Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Siema
1.Wiecie może gdzie kupię oryginalną zębatkę tylną do junaka 901 (te same rozstawy ale 41z) bo podróba z allegro zrobiła się jajowata po 3 tyś km.
2.Jakiej długości muszę kupić łańcuch do zębatek 15/41? 120 ogniw wystarczy?
EDIT
3.Jeździ ktoś z zębatką 16 lub 17 zębów z przodu? można taką bez problemów założyć?
Ostatnio edytowany przez Bartek26 (11-09-2015 22:11:46)
Offline
Ad. 1. Z tego co mi wiadomo to teraz wszystkie zębatki jakie są produkowane do motorowerów to jest chińszczyzna. Co innego zębatki do markowych motocykli. Tak więc może być problem z kupnem dobrej jakości zębatki. U mnie w mieście jest zakład gdzie można na zamówienie zrobić dowolną zębatkę, ale jak się zapytałem o cenę to nawet facet na miejscu co był to powiedział że nawet swojemu synowi który ma też chiński motorower polecał kupić normalnie na Allegro lub w sklepie. Wykonanie na zamówienie zębatki kosztowałoby ponad 500 zł.
Ad. 2. Mając u siebie zębatki 16/41 kupowałem łańcuch 130 ogniw i chyba musiałem o kilka ogniw skrócić. Powinno wystarczyć te 120, ale lepiej mieć w razie czego na zapas. Bo i tak pewnie będziesz musiał dostosować długość łańcucha do własnych potrzeb.
Ad. 3. Ja mam w tej chwili zębatkę zdawczą 17 z, ale jutro pewnie będę zmieniał ponownie na 16 z. Powiedz mi czy masz silnik przerabiany z fabrycznego na 110-tkę, czy kupowałem fabrycznie nową 110-tką? Jeśli przerabiałeś z 50-tki to może być problem z włożeniem 17 z. Ja w swojej 5-tce największą jaką miałem to właśnie było 16 z i większa raczej by nie weszła.
Offline
To w takim razie może być problem z tym żeby wsadzić 17-tkę jako zdawczą. Ale spróbować można, o ile masz. Chyba że wstrzymasz się trochę. Ja mam jeszcze luzem stary silnik i jak będę miał zdemontowaną tą 17-tkę co mam teraz przy 110-tce to założę ją na przymiarkę do tego fabrycznego i powiem Ci czy pasuje czy nie. Chyba że masz już tą 17-tkę zamówioną.
Offline
Znalazłem oryginalną zębatkę na rooader.pl (POLECAM) 38z więc z przodu dam 13 lub 14 i po problemia.
Zastanawiam się tylko nad łańcuchem, zainwestować w D.I.D.a czy wystarczy YBN.
Offline
Polecam tą aukcje: http://allegro.pl/zestaw-kpl-naped-zeba … 21663.html
Ja zamówiłem 15/42 i skróciłem o jakieś 17 ogniw i mogę jeszcze z jedno lub dwa skrócić bo mam taką możliwość jeszcze. YBN w zupełności wystarczy i tu za 100zł z przesyłką mam super komplet
Offline
Był bym wdzięczny jeśli ktoś by znalazł czas i chęci by sprawdzić czy do przerabianej 50 (na 110) zmieści się zdawcza 17-stka
Offline
Ja u siebie miałem do niedawna zamontowaną i teraz leży sobie na półce po zmianie napędu. Zębatka 17z PASUJE do oryginalnej 50-ątki. Nie ma żadnych problemów, przejechałem na na niej ponad 1000km i było git.
Offline
Montii napisał:
Ja u siebie miałem do niedawna zamontowaną i teraz leży sobie na półce po zmianie napędu. Zębatka 17z PASUJE do oryginalnej 50-ątki. Nie ma żadnych problemów, przejechałem na na niej ponad 1000km i było git.
A osłonę miałeś? bo przymieżyłem ostatnio 16z i ledwo weszła.
Ja tam wole mieć z przodu jak najmniejszą zębatkę odkąd spadł mi łańcuch i wyrwało mi czujnik biegów .
Zdecydowałem się na 38z na tył i 13 lub 14 z przodu.
Offline