Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Siema mam problem gdy mam obroty nie ważne na jakim biegu np od 7 tys w gore przerywami motor, a do 7 tys normalnie leci.
Czytałem ze to może być wina cewki zapłonowej lub akumulatora.
Co wy o tym sadzicie?
Dodam że nie siedzę w mechanice, i orientuje się gdzie co jest połowa rzeczy.
Proszę o pomoc.
Offline
też tak miałem ale przy 4,5k tak delikatnie przerywał ale dosłownie na moment i dalej normalnie szedł i regulacja gaźnika pomogła
Offline
Ale nie rozumiem gdyż,mam dobrze ustawione nw ile na luzie powienien miec obrotów?
Jutro to ogarnę i napisze czy pomogło
Ostatnio edytowany przez Karol06 (15-01-2015 20:22:16)
Offline
W ustawieniu gaźnika nie chodzi tylko o ustawienie obrotów na luzie, ale także o odpowiednie ustawienie mieszanki paliwowo powietrznej. Jeśli chodzi o same obroty to na chłodniejsze dni najlepiej aby były na poziomie 1500 - 1700. Latem, jak jest ciepło to można ustawić w zakresie 1000-1200 obrotów. Ale to są ustawienia takie przykładowe, dużo zależy także od ustawienia gaźnika, czy jest prawidłowa mieszanka. Po ustawieniu odpowiedniej mieszanki (wykonywana na rozgrzanym silniku) można delikatnie w razie potrzeby podnieść obroty na biegu neutralnym.
Offline
http://www.routerws50.pun.pl/viewforum.php?id=28
Powinien mieć około 1,5 na ''luzie''
Zacznij od sprawdzenia czy masa na cewce WN nie poluzowała się od drgań , to bardzo częsta przyczyna opisanych przez ciebie objawów
Znajduje się pod bakiem , podociskaj kabelki i zobacz czy się poprawiło
Offline
Miałem taki sam problem i to była wina cewki. Wypnij kabelki z cewki wyczyść je lekko i nasmaruj jakimś smarem/tawotem. Ściśnij te miedziane zaczepy szczypcami na końcu kabelków co wchodzą do cewki ale nie za mocno żeby ich nie uszkodzić. No i z powrotem je wsadź na swoje miejsce. Odpal motorek i powinno być okej
Offline
Hmm dzisiaj reulowałem gaźnik ale dalej tak było jutro tą cewkę obczaję jak fenix radzi i zobaczymy.
Jest jeszcze jeden problem ale nwm czy akumulator jest słaby czy rozładowany,odpalilem motor po 2.3 tyg przez starter elektryczny po wyregulowaniu gaźnika,przejchałem sie z ja wiem 4/5 km wgl nie chciał palić z elektryka tak jak by był akumulator rozładowny.Nie mam pojęcia chyba akumulator pada,trzeba podłaczyć.
No nic jutro ogarne cewkę.
Ostatnio edytowany przez Karol06 (16-01-2015 18:45:22)
Offline
przy jeździe akumulator powinien się doładować. Albo faktycznie jest trzaśnięty i nie chce się doładować przez prądnicę, albo prądnicę szlag trafił.
Offline
Zanim się wymieni na nowy to trzeba spróbować doładować i zobaczyć czy w ogóle będzie kręciło na naładowanym. Jeśli tak to w porządku, ale jeśli znowu padnie po jeździ i nie da rady zakręcić i będzie wymał ładowania, to prawdopodobnie trzeba szukać problemu w ładowaniu a niekoniecznie w samym akumulatorze.
Offline
Po dłuższym postoju aku też może szlak trafić np. przy niskich temperaturach. Mój motorek stał przez miesiąc w garażu nie ruszany wgl. nic nie odłączałem itp. Po tym czasie przychodzę wkładam kluczyk przekręcam stacyjkę zielona lampka na zegarach się pali Ale jak już nacisnąłem przycisk start to żadnej reakcji i światełko zgasło.
Pokopałem trochę odpalił po dłuższej jeździe już wszystko działało jak trzeba bo aku doładowało się. Ale gdy znów odstawiłem go na jakiś czas powtórzyła się ta czynność ponownie.
Weź motorek któregoś dnia i pojeździj nim dłużej nie 4/5km a 20 I wtedy zobacz albo od razu miernik napięcia w dłoń i sprawdź czy idzie ładowanie do aku.
Offline
Witam ponownie fenix to do cb pytanko gdzie odlączyć kabelki od cewki bo podosikalem wszystko i teraz akumulator sie laduje,ale problem w tym ze nawet jak pochodził na wolnym biegu okolo 15 m to starter lekko lekko odpalał.
http://zapodaj.net/efd83f28ac83b.jpg.html
A i tak znalazłem przepalone coś co to jest?
http://zapodaj.net/1f5c10485f833.jpg.html
Offline