Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cześć dzisiaj pokażę wam jak ustawić gaźnik by romet się nie dusił przy gwałtownym dodaniu gazu i nie gasł
1.wkręcamy do końca śrubkę od powietrza
2.wykręcamy ją na ok pół obr.
3.odpalamy silnik
4.ustawiamy niskie obr. na ok 1.5k
5.sprawdzamy jak wchodzi na obr.
6.gdy się jeszcze dusi delikatnie wkręcamy śrubkę od powietrza
7.gdy wchodzi dobrze na obr. zostawiamy
WAŻNE: USTAWIAMY GAŹNIK NA DOBRZE ROZGRZANYM SILNIKU !!!
Gdy ktoś miał problem że jest słaby na 4 itd. to jest wina gaźnika ustaw tak ja napisałem i będzie działać na 100% dodam filmik jak to działa, mi nie chciał za pierwszego odpalić gdyż zapominam wyłączyć DeadSwitch https://www.youtube.com/watch?v=et0Xq7D … e=youtu.be filmik mojego autorstwa teraz nie kopci ale kopcił na biało co to oznacza ?
Zmieniłem nazwę tematu na bardziej odpowiednią i klarowną. //Fenrise
Ostatnio edytowany przez biker_boys (21-12-2014 19:39:30)
Offline
Wiem, więc napisałem, że ok 1/2 obr może być mniej albo więcej ( ja mam idealnie 1/2 obr. )
Edit:
A mam pytanie jaka jest średnica wężyka od paliwa bo chciałem założyć filtr tylko ta średnica i jak jest zakręcony kranik bo nwm czekam na odp.
Używaj opcji ''edytuj'' , nie pisz postów jednego pod drugim
//Rafal
Ostatnio edytowany przez biker_boys (21-12-2014 22:29:19)
Offline
Kranik masz zakręcony kiedy dźwigienka jest poziomo. Ściętym rogiem do dołu masz rezerwę. Ja mam jakiś dziwny gaźnik albo za dużą dyszę wolnych obrotów bo śrubkę muszę mieć prawie całkowicie wykręconą że prawie wypada.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (21-12-2014 22:31:16)
Offline
ok dzięki czyli ten dłuższy koniec gdy jest u góry to rezerwa tak ?
Offline
Poradnik jest zły, okrojony. Ile jest już takich poradników? Regulacja gaźnika to dużo więcej ustawień, niż 2 śrubeczki. Nasze gaźniki w PZ16/PZ19 są prymitywne, wręcz przedwojenne.
Ale mimo to na regulację gaźnika składa się min. :
-regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej
-regulacja rozmiaru dyszy paliwowej głównej
-regulacja rozmiaru dyszy paliwowej wolnych obrotów
-regulacja wysokości iglicy w przepustnicy
-dobór iglicy, grubość, długość ...
- i na końcu kręcenie dwoma śrubeczkami od kanału "biegu jałowego" i minimalnego uchylenia przepustnicy.
-regulacja jest zarówno przy obciążeniu pełnym, częściowym, i braku.
Tylko kto o tym wie?
vxproplus napisał:
Ja mam jakiś dziwny gaźnik albo za dużą dyszę wolnych obrotów bo śrubkę muszę mieć prawie całkowicie wykręconą że prawie wypada.
Witaj w klubie. Też miałem to. Śrubka od regulacji wolnych obrotów jest iglicą, która przymyka wlot paliwa (emulsji) do zbocznikowanego kanału. Ujście tego kanału jest za przepustnicą. Jest to drugi obwód zasilania mieszanką paliwowo-powietrzną. Taki malutki gaźnik w gaźniku. Po co to jest? W założeniu do regulacji składu mieszanki na małych obrotach, wtedy, kiedy główny obwód nie działa. A nie działa, bo ma zbyt mały przepływ powietrza. Zwykle podaje się do 1/4 otwarcia przepustnicy.
