Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam wszystkich.
Mam zamiar kupić nowy silnik. Wiem że temat był wałkowany setki razy ale chciał by go odświeżyć. Prosił bym o konkretne linki silnika. Cena jaką mam na ten sprzęt to 750zł do 950zł. Silnik oczywiście kompletny do założenia i jazdy. Znalazłem miedzy innymi ten silnik http://allegro.pl/silnik-110-ccm-chinsk … 05368.html nie wiem czy dobry czy nie wiem również z tego co czytałem że to loteria, ale to wy tu jesteście fachowcami, poradźcie coś. Dzięki pozdrawiam.
Offline
Tu masz silnik sprawdzony http://allegro.pl/silnik-125-ogar-zipp- … 71209.html trzeba do niego dokupić jeszcze gaźnik http://allegro.pl/gaznik-cross-125-140- … 85218.html . Taki zestaw ostatnio ja kupiłem jeszcze nie zdążyłem założyć. Myślę że warto dołożyć parę groszy. Musisz się też zastanowić nad zmianą filtra powietrza i seryjnego tłumika aby się cieszyć z pełni tuningu.
Offline
Poprzeczkę wycinasz a sanki musisz rozgiąć dość mocno ja to zrobiłem tak http://zapodaj.net/16abcc874f974.jpg.ht … pg%3C/a%3E zabezpieczyłem pasami żeby nie oderwać ze spawów sanek. Sanki możesz też usunąć był rocznik bez sanek. Poczytaj sobie między innymi ten wątek http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=4523&p=1
Offline
Czekamy na propozycję Pilo . W między czasie Lifan 125 z żeliwnym cylindrem z Ebaya http://www.ebay.co.uk/itm/Pit-Dirt-Bike … 25a44597fb ten mój podobny nie? Lifan jest to jeden z lepszych chinskich producentów silników. Ten co ja kupił jest wyprodukowany jak mi się wydaje na zamówienie MRF na cylindrze obok wybitej pojemności są nabite literki PL. Wraz z silnikiem jest kartka podająca producenta.
Dodam jeszcze że te silniki są montowane w UK jako zamienniki do motorowerów Honda Cub. Po za tym pytanie padło o silnik o pojemności 110 ja zaproponowałem sprawdzony przez osoby na forum silnik Lifana 120 . Czekam na twoje Pilo propozycje bo na razie potrafisz tylko zająć się krytyką. Jeszcze jeden link dla kolegi : http://www.ebay.co.uk/itm/1998-HONDA-CU … 35e8842f7e
Ostatnio edytowany przez cesio22 (26-04-2015 14:02:11)
Offline
Sviras, widzę że masz ten sam rocznik Routera co i ja. Od niespełna roku mam w swoim routerku silnik BTS o pojemności 107 ccm (110-tka). Przejechałem nim już coś koło 5000 km, wcześniej na fabrycznym silniku nabiłem mu ponad 16700 km. Obecnie mam tego BTS-a i jesztem z niego zadowolony, choćby z tego względu że nie rzuca się w oczy ze względu na wielkość bo wielkościowo jest bardzo mocno zbliżony do 50-tki. Przy odpowiednich przełożeniach na zębatkach można uzyskać całkiem zadowalające osiągi. Zmieniając silnik musisz wziąć pod uwagę to co chcesz tą zmianą osiągnąć, czy może zależy Ci tylko na prędkości maksymalnej czy może na większym komforcie jazdy na dalszych dystansach, jak to jest w moim przypadku.
Offline
Sviras666, cesio22 ja nic nie polecę. Nie muszę. Również nie wykonałem żadnej krytyki. Oznajmiłem jedynie fakt, który ostatnio nam sprezentował importer - romet.
Z tym lifanem 120 jest jeszcze jedne mentalny problem. Części są droższe od zwykłego chińczyka.
Offline
Tommy29 chyba mnie przekonałeś. Komfort rzecz jasna. Tylko napisz mi proszę jeszcze jakie przełożenia no i czy jest jeszcze coś co musiał bym zmienić poprawić zanim wstawie silnik, zmiana tłumika (przeróbka), jaki filtr itp...
Offline
U siebie mam przełożenie 16/41. W silniku jedynej przeróbki wymagała główna kostka zasilająca, kostka od czujnika biegów nie wymaga przeróbek. U siebie zostawiłem do nowego silnika króciec gaźnika ze starej 50-tki. Dokupiłem siatkowy filtr stożkowy. Na początku jeździłem na fabrycznym tłumiku, później kupiłem na OLX używany tłumik od Suzuki Bandit 1200. W samej konstrukcji ramy Routera nie wykonywałem żadnych przeróbek. W silniku jeszcze będziesz musiał zaślepić kawałkiem blaszki wyjście pod recyrkulator spalin. Dodatkowo osłona zębatki zdawczej dodana do tego silnika jest trochę za długa i będzie wymagać skrócenia. Ale to tylko chwila roboty ze szlifierką kątową W silniku który kupisz pewnie będzie zębatka zdawcza 14z więc dobrze będzie kupić cały nowy zestaw napędowy (ja kupiłem za 113 zł razem z wysyłką). Co do reszty zmian, poprawek to możesz przejrzeć mój temat gdzie dodawałem w miarę na bieżąco fotki i opisy ze zmian w Routerze.
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=1365
Offline
Jednak myślę,że w tym temacie http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=4523 zostało już poruszonych wiele istotnych rzeczy, a nadal tworzone są nowe.... Do tego nie ten dział na pytania
Ostatnio edytowany przez Zib3l (26-04-2015 15:42:48)
Offline
Zawsze można wsiąść wersję bez rozrusznika. Jest tam słabe ładowanie ale ja nie narzekam w ogóle.
Pilo, widziałem ten silnik w romecie i to nie jest lifan za nic w świecie, to wygląda na 110 z aluminiowym cylindrem.
Offline
Zib3l, ten tamat co podałeś jest odnośnie silnika 125 ccm, a tutaj było pytanie i jednocześnie prezentacja wybranego silnika 110 ccm. Wiem że z mojej strony to jest czepialstwo, ale nie sądzę również żeby temat był założony w złym miejscu. Jak najbardziej dotyczy to tematu tuningu mechanicznego. Na pewno Sviras przejrzał już niejednokrotnie tematy dotyczące silników, skoro sam poszukał też silnika.
Sviras, ten silnik do link do niego podałeś w swoim pierwszym poście w tym temacie jest taki sam jak ja mam obecnie. Zauważ że krócieć do zamocowania gaźnika jest taki dość "płaski" (ma małe wygięcie) a porównaj z tym co masz w fabrycznej 50-tce. Dlatego pisałem że króciec gaźnika zostawiłem z fabrycznego silnika. Dodatkowo ten z nowego zestawu ma końcówkę do podłączenia recyrkulatora w przeciwieństwie do króćca z 50-tki
Offline
Tommy29 wszystko jasne jak słońce ale jeszcze jest jeden problem z kopniakiem, sprzedałem razem z silnikiem poprzednim i nie mam, a tu znalazłem innego sprzedawcę wydaje się być inny kopniak http://allegro.pl/110-cm-silnik-duzy-ko … 62967.html co o tym sądzisz?
Offline