Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześć mam pytanie jak podłączyć światła by szły z akumulatora tak jak w ws 50 a nie z cewek ? gdyż chcąc założyć nową lampę z h4 to cewki nie dawały pełnego światła i jest to denerwujące po ciemku gdy obroty spadną to światła przygasają i żarówki się szybciej palą a gdy silnik wyłączony to wgl. nie ma świateł. Chciałbym podłączyć światła tak jak w ws 50 jak włączę światła na zgaszonym silniku to świecą i na odpalonym nie przygasają proszę was o pomoc bo jest mi to bardzo potrzebne z góry dzięki )
Offline
Podepnij pod standardowe światła i daj dodatkowo wyłącznik, ja mam tak zrobione.
Offline
Jeśli będziesz miał mocne światła to i tak z akumulatora długo Ci nie pociągną, bo będzie się rozładowywał szybko. Zależy jakie chcesz te światła zamontować, lub podłączyć. Ja mam dodatkowo zrobione ledowe reflektory dalekosiężne, ale podpiąłem je pod światło postojowe i dodatkowo na kierownicy dałem osobny wyłącznik. Do tego założyłem w przedniej lampie pasek ledowy jako światło do jazdy dziennej.
Offline
Nie rozumiecie... mi chodzi światło przednie i tylne mam podłączone do cewek a chce je przepiąć pod akumulator
Offline
rozebrałem moto i tak biały- kabel ładuje akumulator : żółty- są to światła, gdy podłączyłem żółty kabel do akumulatora to światła świeciły ok tylko żę słabe ma wtedy ładowanie da się ten żółty co wychodzi z silnika podpiąć jako ładowanie akumulatora mam jeszcze jeden regulator napięcia na 2 wejścia tylko nwm jak to podłączyć proszę was o szybką pomoc dodam zdj.
http://scr.hu/6jy5/0w1j1
http://scr.hu/6jy5/rs4wy
http://scr.hu/6jy5/6m4u6
jak podłączyć te 2 kable biały i żółty pod regulator w moto. bo w ws 50 są 2 żółte a u mnie 1 żółty i jeden biały jak to podłączyć ???
Ostatnio edytowany przez biker_boys (13-10-2015 20:51:16)
Offline
Obawiam się, że może to być kosztowne. Samo zrobienie, żeby światła świeciły się od razu z akumulatora jest dość proste do wykonania ale już uzyskanie wydajności prądowej do zasilenia lampy H4 już wymaga większego nakładu pracy.
Do przeróbki świateł będziesz potrzebować innego regulatora napięcia. http://allegro.pl/motorower-shineray-xy … 00066.html
W stojanie będzie trzeba przelutować przewody. Żółty zostaje tak jak był. Biały i zielony odlutowujemy od cewki i tam gdzie był wcześniej zielony przylutowujemy biały. Zielony przewód już nie będzie nam potrzebny tak samo jak odczep cewki gdzie był przylutowany oryginalnie biały przewód - tamto odizolować.
Światła łączymy jak na schemacie.
Żeby móc zasilić żarówkę H4 trzeba dodatkowo zmienić magneto i pokrywę z uzwojeniem na typ sześciocewkowy.
Ten regulator od Poloneza się nie nadaje bo tam jest alternator i działa to na innej zasadzie, w naszych motorkach niestety takiego cuda nie przewidziano (a szkoda).
Offline
mam taki regulator i podłączyć tak jak zaznaczyłeś ? a czerwony i zielony ? http://scr.hu/6jy5/6m4u6 to w tym tylko kable pozamieniać ? na razie niech będzie ta zwykła żarówka
Offline
Ok podłączyłem światła pod aku. Gdzieś w elektryce chyba nie łączy mi kabel bo na wysokich obr mruga kontrola biegu 0 ale popsikałem sprayem do kabli i teraz łączy. Ładowanie aku bez świateł to ok 13,50 a z światłami ok 12,80-13 V na średnich obr. więc nie powinien się rozładować. A mam jeszcze jedno pytanie czemu napięcie przy żarówce wynosi 11V ?? a nie 12 ? tyle co na akumulatorze ???
Offline
Do zmiany regulatora potrzeba przelutować kable przy cewkach w silniku jak pisałem wcześniej. W schemacie chyba popieprzyłem kolory kabli w regulatorze, podłącz tak jak jest na zdjęciu.
Przy żarówce nigdy nie ma napięcia takiego jak na akumulatorze bo po drodze do niej przełączniki, kostki i przewody też mają swoją oporność i odkłada się na nich napięcie. Czym większy prąd (moc) naszej żarówki tym większy spadek napięcia na kostkach, przewodach. Jeżeli przez coś płynie prąd i odkłada się w tym napięcie wtedy to coś zaczyna pobierać moc czyli się grzać.
Jeśli na akumulatorze jest 12V, żarówka ma moc 55W a napięcie bezpośrednio na jej wyprowadzeniach 10V to na przewodach, kostkach i przełącznikach wydziela się 9W mocy w postaci ciepła.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (14-10-2015 17:03:19)
Offline
Ok popatrze a co ty masz na kolanku ?? I lepiej działa na gaźniku skutera ?
Ostatnio edytowany przez biker_boys (14-10-2015 19:58:46)
Offline
Na gaźniku od skutera mało pali, płynnie reaguje na dodawanie gazu i taki gaźnik ma lepsze ssanie. W kolanku jest sonda lambda.
Offline
A jak zrobiłeś z ssaniem gdzie je podłączyłeś ? I podaj jaki to jest gaźnik
Ostatnio edytowany przez biker_boys (15-10-2015 07:20:45)
Offline
jak morze być ręczne ssanie w tym gaźniku ?? nie dusi Ci się na 24mm średnicy ? A propo do tematu wymieniłem żarówkę na h4 35/35w i zobaczymy ile wytrzyma muszę i tak zmienić lampę jaką polecacie ? do choppera taką na h4 ?
Offline
Mało wiesz kolego o tym gaźniku. Jak kupisz to i masz ręczne http://allegro.pl/ssanie-reczne-motofor … 09414.html . Jest dobrze wyregulowany to się nie dusi najlepsze jest to, że mało pali pomimo kufra, szyby, opony kostki i ciężkiej ręki kierowcy. Rzadko przekracza 2,5 litra na 100 km. Co do lampy to ja mam H4 55/60W już jakiś czas a akumulatora nigdy nie ładowałem z zewnątrz.
Offline