Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel
  • Index
  •  » Tutoriale
  •  » Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

#16 26-12-2014 18:44:54

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

Aby coś zmieniać musisz odpowiedzieć sobie na ważne pytanie :Czy masz mieszankę optymalną, bogatą, ubogą. Ja akurat miałem zbyt bogatą mieszankę,  obniżyłem iglicę, co zubożyło mieszankę i jest lepiej.
Mówiąc po twojemu: Miałem zbyt dużo paliwa. Dałem mu mniej paliwa i jest dobrze.

biker_boys napisał:

Pilo cytujesz "Podniesiona iglica o jedne ząbek (od środkowego rowka)" czyli daje więcej paliwa tak ?

Mój błąd.  Już poprawiłem. Miało być obniżona iglica - "mniej paliwa".

Ostatnio edytowany przez Pilo (26-12-2014 18:51:28)

Offline

 

#17 26-12-2014 20:20:05

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

Pilo napisał:

1) śruba mieszanki wykręcona solidnie - z 5 obrotów. Jest moc na 4 biegu ale szybkie odkręceniu gazu na biegu jałowym powoduje zgaśnięcie lub "buuuuu".
2) śruba od mieszanki skręcona 0 - 1obrotu, przepustnica podniesiona solidnie. Efekt: szybkie wkręcanie się, brak mocy na 4 biegu. Dalej nie testowałem. Sugerowałbym zubożenie mieszanki na iglicy głównej, zmniejszenie rozmiaru dyszy paliwowej.

Kiedyś zanim zdecydowałem się na eksperymenty z gaźnikami podciśnieniowymi próbowałem rozwiązać problem gasnącego silnika przy raptownym otwarciu przepustnicy. Doszedłem podobnie, że silnik się nie dławi jak śrubka regulacji jest wkręcona do oporu ale na jałowych pracuje bardzo niestabilnie (skrajnie bogata mieszanka na granicy zapalności) a przy hamowaniu silnikiem podciśnienie jest dużo większe niż na obrotach jałowych przez co zasysane jest sporo paliwa, które darmo leje się do cylindra. Instrukcja, do której obecnie się stosuję mówi, że śrubką regulacji należy "odszukać" takie położenie żeby silnik utrzymywał żądane obroty a śrubka zderzakowa była jak najbardziej wykręcona. Sonda lambda wskazuje wtedy na mieszankę stechiometryczną. Wtedy podczas hamowania silnikiem mamy najmniejszą utratę paliwa przy stabilnych obrotach biegu jałowego. Obecnie w routerze mam tak ustawiony poziom paliwa, że z jałowych obrotów błyskawicznie wchodzi na maksymalne lecz podczas jazdy występuje chwilowe zubożenie i zdławienie zwłaszcza na zimnym silniku. Zimny silnik odpala bez ssania i dodawania gazu przy tym ustawieniu.

Offline

 

#18 26-12-2014 23:23:36

 biker_boys

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 21-09-2014
Posty: 136
Punktów :   
Motocykl: zipp pro
Pojemność: 110ccm
Przebieg: 3700 km
Wiek: 2012
WWW

Re: Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

Ale ja chcę ustawić żeby on ciągną od tych 5 tys.

Offline

 

#19 27-12-2014 21:02:19

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

Dlatego w takim kierunku pociągnąłem temat, aby nie było niedopowiedzeń i magicznej śrubki. Uzupełniłem link do serwisówki PZ22 i PZ26

Offline

 

#20 27-12-2014 23:14:16

 Fenrise

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714679.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-06-2013
Posty: 936
Punktów :   25 
Motocykl: Router A500 / WS 50
Pojemność: 50 / 125
Przebieg: 10371 / 5003 km
Wiek: 26
Imię: Krystian

Re: Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

Przyglądam się tematowi i chciałem podziękować szczególnie użytkownikowi Pilo, który bardzo rzetelnie opisał co dzieje się w naszych gaźnikach oraz jak reaguje na poszczególne regulacje. Temat podświetlam.

Offline

 

#21 07-04-2015 21:42:25

 boromir

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 16-12-2013
Posty: 145
Punktów :   
Motocykl: Router

Re: Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

.......... i po ustawieniu gaźnika przejechaliśmy kilkadziesiąt km odkręcamy świecę i widzimy czarną jak smoła - powinna być ala Cappuccino

jak jest czarna to co robimy w którą stronę kręcimy śrubą od mieszanki ?

Offline

 

#22 05-05-2015 13:56:22

 Zib3l

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

6138431
Skąd: NDG
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 181
Punktów :   
Motocykl: Router WS 50
Pojemność: Lifan 120
Przebieg: 12000km
Wiek: 2012

Re: Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

Jak jest czarna ale sucha to masz za bogatą mieszankę więc dodajesz do niej powietrza, bo regulacji ilości benzyny na wolnych obrotach nie ma, a śrubkami wyłącznie ustawia się ilość powietrza na wolnych obrotach (nie podczas jazdy). Wielkością dyszy głównej i wysokością iglicy ustala się dawkę podczas jazdy. Więc jak przejechałeś swoje i masz czarno to masz bogatą mieszankę, podczas jazy oczywiście. Opuść iglice przepustnicy (podnosząc jej zabezpieczenie) chyba, że masz gaźnik podciśnieniowy wtedy całkiem inaczej się to reguluje. Ludzie, który piszą, że śrubkami reguluje się gaźnik są zazwyczaj w błędzie, bo to wyłącznie regulacja wolnych obrotów. Jak masz jak smoła to znaczy, że olej bierze

Ostatnio edytowany przez Zib3l (05-05-2015 13:56:54)

Offline

 
  • Index
  •  » Tutoriale
  •  » Poradnik ustawiania i działania gaźników serii PZ.

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.otwockkraszewskiego.pun.pl www.ninja-revolution.pun.pl www.samotnicysam.pun.pl www.motoon.pun.pl www.ubezpieczeniag14.pun.pl