przyszlifować i przykręcić śrubkę na zwykły gwint (nie pamiętam rozmiaru) - też tak mam zmajstrowane.
3. Nie miałem nigdy nawet w rękach tej chłodnicy. Za to polecam tą drugą z tego sklepu i wydaje mi się że jest lepsza niż ta co podałeś, bo jest większa powierzchnia chłodząca. Poza tym montaż węży w tej co podałeś jest paskudny, one lubią potem przeciekać tam gdzie się je skręca objemką - wiem bo miałem chłodnicę z takim montażem węży. Najlepiej jak są zakute końcówki, sie je przykręca i wszystko gra.
4. Mam go zamontowanego i nic się nie dzieje. Moc i moment się poprawiły, jestem z niego zadowolony. Nie powinien uszkodzić silnika, on tylko zwiększa kompresję.
5. Zmienić przełożenie, osobiście polecam 16/42 ale co kto lubi, przespawać kopniak tigiem, aby był wygodniejszy, jak chcesz mogę ci napisać w jaki sposób. Zmienić olej w lagach, bo takie nurkowanie przy hamowaniu jak na seryjnym nie jest komfortowe. Zmienić jedna spręzynkę w hamulcu tylnym na krótszą aby lepiej działał. Oponki też by się przydało. Mocowanie do linki od sprzęgła. lub zmiana linki na taką, aby pasowała w seryjny uchwyt w yx.
U mnie montaż chłodnicy wygląda tak
Przewody są z drugiej strony i mają 40cm
ale się rozpisałem... XD
Ostatnio edytowany przez adi9424 (17-01-2016 20:39:25)
Offline