Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Od kilku miesięcy wraz z kolega zmagamy się z zaworami w naszych benzerach. A wiec silnik 139fmb zestawy 72cc . Jak wiadomo metal pod wplywem ciepła się rozszerza. My mamy taki problem. Otoż ustawiony luz ssacy 0,05mm wydechowy 0,07mm i jest tak że na zimnym silniku zawory cichutieńkie są. W miare rozgrzewania silnika zawory głośniej klepia. A powinno być przecież odwrotnie, że na zimnym powinny klepać a na ciepłym luz się powinien kaskować i nie powinny klepać. Dlaczego u nas tak się dzieje?
Ja myślę że to może być tak że jak olej się rozgrzeje i zrobi się już rzadki to wtedy przez to klepie albo obstawiam jeszcze zbyt duzy luz na sworzniach konikow zaworowych. To są tylko moje przypuszczenia. Co wy o tym myślicie?
Pozdrawiam
Offline
Przypuszczałbym podobnie. Moga to byc luzy na konikach, łatwo to sprawdzić, nawet nie ma chyba potrzeby tłumaczyć. Albo gęstszy olej by tłumił ten dźwięk, może wina za starego oleju.
Offline
Wina starego oleju na pewno nie jest bo na świeżym oleju jest to samo. A wy też tak macie w swoich silnikach?
Offline
Olej ma raczej bardzo mało wspólnego ze stukaniem
Jeżeli stuki są mocno słyszalne , nie koniecznie muszą to być zawory , powodem słyszalnego ''stuku'' może być również zużyte łożysko na wałku
od wcześniejszego złego smarowania , źle poskładany zestaw itp,
Zielony zawory to wasza diagnoza , a w rzeczywistości może to być coś zupełnie innego
Ciężko jest pomagać na odległość
Offline
Albo uciągniety łańcuszek rozrządu - sam to miałem 110
Offline
A jak ma się to tego wałek rozrządu który normalnie ma luz na boki? Można go przesuwać. Może to on tak puka?
Offline
Czy ja wiem. W 140 niby wałek też mi sie tak przesuwał jak w fmb, ale to nie on, a przynajmniej nie przez te przesuwanie. Zdejmij magneto i dekiel pod magnetem, obadaj łańcuszek czy się nie styka, następnie te koniki zaworowe. Jak wszystko będzie ok to dopiero będzie wiadomo, że to łożysko wałka. Ale łożysko wałka powinno hałasować tak samo na ciepłym jak i na zimnym
Offline
Sprawdzić czy łańcuszek nie jest wyciągniety o to chodzi? Czy czy o coś nie styka. ?
Offline
No tak. Czyli czy część łańcuszka idąca górą nie styka się z częścią, która idzie dołem, to by znaczyło że jest uciągnięty
Offline
Nie no myślę że aż tak nie jest wyciagniety. To cykanie jest bardziej w rytmie zaworów. Ale sprawdze ten łańcuszek i całą głowicę obejrze od środka dokładnie ale to dopiero za jakiś czas. Jak poczynie jakieś kroki to się odezwę. Dobrze by było osłuchać stetoskopem ale niestety nie posiadam.
Offline