Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Mam ramę od K125 do pocięcia. Chciałbym kiedyś w dalszej przyszłości wrzucić do routerka silnik 125 pionowy taki jaki był w K125. Rama K125 niby wiele się nie różni od ramy routera jednak router ma raczej solidniejszy grzbiet ramy niż K125 za to ten zamiast sanek ma wyprowadzony od główki ramy kawał rury przykręcanej do silnika, która niewątpliwie wraz z silnikiem usztywnia całą konstrukcję. Czy jak przespawam tylko tylne mocowania silnika od K125 to silnik mi nie odpadnie z racji tego, że w oryginale trzyma się dodatkowo przodem?
Offline
Rama Router i K125 różni się tylko sankami.Tzn;w Routerze rama jest kołyskowa a w K125 grzbietowa.Tylne mocowanie silnika pasuje,przednie trzeba dorobić bo bez tego będzie kicha.Router z pionowym silnikiem to na przykład Benzer GSR,Benzer Aston 50/125/250,barton TZR 50N
Offline
a mam pytanie , a jak z policja i ogolnie , da sie jakos zarejstrowac potem , jak sie chche wrzucic do routera silnik 125 ? nawet ten poziomy chinski ?
Ostatnio edytowany przez Tomiio (24-10-2014 11:53:25)
Offline
Tomilo nikt ci nie zarejestruje 50 na 125 i więcej to nieopłacalne. A K125 jest o wiele wytrzymalszy od WS. Tak po za tematem to bardzo dobry pomysł z pionowym silnikiem w WS
Offline
Nie mam dokumentów dlatego chcę ją porąbać. Jeśli chodzi o silnik pionowy tylko ten na OHV z 5 biegową skrzynią bo ponoć odznacza się dużą trwałością moim zdaniem odrobinę lepsza alternatywa jak lifan 120 chociażby dlatego, że w lifanie rozrusznik koliduje z sankami a brak rozrusznika nie wchodzi w rachubę. Rama od WS 50 to zmodyfikowana rama od K125 a ten z kolei ma zmodyfikowaną ramę Suzuki GS125, z tym, że router ma trochę wzmocniony grzbiet z stosunku do K125 dlatego też nie może być o wiele wytrzymalszy od WS 50 gdyż to prawie to samo. Jeśli chodzi o zarejestrowanie to znam przypadek przekwalifikowania routera na motocykl ze względu na montaż silnika z rometa K125, jak będę widział się z tym człowiekiem to wypytam się jak to załatwił. Czyli mam rozumieć, że silnik mi odpadnie jak nie umocuję go z przodu? Silnik 139FMB waży tylko około 10 kg mniej od 156FMI.
Offline
Przespawaj tak jak na foto jak masz możliwość.
Offline
K125 to modyfikacja GS 125 a K125 zmodyfikowali na WS no te modyfikacje skośnookim nie wychodzą dlatego słyszy się o pękających ramach...
Offline
Oczywiście, że pękają. Jak kto dba tak ma. W takim razie przespawam też tę przednią łapę, nie dość, że silnik będzie pewniej zamocowany to i cała konstrukcja mi się bardzo wzmocni.
Offline
Co do przerejestrowania z "motorower" na "Motocykl" to da się to zrobić jednak droga jest do tego dość długa i trochę kosztowna. Pokrótce przedstawię o co chodzi:
1. Szukamy firmę/mechanika z "Pozwoleniem na dokonywanie zmian konstrukcyjnych". Jest ich trochę w Polsce, jedna niedaleko Jeleniej Góry. Zajeżdżamy tam i przedstawiamy sprawę. W tym punkcie zależy trochę od charakteru samej firmy czy zgodzą się na uznanie naszej przeróbki czy będą mieć to gdzieś. W przypadku pozytywnej odpowiedzi dokonujemy przeróbki pojazdu.
2. Udajemy się do w/w firmy gdzie ta sprawdza poprawność konstrukcji/dodaje coś od siebie po czym wystawia nam zaświadczenie o dokonanych zmianach. (ok 100 - 150 PLN).
3. Z w/w zaświadczeniem udajemy się do Okręgowej Stacji Kontroli pojazdów gdzie sprawdzają nasz pojazd pod kątem dopuszczenia do ruchu. Dostajemy następne zaświadczenie. (ok 100 PLN)
4. Z obydwoma papierami oraz pojazdem udajemy się do Rzeczoznawcy. Ten po zapoznaniu się z papierami wystawia nam ostateczny "glejt". (100 - 250 PLN)
5. Z wszystkimi papierami udajemy się do Wydziału Komunikacji po zmianę kategorii pojazdu, nowy dowód rejestracyjny, oddajemy stare tablice i dostajemy nowe (motocyklowe). (ok 200 PLN)
Tak więc jest z tym sporo zachodu i swoje kosztuje.
Offline
Zastanawiam się jak wygląda sprawa jeśli zatrzymają mi miśki dowód. Muszę wtedy jechać na przegląd, w przypadku 110 to jeszcze pół biedy ale już 125 pionowe plus widocznie zmodyfikowana rama? Może nie przejść. Mnie ani się śni przerejestrowywać to jako motocykl bo wtedy droższe jest OC, przegląd co roku, motorower nie uchodzi za pojazd silnikowy - można zaparkować prawie wszędzie za friko no i kwestie prawka.
Offline
sprzedaj ten silnik i poszukaj sobie z CBR 125 (koszt okolo 1400PLN tez planuje na przyszly rok taki swap) on wielkosciowo jest jak 80 pionowa tyle ze musisz tez poprzerabiac mocowania i zrobic jakiec mocowanie na chlodnice
Offline
No w CBR-ce też jest całkiem spoko silnik, żywotny ale jak dla mnie zbyt wiele kombinowania żeby to wsadzić do routera. Silnik od K125 nie dość, że uchodzi za nie do zajechania to jeszcze części tanie jak barszcz, czyli jak na razie bardziej będę bardziej nastawiony na ten silnik. Zmieniać będę nieprędko niech najpierw 110 pokaże ile wytrzyma, póki co jest jeszcze na docieraniu ale przy 2000 km miesięcznie wyzionie ducha prędzej niż się wydaje.
Offline
tylko silnik z k125 wyglada jak conajmniej 125 a w cbr z raci chlodzenia ciecza cylinderek jest malutki i nie zuca sie tak w oczy
Offline