Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam problem z routerkiem po zmianie na 110 , a więc routerek przejeździł 1200 km na 110 i niedawno coś się chyba posypało . Kiedy wbijam 1 i mam już przełączać na 2 to jest mega zgrzyt i mielenie to wciskam szybko sprzęgło i 2 , na 2 jest jeszcze gorzej ,coś tam okrótnie mieli , i znów szybko włączam 3 i już jest spoko , na 4 też jedzie chyba coś w skrzyni:( chyba będzie trzeba silnik rozebrać
Offline
Zębatka wygląda ok . A mógłby ktoś napisać krok po kroku jak rozebrać silnik żeby zobaczyć skrzynię? Jeśli jest gdzieś taki temat to sorki.
Offline
Na youtubie są poradniki jak rozebrać taki silnik, to jest dość proste z perspektywy osoby która zrobiła kilka remontów lecz za pierwszym razem może wyglądać przerażająco.
Offline
Wymontowałem silnik z rutka na spokojnie zajęło mi 2 godziny włożę stara 50 narazie a tą 110 spróbuje rozebrać i oblukać co tam się porobiło. Może coś się uda wypatrzeć . Mechanik powiedział że jeżeli skrzynia poszła to z wymianą weźmie 1000 zł haha , na allegro widziałem że skrzynie są od 100 zł .
Offline
Używkę dorwiesz i za 40zł Z mojego doświadczenia powiem ci że najlepiej ten silni rozłożyć i złożyć w jednym dniu.
Offline
aha hehe będzie ciężko rozłożyć to jeszcze ale potem złożyć żeby nic nie ciekło i pasowało:) zauważyłem że spory luz jest na zębatce przy silniku na która wchodzi łańcuch .
Offline
sluzopator napisał:
Wymontowałem silnik z rutka na spokojnie zajęło mi 2 godziny włożę stara 50 narazie a tą 110 spróbuje rozebrać i oblukać co tam się porobiło. Może coś się uda wypatrzeć . Mechanik powiedział że jeżeli skrzynia poszła to z wymianą weźmie 1000 zł haha , na allegro widziałem że skrzynie są od 100 zł .
Dobre 1000zł z wymianą za taką kwotę można nowy silnik kupić co on myśli naiwnego znalazł?
Offline
No masakra kolo mówił że skrzynia koło 500zł i robocizna drugie tyle haha to nowy taki silnik bym kupił
:-D
Offline
Weź sobie do serca radę Really że najlepiej ten silnik w jeden dzień zrobić, usiąść raz w wolny dzień i go zrobić. Jak będziesz go robił na raty to pozapominasz o podkładkach, i innych pierdołach. Segreguj śruby, ja używałem kartonu po soku i tam wkładałem wszystkie śruby np z pokrywy sprzęgła w dokładnej kolejności coby się potem nie zastanawiać czy w dany gwint wchodzi ta dłuższa czy krótsza.
Offline
Będę robić zdjęcia każdego elementu i do woreczków wszystkie śrubki. To trzeba teraz zakupić ten ściągacz do magneta i uszczelki nowe . Będzie ciężko .
Offline
Jeśli nie chcesz kupować ściągacza do magneta to nie kupuj wystarczy że ściągniesz cylinder i głowice a po tym wszystko od strony sprzęgła. Jeśli jednak naprawa będzie wymagała ściągacza( w co wątpie) to kup bo może się jeszcze kiedyś przydać Mówię JEŚLI bo kupić można ale to cenny czas i dodatkowa robota. Uszczelki koniecznie!!!
Od siebie powiem że jest kilka rzeczy które mogą być niejasne podczas rozkładania i składania, jeśli będą problemy wal śmiało do nas każdy pomoże. Ja dopiero co skończyłem mój "oryginalni" silnik rozkładać i składać do kupy 3 raz ale i tak za każdym razem trzeba na to dużo czasu żeby przypadkiem jakiejś głupoty nie zrobić.
Offline
Dzięki posłucham rad i spróbuje rozłożyć i złożyć silnik w 1 dzień . Kupiłem 2 zestawy uszczelek na wszelki wypadek. Kupie jeszcze skrzynie i kilka elementów silnika i jazda.
Offline
mam problem ze ściągnięciem pokrywy silnika od strony magneta , tak jakby wał trzymał:( , wszystkie śruby odkręcone ,rozrząd ściągnięty, nie chce puścić ta pokrywa:(
Offline
Możesz pokazać zdjęcie o którą pokrywę chodzi? Jeżeli chodzi o pokrywę pod którą jest magneto to po prostu musisz pociągnąć mocniej (ponieważ magnesy trzymają)
Offline