Wkręcenie tej śruby od wolnych obrotów(iglicy w rzeczy samej) przymyka dopływ powietrza do tego kanału, czyli wzbogaca mieszankę. U mnie, ten obwód biegu jałowego jest tak wydajny, że potrafi znacząco wzbogacić mieszankę przy pełnym otwarciu przepustnicy i wysokich obrotach silnika. Stąd miałem zbyt bogatą mieszankę i silnik nie osiągał pełnej mocy. Wskaźnikiem mocy, jest właśnie to co się dzieje na 4 biegu, bo silnik jest obciążony. Aby temu zaradzić, też miałem mocno wykręconą śrubę do mieszanki i nawet działało. Zresztą poprzedni właściciel miał tak ustawione od nowości i nie grzebał.
Wydaje mi się, że mamy zbyt dużą dyszę paliwową od wolnych obrotów albo/oraz główną, nie ten poziom paliwa... Dla porównania komarek o mocy 1.7KM miał dyszę biegu jałowego 25 mm2/min, a główną 40/55. I tu też kolejny problem w porównaniu oznaczeń, bo nie wiadomo czy u nas rozmiary dyszy to przepustowość, czy średnica itd...
Offline
To od razu poradnik jest zły .
Offline
Tak. Fizyka Rządzi się swoimi prawami. Poproszę o kolejny minusik.
biker_boys napisał:
Cześć mam problemik z rometem. Gdy jadę 1,2,3 jest moc ale gdy wbiję 4 to ma ciężko się zebrać z górki i z wiatrem podejdzie do 9k a na prostej to tak 8k max ciężko a na liczniku ok 55-60km/h ? da się to jakoś naprawić zmienić rowek na iglicy czy coś ?
Temat "muli" http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=4191
Przy okazji opisałeś 2 ze sposobów regulacji gaźnika. Ja doszedłem do 3. Niestety, ale ja nie mam możliwości wymiany dyszy paliwa.
1) śruba mieszanki wykręcona solidnie - z 5 obrotów. Jest moc na 4 biegu ale szybkie odkręceniu gazu na biegu jałowym powoduje zgaśnięcie lub "buuuuu".
2) śruba od mieszanki skręcona 0 - 1obrotu, przepustnica podniesiona solidnie. Efekt: szybkie wkręcanie się, brak mocy na 4 biegu. Dalej nie testowałem. Sugerowałbym zubożenie mieszanki na iglicy głównej, zmniejszenie rozmiaru dyszy paliwowej. Edit: w temacie "muli" podniesienie iglicy pomogło przy tego typie ustawienia gaźnika.
Ostatnio edytowany przez Pilo (24-12-2014 14:43:52)
Offline
Proszę masz na żądanie następnego minusa
1. skąd wiesz żę to mój romet ??
2. http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=4185 proszę
3. nie mogłem tu pisać bo kazałem zamknąć
4. a mój rumak jeździ zajeb*****
5. a kumpla moto stoi w moim garażu bo w swoim nie ma miejsca
biker_boys, nie dajemy sobie minusów/plusów za pierdoły i dla widzimisię. //Fenrise
Ostatnio edytowany przez biker_boys (23-12-2014 22:33:34)
Offline
3) Moje obecne ustawienie gaźnika. Największe osiągnięcie (ludzkości:*). Zakres regulacji jest większy. Najważniejsza zmiana to obniżenie poziomu paliwa o 3mm. Teraz pływak jest 19mm, był 16 mm mierząc od podstawy komory pływakowej. Śrubka od składu mieszanki biegu jałowego w zakresie 1.5 - 3 obr. Bardzo czuła regulacja 1/20 obrotu. PodniesionaObniżona iglica o jedne ząbek (od środkowego rowka). Działa poprawnie, pod obciążeniem od 5000 ciągnie zauważalnie lepiej od pozostałych ustawień. Na biegu jałowym szybkie odkręcenie gazu powoduje zgaśniecie. Nareszcie nie tracę paliwa przez przelew gaźnika. Pali dość dużo (miasto/trasa - 50/50) , czyli:
- 2.2l przy oszczędnej jeździe ~ 5500 obrotów / 38km/h 12z/52z
- 2.4l przy pałowaniu od 7 do 9 tyś. obr/min i pełnym przyspieszeniu.
