Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 19-12-2014 21:56:31

 ReallY

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Imielnica
Zarejestrowany: 07-05-2014
Posty: 580
Punktów :   
Motocykl: Router A 500
Pojemność: 120
Przebieg: 13300
Wiek: 17

110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Witam. Zauważyłem że jest coraz więcej pytań dotyczących modyfikacji jakie trzeba przeprowadzić gdy kupujemy nowy silnik No to jedziemy...

Kiedy już nasz nowy silnik siedzi w ramie, trzeba wymienić w nim olej ponieważ nie wiadomo co jest wlane. Jeśli kupiliśmy silnik z inną liczbą cewek niż oryginalnie robimy ładowanie, niżej jest opisane jak to się ma. No i na koniec trzeba pamiętać o napędzie, bo prawie na pewno zaraz będzie się zmieniało przełożenia, uważam że to 3 pierwsze wydatki zaraz po tym jak kupimy silnik, niżej są opisane inne modyfikacje które wykonuje się po pewnym czasie.

110



Dolot

Gaźnik ok 22-24mm króciec podobnie


Wydech

Po zamontowaniu nasz tłumik może nie pasować a konkretnie ostatnie mocowanie przy puszce sprawę załatwi kawałek płaskownika, jak ktoś ma to spawarka i szlifierka zwaną ,,bosz" . Kiedy już postanowicie zrobić wydech ładujcie rurę o największej średnicy jaka wejdzie go głowicy, ale nie spodziewajcie się fajerwerków.


Chłodzenie

Silnik ten jako że ma żeliwny cylinder dosyć mocno się grzeje, jednakże można nim latać w trasy nie ma problemu ale raczej nie da rady jeśli na full będziecie jechać przez ponad kilkadziesiąt kilometrów. Można zamontować chłodnicę oleju jeśli jeździcie sporo po mieście i w korkach lesz poza miastem i po wsiach raczej jest zbędnym dodatkiem, a tym bardziej jeśli latacie po trasach.


Ładowanie

Najczęściej jest to silnik z 6 cewkami czyli bardzo dobre ładowanie, jeśli trafi nam się z dwiema, najprościej jest przełożyć lewą stronę od starego silnika potrzebny będzie ściągacz do magneta bądź do łożysk itp. ( trój ramienny )


Pozostałe informacje

Silnik ten ma spore wibracje więc pewnie będzie się coś sypało, można spróbować dać utwardzone śruby 10.9 lub twardsze podkładki gumowe i sprężynujące. Jest też najgorzej wykonany z całej trójki, na popularnym portalu aukcyjnym sprzedawany jest bardzo często jako 125ccm ale to tylko nabicie na cylindrze.


120



Dolot

Gaźnik 25-27mm króciec dostaniemy razem z silnikiem.


Wydech

To samo co w 110. Z tą różnicą że tutaj już różnica powinna być wyczuwalna.


Chłodzenie

Silnik ma bardzo dobre chłodzenie, jeśli jeździcie wieczorami to po 1 na postoju spokojnie można macać silnik. Chłodnica oleju praktycznie nie wymagana.


Ładowanie

Silnik posiada 2 cewki jeśli oryginalnie posiadamy więcej , od razu należy zmienić regulator na 4-ro pinowy, radzę się przejechać bez akumulatora aby zobaczyć czy nie brakuje prądu jeśli tak, to z tyłu na pozycję władować listwę LED a stop niech będzie normalny, to samo z podświetlaniem licznika. Jeśli nasze moto posiada jedną żarówkę z przodu to tyle lecz jeśli dwie jak ogar i pochodne, to już dwóch nie pociągnie, ja latam ja jednej żarówce i nie widzę różnicy, jednakże dorobiłem sobie przełącznik aby przy kontroli się nie czepiali o to czemu jedna nie świeci wcale.


Pozostałe informacje

Silnik ten ma bardzo małe wibracje, o wiele lepiej wykonany od 110 nie posiada rozrusznika elektrycznego lecz skoro mamy dwie cewki to i tak być my go nie używali.


140



Dolot

Gaźnik ok 25-27mm króciec razem z silnikiem


Wydech

To samo co w 110 i 120


Chłodzenie

Moim zdaniem tu już chłodnica może się przydać mimo sporego ożebrowania. Jeśli dużo jeździcie po mieście radzę to kupić po silniku.


Ładowanie

Silnik dostaniemy z jedną cewką od iskry, sprawę załatwi stator dwu cewkowy, choć ja uważam że lepiej skorzystać z poradnika z 2 cewek na 4 . Co do reszty jak w 120


Pozostałe informacje

Podobnie jak w 120



Podsumowanie



110 ok 6-7km
120 ok 9km
140 ok 12km


Jeśli coś ominąłem to pisać na PW jeśli to zauważył ktoś z administracji to można za edytować i dopisać

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.samotnicysam.pun.pl www.otwockkraszewskiego.pun.pl www.motoon.pun.pl www.ubezpieczeniag14.pun.pl www.11wdw.pun.pl