Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Ciąg dalszy prób zamieniania 147fmb w rakietę. Czy jest sens montażu czegoś takiego? Nie rozwali głowicy od za dużej kompresji? Czy wymiana da coś?
Offline
Ja nie wiem czy do 72 jest bardziej wypukły tłok. Jak podniesiesz stopień sprężania to najwyżej będziesz na 98 oktanowej śmigał i z silnikiem specjalnie nic się nie powinno dziać.
Większy stopień sprężania zmniejsza zużycie paliwa, poprawia elastyczność, wzrasta trochę moc maksymalna.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (29-09-2015 18:12:25)
Offline
98 mi się trochę nie podoba bo drogie, nie wiem jaki mam tłok bo go nie montowałem. A jak będzie wyglądało zużycie części?
Offline
Chcesz podnieść kompresję? Nic prostszego splanuj głowicę. Oczywiście w granicach rozsądku tak żeby tłok nie uderzył w zawory. Różnica między paliwem 95 a 98 to tylko 3 oktany. Na pewno 98 jest bardziej sucha a więc silnik będzie miał gorsze smarowanie - chłodzenie paliwem. Przyrostu mocy pewnie zbytnio byś nie odczuł za to silnik szybciej by się grzał . Jak chcesz uzyskać kopa zalewając paliwo to załatw sobie lotnicze 110 oktanów . Kopa na pewno dostanie ale jak długo na nim pojeździsz tego nikt Ci nie powie. Miałem kolegę co lał do wardburga to mu szedł jak burza a że to był dwusuw to dawał mu podwójną dawkę oleju a i tak silnik zatarł. Paliwo im więcej ma oktanów tym jest bardziej suche . A jak mówi stare przysłowie z gówna bata nie ukręcisz. Chcesz szybciej śmigać musisz zwiększyć moc , najprościej zwiększając pojemność. (chyba że moc na chwilę to może wstaw se nitro?)
Offline
Gaz LPG ma 110 oktanów i samochód idzie na nim gorzej jak na bezołowiowej 95. Liczba oktanowa to po prostu odporność paliwa (benzyny) na spalanie stukowe. Im więcej oktanów ma benzyna tym łagodniej się spala. W praktyce, dla silnika przystosowanego dla benzyny 95, zasileniu go benzyną 98 oktanów i nie przyśpieszeniu zapłonu, oznacza nawet obniżenie mocy.
Co do suchości paliw wątpię, żeby gaz LPG był bardziej "wilgotny" czy też zawierał więcej substancji smarnych od 110 oktanowego paliwa lotniczego. Dla silnika 4-suwowego nie ma to akurat znaczenia bo jeśli jeździ na gazie tyle samochodów i silniki się nie rozpadają (pomijam instalacje gazowe "regulowane" przez różnych druciarzy).
Zwiększenie stopnia sprężania zwiększa sprawność silnika czyli spalając tę samą ilość paliwa odda więcej mocy użytecznej na wale kosztem mocy traconej na grzanie się silnika.
W tym miejscu chciałbym obalić powszechnie panujący mit, że paliwo o większej liczbie oktanowej powoduje jakiś wzrost mocy w seryjnym silniku i nawet może spowodować obniżenie jego trwałości.
Edit: 139FMB ma spory zapas jeśli chodzi o liczbę oktanową bo minimalna wynosi bodaj 91. Po zwiększeniu stopnia sprężania minimalna liczba oktanowa wzrośnie. Trzeba by bardzo mocno podnieść sprężanie żeby była konieczność lania 98 do baku.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (29-09-2015 23:02:58)
Offline
To pchać to tam czy raczej nie?
Offline
Właśnie mi o to chodziło. Silnik 72cc ma stopień sprężana 8,8:1. Czyli wg tabeli, żeby silnik nie trawił 95 oktanowej musiałbym stopień sprężania podnieść trochę ponad 11:1.
Tabela przedstawia typowe wartości, które zależą od kąta wyprzedzenia zapłonu, składu mieszanki i innych czynników.
Offline