Wadą są trudności z rozruchem. Bez ssania można zapomnieć. Wydaje mi się duża wrażliwość na temperaturę zewnętrzną - trzeba podregulowywać, ale może każdy tak ma. Dla testów wypadałoby podnieść iglicę o jeszcze jedne ząbek. Cały czas uważam, że dysza 78 jest za duża. Chciałbym regulować rozmiarem dyszy paliwowej, ale się jeszcze nie dorobiłem. Stąd nie zalecam tego ustawienia, gdyż nie jest jeszcze idealne, a jest trudniejsze od regulacji dwoma śrubeczkami.
Dla formalności. Mam fabrycznie gaźnik PZ19 z prostokątną komora pływakową, główną dyszę paliwową z oznaczeniem 78. W tym gaźniku 7.5 obrotu śrubki mieszanki daje pełne otwarcie kanału powietrza przy tej regulacji.
Tyle wiem i tyle zdarzyłem wypróbować z naszym gaźnikiem w W50. Niestety nie znalazłem serwisówki PZ16. PZ19, nawet chińskiej. A przecież to klepią w milionach egzemplarzy i miliony tego jeździ. Fabryczny poziom paliwa w gaźniku jest niewiadomą, a to jest podstawa w dobrej regulacji. W zasadzie pierwsza czynność po wyczyszczeniu gaźnika. Z racji, że to jest tutorial dodaje 2 linki:
- podali dane w tym ustawienie pływaka
http://www.eaglets.pl/forum/viewthread. … post_96087
- http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=259&p=2
Ostatnio edytowany przez Pilo (26-12-2014 18:48:03)
Offline
Czekaj czyli ja mam wykręcić 1,5obr. ok i iglice dać więcej czy mniej paliwa ? bo jak dam w górę to dostaje mniej paliwa
Bo ja ustawiłem ok 1/2 obr i 1 ząbek podniosłem iglice do góry (zmniejszyłem dostawanie paliwa) i teraz wykręcić śrubę od mieszanki bo cb. do końca nie zrozumiałem ? czekam na odp (widzisz teraz się przydajesz ) weź to napisz krótko i prosto jak to zrobić bo nie rozumie
Ostatnio edytowany przez biker_boys (24-12-2014 16:38:16)
Offline
Wysokość pływaka zmierzyć tak jak na zdjęciu?? Jeśli nie to dajcie zdjęcie jak to się powinno mierzyć.
Ostatnio edytowany przez Zielony (26-12-2014 14:33:13)
Offline
Zielony, dokładnie tak. Koniec pływaka - podstawa komory pływakowej. Jak kupiłem używanego WS50, to miałem pływak ustawiony na 16mm (swoją drogą ciekło z uszczelki pokrywy pływaka i dlatego zacząłem eksperymentować - po 5-tym podejściu do gaźnika znalazłem 3 ziarnka piasku pod tą uszczelką i już nie cieknie ). Czasem na wybojach coś chlupnęło z przelewu. Teraz mam ustawiony pływak na 19mm i nie rozlewam paliwa. Niestety bez ssania nie odpali się. Mam najprawdopodobniej zbyt niski poziom paliwa, który ma redukować efekt zbyt dużej dyszy głównej (78). Dlatego nie polecam mojego ustawienia, muszę jeszcze potestować z dyszami z zakresu 60 -78. A to może nie nastąpić, gdyż zminiam gaźnik - podciśnieniowy od skutera 4T.
Niemniej jednaka zawsze warto skontrolować ustawienie pływaka i poziom paliwa w komorze pływakowej. Jak to będzie niedomagać, to nici z regulacji gaźnika.
Dla chcących się edukować polecam stare książki o komarkach, rometach, WSKach itd... Jest ta rozdział o gaźnikach i o tym jak działają.
http://www.polskamotorynka.republika.pl/
Jest jeszcze serwisówka gaźnika PZ22 - PZ26 rozpowszechniona na forach o rometach k125. Jakby ktoś mógłby dodać link do tego pdf, to byłby już niezły zbiór wiedzy w tym temacie.
http://mypitbike.ru/downloads/PZ22PZ26.pdf
Ten PZ22 bardzo przypomina nasze prostokątne PZ19
Ostatnio edytowany przez Pilo (27-12-2014 20:49:34)
Offline
Pilo cytujesz "Podniesiona iglica o jedne ząbek (od środkowego rowka)" czyli daje więcej paliwa tak ?
Offline