Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 17-05-2015 16:26:53

 tomek18000

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 18-06-2014
Posty: 77
Punktów :   

Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Witam.
Potrzebuję silnika 110/125 cc (na wyposażeniu tak bardzo mi nie zależy na stanie zębatka zdawcza 14 z nówka (leży i czeka i gaźnik PZ19).
Mam tylko kilka wymagań:
-stator 6 cewek
-skrzynia biegów 1N234
to chyba tyle. Czy ktoś z was, może mi podesłać dobre linki, na allegro szukałem ale się zaczynam gubić. Co prawda silnik planuje zakupić pod koniec czerwca, ale miło wiedzieć, co i jak... planowany budżet, jest raczej nieprzekraczalny - w okolicach 1100 zł.

Offline

 

#2 17-05-2015 16:54:01

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Tomek, szczerze Ci powiem że nie ma co się upierać przy skrzyni biegów o układzie 1-N-2-3-4. Gdy chodzi o 6 cewek to z chińczyków byłyby 110-tki BTS (taki jak ja mam obecnie). 125-tki raczej nie mają 6 cewek, a jak już to musiałbyś szukać coś od MRF-u. Tam powinni mieć (widziałem chyba nawet 140-tkę z dolnym rozrusznikiem). Wracając do układu biegów to myślałem że nie dam rady się przyzwyczaić bo 3 lata jeździłem na fabrycznym silniku gdzie był właśnie taki układ biegów, tym bardziej że jak mogłem się przejechać kolegi Bartonem to myliły mi się biegi. Kiedy już założyłem do swojego Routera 110-tkę BTS z układem N-1-2-3-4. Jednak prawda okazała się inna. Właściwie od samego początku nie miałem problemu aby pamiętać w którą stronę trzeba nacisnąć żeby wbić wyższy bieg. Dodatkowym plusem takiej skrzyni jest bezproblemowe wbicie luzu.

Offline

 

#3 17-05-2015 17:06:27

 tomek18000

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 18-06-2014
Posty: 77
Punktów :   

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Miałem swego czasu, Zumico GR 200 z biegami "na około", no jakoś mi ten układ nie pasował - a jestem można powiedzieć przyzwyczajony do luzu między 1 a 2 - wcześniej śmigałem rometami, jawką, był simson i to właśnie stąd, wzięło się to przyzwyczajenie.
Z drugiej strony, w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, aby to się zmieniło. Po prawdzie, to bardziej zależy mi na 6 cewkach, żeby światła były godziwe. Na ten moment, mam prądnicę z 6 cewek (duży regulator), przedni reflektor H4 Wesem (w obudowie od wsk), na tyle do stopu i pozycji LED. Wołabym ten zestaw zostawić,  dlatego mowa o takiej prądnicy.

Offline

 

#4 17-05-2015 17:38:59

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Właśnie nie wiem jak mają dokładnie silniki od MRF-u bo pewnie od razu inni powiedzą że obecnie 110-tki to szajs. Chyba że chcesz zaryzykować i kupić BTS-a, bo BTS zazwyczaj ma 6 cewek. Jeśli nie jest napisane na aukcji to trzeba by zapytać sprzedawcę. Chyba że masz ochotę się więcej pobawić i kupić silnik yx140 od MRF-u i przełożyć cewki od fabrycznego silnika, tak jak to robił Adi.

Offline

 

#5 17-05-2015 18:23:12

 tomek18000

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 18-06-2014
Posty: 77
Punktów :   

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

No właśnie, w MRF, skończyły się 120 na dzisiaj (17.05.2015), a na ich silnik 140 po prostu mnie nie stać. Co do kiepskich 110, to czytałem, że tyczy się to zestawów do przeróbki silnika (niech mnie ktoś w razie czego poprawi). A na temat BTS, czytam raczej pochlebne opinie (chyba, że jest inaczej).
Wymiana silnika to dla mnie, nie problem, ale wolałbym wymienić silnik w "technologi" PnP (ewentualnie lutować co nieco), niż bawić się ze wszystkim.
Jak dotąd byłem zadowolony z silnika 72 ccm, który miałem chyba z Kinga (o dziwo 6 cewek), gaźnika PZ19 - był względnie bezobsługowy (wymiana oleju co 2 tys, luzy zaworowe - co 1,5 tys) Ale jego czas powoli się kończy (uszczelka pod głowicą - 2 x na 3 m-ce), a w piątek, urwał się element karteru pod deklem sprzęgła i zablokował mi skrzynię biegów. Z Lifana, to mam tylko tłumik (gdzieś go widać w moim temacie) - po uszczelnieniu, ma ładny basowy dźwięk.
Nie zależy mi na super prędkości, tylko na spokojnej i komfortowej jeździe...

