Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 29-09-2015 15:44:25

michal16202

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 24-04-2015
Posty: 83
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemność: 75
Przebieg: 9500
Wiek: 20
Imię: Michał

Tłok podwyższonej kompresji.

Ciąg dalszy prób zamieniania 147fmb w rakietę. Czy jest sens montażu czegoś takiego? Nie rozwali głowicy od za dużej kompresji? Czy wymiana da coś?

Offline

 

#2 29-09-2015 18:03:04

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Tłok podwyższonej kompresji.

Ja nie wiem czy do 72 jest bardziej wypukły tłok. Jak podniesiesz stopień sprężania to najwyżej będziesz na 98 oktanowej śmigał i z silnikiem specjalnie nic się nie powinno dziać.
Większy stopień sprężania zmniejsza zużycie paliwa, poprawia elastyczność, wzrasta trochę moc maksymalna.

Ostatnio edytowany przez vxproplus (29-09-2015 18:12:25)

Offline

 

#3 29-09-2015 19:09:09

michal16202

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 24-04-2015
Posty: 83
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemność: 75
Przebieg: 9500
Wiek: 20
Imię: Michał

Re: Tłok podwyższonej kompresji.

98 mi się trochę nie podoba bo drogie, nie wiem jaki mam tłok bo go nie montowałem. A jak będzie wyglądało zużycie części?

Offline

 

#4 29-09-2015 21:45:55

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Tłok podwyższonej kompresji.

Chcesz podnieść kompresję? Nic prostszego splanuj głowicę. Oczywiście w granicach rozsądku tak żeby tłok nie uderzył w zawory. Różnica między paliwem 95 a 98 to tylko 3 oktany. Na pewno 98 jest bardziej sucha a więc silnik będzie miał gorsze smarowanie - chłodzenie paliwem. Przyrostu mocy pewnie zbytnio byś nie odczuł za to silnik szybciej by się grzał . Jak chcesz uzyskać kopa zalewając paliwo to załatw sobie lotnicze 110 oktanów . Kopa na pewno dostanie ale jak długo na nim pojeździsz tego nikt Ci nie powie. Miałem kolegę co lał do wardburga to mu szedł jak burza a że to był dwusuw to dawał mu podwójną dawkę oleju a i tak silnik zatarł. Paliwo im więcej ma oktanów tym jest bardziej suche . A jak mówi stare przysłowie z gówna bata nie ukręcisz. Chcesz szybciej śmigać musisz zwiększyć moc , najprościej zwiększając pojemność. (chyba że moc na chwilę to może wstaw se nitro?)

Offline

 

#5 29-09-2015 22:55:26

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Tłok podwyższonej kompresji.

Gaz LPG ma 110 oktanów i samochód idzie na nim gorzej jak na bezołowiowej 95. Liczba oktanowa to po prostu odporność paliwa (benzyny) na spalanie stukowe. Im więcej oktanów ma benzyna tym łagodniej się spala. W praktyce, dla silnika przystosowanego dla benzyny 95, zasileniu go benzyną 98 oktanów i nie przyśpieszeniu zapłonu, oznacza nawet obniżenie mocy.

Co do suchości paliw wątpię, żeby gaz LPG był bardziej "wilgotny" czy też zawierał więcej substancji smarnych od 110 oktanowego paliwa lotniczego. Dla silnika 4-suwowego nie ma to akurat znaczenia bo jeśli jeździ na gazie tyle samochodów i silniki się nie rozpadają (pomijam instalacje gazowe "regulowane" przez różnych druciarzy).

Zwiększenie stopnia sprężania zwiększa sprawność silnika czyli spalając tę samą ilość paliwa odda więcej mocy użytecznej na wale kosztem mocy traconej na grzanie się silnika.

W tym miejscu chciałbym obalić powszechnie panujący mit, że paliwo o większej liczbie oktanowej powoduje jakiś wzrost mocy w seryjnym silniku i nawet może spowodować obniżenie jego trwałości.

Edit: 139FMB ma spory zapas jeśli chodzi o liczbę oktanową bo minimalna wynosi bodaj 91. Po zwiększeniu stopnia sprężania minimalna liczba oktanowa wzrośnie. Trzeba by bardzo mocno podnieść sprężanie żeby była konieczność lania 98 do baku.

Ostatnio edytowany przez vxproplus (29-09-2015 23:02:58)

Offline

 

#6 30-09-2015 17:36:40

michal16202

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 24-04-2015
Posty: 83
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemność: 75
Przebieg: 9500
Wiek: 20
Imię: Michał

Re: Tłok podwyższonej kompresji.

To pchać to tam czy raczej nie?

Offline

 

#7 30-09-2015 22:21:38

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Tłok podwyższonej kompresji.

Przy tej głowicy (hemi) bardzo ciężko o podniesienie stopnia sprężania do takiego poziomu, iż konieczne byłoby stosowanie 98 oktanowej benzyny.

Offline

 

#8 01-10-2015 09:53:07

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Tłok podwyższonej kompresji.

Właśnie mi o to chodziło. Silnik 72cc ma stopień sprężana 8,8:1. Czyli wg tabeli, żeby silnik nie trawił 95 oktanowej musiałbym stopień sprężania podnieść trochę ponad 11:1.

http://i62.tinypic.com/iwjkud.jpg

Tabela przedstawia typowe wartości, które zależą od kąta wyprzedzenia zapłonu, składu mieszanki i innych czynników.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.souledge.pun.pl www.nemezisclan.pun.pl www.mistrzowie-skilla.pun.pl www.aishwarya.pun.pl www.sojuszborguni65.pun.pl