Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześć,
mam w planach do mojego Routerka(rocznik 2011, z sankami) wsadzić silnik YX 140:
http://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/13-s … 40ccm.html
http://allegro.pl/silnik-cross-yx-140-o … 35638.html
1.Jakie problemy mogę napotkać wsadzając go do ramy?
2.Czy lepiej kupić go razem z osprzętem i czy wtedy jest to już wszystko co potrzebuje do jego odpalenia(aukcja na allegro)?
3.Jest to wersja bez rozrusznika i ładowania... Jako że mechanikiem urodzonym niestety nie jestem, chciałbym się dowiedzieć jak dokładniej dorobić do niego ładowanie akumulatora? Znalazłem to:
http://sklep.pitbikemrf.pl/czesci-silni … r-kit.html
4.Tylko czy "operacja" żeby miał ładowanie to byłaby tylko wymiana statora i magneta na te tuningowe?
5.Jak jest z instalacją routerowską, trzeba ją jakoś przerabiać? Czy tylko podpiąć silnik i tyle?
6.Co musiałbym obowiązkowo jeszcze dokupić(wymieniajcie nawet duperele jak np. linki)? Bo niestety, chęci do wymiany są a budżet ograniczony...
Patryk
EDIT: Poprawione linki.
Ostatnio edytowany przez misek89 (18-04-2015 10:47:46)
Offline
Nie wiem jak to zrobiłeś ale żaden link mi nie działa.
Silnik kup z osprzętem, żeby mieć ładowanie możesz kupić iskrownik dwu cewkowy i regulator napięcia ok 50zł za części. W tedy ładujesz do tylniej lampy na pozycję żarówkę LED albo liskstwę led. Do podświetlania liczników też bo każdy wat się liczy, jeśli chcesz bierz to lekkie magneto podniesie nieco moc i ładowanie będzie dużo lepsze. Przy montażu możliwe że będziesz musiał przerobić ucho mocowania tłumika bo głowica pójdzie do przodu. W instalacji pewnie masz kostkę a przy silniku kable są oddzielne, kupisz jakąmś kostkę i będzie grać. A i ten silnik posiada czujnik tylko od luzu ale po kilku km się przyzwyczaisz. Pamiętaj też że praktycznie po pierwszej jeździe musisz zmienić olej na nowy i chcąc nie chcąc cały napęd więc z olejem dochodzi jakieś 150zł
Offline
Poprawiłem linki do części. Ok, mocowaniem tłumika się nie przejmuję bo i tak chce wstawić Mugena, tylko samym silnikiem żeby wszystko grało... Czy potrzebowałbym coś jeszcze do tego zestawu z allegro, poza napędem i olejem? I nie bardzo zrozumiałem gdzie miałbym wsadzić tą kostke do elektryki aaa i jeszcze jedno, czy ten Outer Rotor Kit wejdzie bez żadnych kombinacji, rozumiem że do niego również musze jeszcze kupić regulator napięcia?
Offline
Kostkę potrzebujesz aby sparować kable z silnika z kablami od moto, do ORK ( lekkiego zapłonu ) prawdopodobnie nie potrzebujesz regulatora. Możesz mieć mały problem z gaźnikiem ponieważ króciec idzie pod skosem a nie w tył czy w przód motocykla.
Offline
Ja Kupiłem sobie do 120 lifana zebtkę tył 41Z i nowy łańcuch 428 130L ale 120L by stykło na bank. Chłodnicę do 140 myślę, że obowiązkowo. Ta 140 co ją podajesz w linkach ma faktycznie sprzęgło 5 tarczowe. A MRF sprzedaje 140 z rozruchem i z przykrością muszę stwierdzić, że to jest silnik jak w 120. Po wajsze sprzęgła widać, że jest to sprzęgło na wale. Dziwne trochę to.
Offline
Zobacz, że w wersji z rozruchem 140stka ma wajchę sprzęgła gdzie indziej. Cylinder pewnie większy ale sprzęgło to już nie wiem
Offline
Kurcze... teraz sam nwm, rozrusznik jest dla mnie zbędny, więc nie mam zamiaru za niego dopłacać...
Może ktoś z forum ma tą wersje bez rozrusznika i robił już jakąś naprawe i wie co tak naprawdę w nim siedzi?
EDIT: Ok sorki, źle czytałem ze zrozumieniem na telefonie... Myślałem że masz na myśli że ten bez rozrusznika ma sprzęgło na wale a nie 5cio tarczowe
Ostatnio edytowany przez misek89 (18-04-2015 22:43:49)
Offline
ja mam yx 140. Bierz lekkie magneto to nie będziesz musiał miec regulatora napięcia. Sanki nie będą przeszkadzać ani dolot gaźnika zajrzyj na mój wątek a wszystko zobaczysz jak to wygląda. Co do zębatek ja mam 16/36 i na koło nie staje, ale po dotarciu na światłach nie ma na mnie bata. Prędkość ekonomiczną (tzn najmniejsze spalanie 6.5k rpm) dzięki tym zębatkom mam ok 80-85. Osobiście polecam silnik jak dobrze dotrzesz jest nie do zaje*%#&% ostatnio nawet kubalonkę przejechał bez zająknięcia
Offline