Najwiêksze forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj siê! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DO£¡CZENIA- Kliknij we mnie!!
Dzisiaj naby³em tego w³a¶nie Romecika po okazyjnej cenie
Poprzedni w³a¶ciciel zamontowa³ w nim zestaw 72 , ale to i tak nie istotne bo silnik wylatuje
Poza tym ca³y jest oklejony czarn± foli± carbon
Kilka fot (jeszcze z og³oszenia)
W przygotowaniu do przysz³ego sezonu chcia³ bym
Wymieniæ silnik na wiêkszy
Wymieniæ kierownicê
Wywaliæ istniej±cy filtr
Zmieniæ wydech
Pomalowaæ obrêcze na z³oty kolor
Zmieniæ b³otniki
Zmieniæ wydech
Wymieniæ na nieco lepszy amortyzator z ty³u
I jeszcze kilka drobniejszych zmian wizualnych
Offline
Bardzo fajny lecz troche tyl taki bardzo dziwny mo¿na by by³o co¶ zmieniæ w nim. Ogólnie to bardzo fajny
Offline
Tomek , po negocjacjach kupi³em go za 2100 z³ , wydaje mi siê ¿e cena jest bardzo atrakcyjna , bo te romety s± w cenie
Rozgl±da³em siê wcze¶niej za samym nadwoziem , ale nici z tego , i ostatnio wyczai³em w³a¶nie tego i to jeszcze na miejscu
Konrad , ty³ bêdzie przerobiony , inny b³otnik i mocowanie tablicy
Dzisiaj ustawi³em mu zawory , bo mia³ takie luzy ¿e wczoraj jak wraca³em nim po zakupie to wszystkie skutery mnie bra³y po drodze
Offline
CRS to jeden z najmocniejszych chinoli nawet nie odczuje ego po zmianie na 250/300ccm z tego co wiem to mocniejszy by by³ tylko Romet RR bo to kopia CBR 125. Ale co do tego egzemplarza to muszê powiedzieæ ¿e ten karbon wygl±da tandetnie przynajmniej dla mnie.
Offline
No a ja powiem tak ze i¿ to jest to samo. Romet rr ma taka sama moc gdyz ma ten sam silnik. Ten silnik tez nie bedzie wiele mocniejszy od naszych
Offline
Co do silnika to my¶la³em o silniku Bashan lub Loncin 200c , ewentualnie 150 , jest ich sporo na allegro , tylko nie mogê znale¼æ bez wstecznego
Nawet dzisiaj wypatrzy³em fajny silnik z ekspozycji
http://allegro.pl/nowy-silnik-chlodzony … 27709.html
Ewentualnie inny pionowy , lub oryginalny rometa
Tylko ¿e zarówno przy jednym jak i drugim podejrzewam ¿e konieczna bêdzie przeróbka baku , gdy¿ ju¿ teraz jest jaki¶ 3 cm luzu , a tamte s± nieco wy¿sze
Rama jest bardzo solidna i gruba wiêc my¶lê ¿e bez problemu wytrzyma
Really , z tym carbonem to ju¿ kwestia gustu , jest dosyæ dobrze oklejony wiêc na razie zostawiam
Ten romet w oryginale by³ bia³y , poprzedni w³a¶ciciel z uwagi na to ¿e strasznie siê brudzi³ ofoliowa³ go w³a¶nie carbonem
Offline
No no Rafa³, gratulujê zakupu (: Oby s³u¿y³ d³ugo i przyniós³ sporo frajdy. To teraz g³ównie na pola i lasy ¶migaæ
Równie¿ ¶rednio podoba mi siê ty³, no przednia lampa trochê nie dla mnie. Ale ca³a konstrukcja bardzo fajna.
A co siê stanie z dotychczasowym wehiku³em?
Offline
Jak dla mnie ta okleina z carbonu luksio wygl±da Jedynie ten ty³...
Jakie on ma prze³o¿enia i ile leci, bo mam brak wiedzy na tema pionowych silników??
Offline
Fenrise , je¿eli chodzi o lampê przedni± do wizualnie sza³u nie ma , ale jej ogromnym plusem jest to ¿e fabrycznie posiada montowany klosz
z gniazdem na h4 , a co za tym idzie ma te¿ homologacjê , ale przede wszyskim bardzo dobrze ¶wieci , wiêc zmienia³ jej raczej nie bêdê
Ty³ bêdzie zupe³nie inny , zastanawiam siê tylko nad lamp± z ty³u , bo ta fabryczna te¿ jest przyzwoita i ma ¶wiat³a diodowe montowane fabrycznie
Je¿eli chodzi o routerka , to zacz±³ ju¿ zimowanie w ciep³ym gara¿u
Na razie jest ,sam nie wiem jeszcze co z nim bêdzie , na razie nie chcê siê go pozbywaæ , chyba z sentymentu
MotoMateusz , co do carbonu to tak jak pisa³em wy¿ej , zostaje bo nawet nie mam pomys³u jakie malowanie by mu pasowa³o
Co do prze³o¿eñ to z ty³u ma 52 , a z przodu nie wiem , bo nie odkrêca³em dekielka
Od zakupu zrobi³em nim nieca³e 80 km , a najszybciej jecha³em 60 kmh , i szybciej by nie pojecha³
Co do wiedzy o tych silnikach , nie wiem jak dó³ , ale konstrukcja góry jest nie omal identyczne zbudowana jak fmb , tak samo ustawiasz zawory , rozrz±d i ga¼nik
Róznica polega na tym , ¿e tam jest w pionie
Offline
Hmm, no ja w sumie nie wiem czemu tak wszyscy wielbi± diodowe lampy
Co do silników, to podejrzewam ¿e skrzynia, wa³ itd. s± identyczne, ino cylinder z g³owic± "Odgiête" do góry pod k±t 90 stopni, dopasowana obudowa i tyle.
Jak w tym poje¼dzie pracuje amortyzacja? Miêkka? Lepsza ni¿ w WS? Bo wygl±da na spor± i lepsz±.
Offline
Przód jest podobny jak nasz routerowski (twardo¶æ)
Natomiast ty³ to inna bajka , ró¿nica jazdy na centralnym , a tradycyjnymi amortyzatorami spora , jedzie siê fajnie i miêkko
Lampa ledowa jest bardzo dobrze widoczna równie¿ w dzieñ , to jej g³ówny atut
Offline
Pionowa wersja 139FMB czy 147FMB(poj.72 cm3) to nic innego jak konstrukcja firmy Lifan.Wiêkszo¶æ czê¶ci z poziomego silnika pasujê do pionowego.Skrzynia biegów,wa³,t³ok itd.Ró¿nice s± nastêpuj±ce;mokre magneto z iskrownikiem 4 lub 8 cewkowy,rozrusznik nie jest na ³añcuszku ja to ma miejsce w wersji horyzontalnej tylko na przek³adni zêbatej.Administrator z forum zetki chyba dalej twierdzi ¿e ten silnik powsta³ na podstawie silnika z Hondy CB/CX/Cy 50 co jest absolutn± nieprawd±.W CRS 50 z przodu fabrycznie montowana by³a zêbatka 13.Ten silnik jest nieco s³abszy od wersji poziomej.
Offline