Offline

 

#6 17-05-2015 18:32:35

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Jeśli tak przedstawiasz sprawę to chyba najlepszym rozwiązaniem na chwilę obecną będzie kupno BTS-a. U mnie przejeździł już coś koło 5500-6000 km i jest całkiem żwawy. Do zamontowania potrzebna była tylko przeróbka jednej kostki, pozostałe wszystkie pasowały. Ze swojego silnika jestem bardzo zadowolony. Oczywiście zdarzają się sytuacje awaryjne jak ostatnio u mnie uszkodzona uszczelka pod głowicą, a teraz chyba coś mi cieknie przy pokrywie sprzęgła, ale to jeszcze mam do sprawdzenia.

Offline

 

#7 17-05-2015 18:40:24

 tomek18000

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 18-06-2014
Posty: 77
Punktów :   

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Uszczelki, czy względnie przewody, to czynności eksploatacyjne - czyli niema sprawy. Jednak, nie chciałbym robić generalki silnika co 300 km... bo WS służy mi do dojazdów do pracy - więc ma być względnie niezawodny.

Offline

 

#8 17-05-2015 22:18:15

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Tommy tak na marginesie - miałem magneto od WS i iskrownik również w swoim yx to prawda, ale pękł mi wał od tego. Obecnie latam na dwóch cewkach - stator przykręcany do silnika i prądu starcza.

Offline

 

#9 17-05-2015 22:22:53

 tomek18000

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 18-06-2014
Posty: 77
Punktów :   

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

OK, to mam jeszcze kilka pytań, po przegladnięciu forum widzę, że większość z was chwali silniki BTS, a ta z innej beczki co sądzicie o sprzedawcy  multicar - ten z allegro. Widziałem, że ma silniki 110 trochę taniej.

Offline

 

#10 17-05-2015 22:57:47

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Tomek, mój silnik bez awarii ma już przejechane około 5500 km. Co do sprzedawcy Multicar, to krążą różne opowieści. W tej chwili wszystkie 110-tki to pewnie ta sama fabryka w Chinach więc i jakość silników będzie porównywalna. Ja osobiście nie kupowałem od multicara, więc ze swojego doświadczenia nie mogę nic powiedzieć.

Offline

 

#11 17-05-2015 23:02:20

 tomek18000

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 18-06-2014
Posty: 77
Punktów :   

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Hmm, raczej przekonałeś mnie do tego silnika, robię miesięcznie w okolicach 1000 - 1300 km, więc jeśli przez pierwszy 1000 km nic się nie sypnie 0 to można uznać go za bezawaryjny

Offline

 

#12 18-05-2015 10:41:44

 Gost Rider

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 28-07-2011
Posty: 275
Punktów :   10 
Motocykl: Romet ZXT 125 SZERSZEŃ
Pojemność: 125 cm3
Przebieg: 1380km
Wiek: 36
Imię: Przemek

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Jeżeli będzie ktoś ma zamiar kupić silnik od Multicar-a to proponuję dołożyć kilkadziesiąt złotych i kupić silnik z aluminiowym cylindrem http://allegro.pl/125-cm-silnik-duzy-ko … 52.html.Co do sprzedawcy Multicar to powiem że robiłem u tego sprzedawcy często zakupy tj.zestaw 72 z uzbrojoną glowicą,silnik 110 z żeliwnym cylindrem (dla kolegi który wolno nie potrafi jeżdzić.Z tym silnikiem przejechał chyba z 20 tyś km. w ciągu 18m-cy albo i więcej zima,wiosna,lato,jesień) i poważnych awarii poza iskrownikiem i wyciągniętym łańcuszkiem rozrządu nie stwierdzono.Część opinii nt. sprzedawcy Multicar jest prawdziwa ale część jest nieprawdą.Np.to że za długie tłoki w 72,które w tym samym czasie oferowali: NAPRAWSKUTER,BARTER.Jestem takiego zdania że części oferowane do chińskich pojazdów są sprzedawane  przez kilka hurtowni w Polsce.

Offline

 

#13 18-05-2015 11:06:28

 tomek18000

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 18-06-2014
Posty: 77
Punktów :   

Re: Potrzebny silnik 110... na gwałt - znaczy się jazdę

Kolego Gost Rider, lin jest nieaktualny. Co do silnika, to mam jeszcze trochę czasu - także mogę się spokojnie zastanowić co i jak.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.diamondcraft.pun.pl www.milo.pun.pl www.fani-fantastyki.pun.pl www.robaki.pun.pl www.wikingowie.pun.pl