Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Po dzisiejszej dłubaninie w silniku wreszcie jestem zadowolony, router w końcu nie kopci. Wcześniej zmieniłem głowicę na nową po to by dzisiaj założyć kolejną nową bo zerwałem gwint na świecę (i nie tylko bo głowica ogólnie trafiła mi się kiepska). Postanowiłem również wymienić cylinder i muszę powiedzieć, że zestaw trafił mi się nawet spasowany, wszystkie wymiary mieściły z tymi podanymi w instrukcji serwisowej. Stary cylinder miał przejechane w 2 motorach dokładnie 14900 km i choć nie był porysowany zapewne się zowalizował i stąd branie oleju pomimo nowych pierścieni. Także czeka mnie żmudny proces docierania, chociaż po 20km od złożenia silnika dałem mu trochę po zaworach żeby się tłumik i sonda przedmuchała od tego nagaru z oleju
Zawory ręcznie docierałem.
Obym tylko nie musiał łap do niego wsadzać na jakiś czas bo za dużo tego jak na jeden raz już w domu się drą na mnie że grzebię i grzebię.
Offline
Kolego, w jaki sposób docierałeś zawory (może jakiś drobny tut - przyda się na forum)? Pytam, bo mnie chyba czeka to samo, z tym, że w głowicy 72 cc. Mam ich kilka bo wysiadały po kolei.
Offline
Zawory docierałem zakładając na trzonek kawałek wężyka i kręciłem ręcznie prawo-lewo, prawo lewo. Pasty używałem grubości 2, 1 i 0.
Jak to robić?
Głowica i zawory muszą być wolne od zanieczyszczeń, pyłów oraz opiłków. Na trzonki zaworu nakładamy po kropli świeżego oleju silnikowego i wkładamy w prowadnice tak jak mają później pracować. Po drugiej stronie głowicy na wystające trzonki zaworów zakładamy wężyki i jeden z nich wkładamy w otwór na szpilkę żeby zawór nam się nie otwierał podczas kiedy będziemy docierali drugi. Nakładamy pastę do docierania, można ją rozcieńczyć olejem jak będzie za gęsta i zwracamy szczególną uwagę, żeby nie dostała się w okolice trzonka zaworu i prowadnicy bo możemy sobie zniszczyć zestaw. Bierzemy wężyk między obydwie dłonie i kręcimy w prawo i w lewo na przemian co jakiś czas "uchylając zawór". Podczas obracania się zaworu powinno być słychać wyraźne szorowanie, które w miarę obracania się zaworu ustaje wtedy należy "uchylić" trochę zawór aby pasta weszła ponownie tam gdzie trzeba i obracamy zaworem ponownie. Należy docierać tak długo aż szerokość przylgni zaworu będzie miała co najmniej 1,0 mm. Używamy pasty zaworowej o ziarnistości 2, 1 i 0 a zaczynamy od "2". Po zakończonym docieraniu warto sprawdzić szczelność przy użyciu nafty. Zakładamy sprężyny na zawory, oraz zabezpieczenia. Do kanałów nalewamy naftę i pozostawiamy na kilkadziesiąt godzin.
Serwisówka dopuszcza 1,6 mm u mnie jest 1,1. Zawory nie dotarły się tak jak powinny bo musiałbym mieć specjalny rozwiertak do gniazd zaworowych. Na zdjęciu widać, że powierzchnia styku zaworu z gniazdem dla ssącego jest nisko a dla wydechowego wysoko.
Zdjęcia robione telefonem komórkowym.
Składając silnik skrupulatnie wiele rzeczy pomierzyłem i dopasowałem do siebie tj. luz osiowy oraz promieniowy dźwigienek zaworowych, luz na prowadnicach zaworów.
W serwisówce luz tłok-cylinder dla tłoka 39 mm jest napisane od 15 do 45 µm ja u siebie mam około 30 µm. Jakie dokładnie wymiary pasowań mam podać.
Offline
Zależy jaki telefon. Najlepsze zbliżenia udawało mi się uzyskać na leciwym już modelu Sony Ericsson W610.
Instrukcję mam stąd: http://www.routerws50.pun.pl/service-ma … h-2239.htm
Offline
Od kogo kupowałeś ostatni cylinder z tłokiem?
Offline
Dzięki Ja też u nich zamawiam wszystko. Również wszystko jest ok i dostawa też jest szybko i bez żadnych problemów.
Offline
Niedużo brakuje do 18 000 km. W tzw. miedzyczasie została ponownie zamontowana szyba, taka sama jaką miałem wcześniej tylko z kilkoma ulepszeniami. Dodałem do niej gumę na krawędź, głównie po to żeby wiatr nie huczał mi w kask i wygląda to trochę solidniej. Szyba jest ustawiona nieco inaczej jak poprzednio. Zmieniłem mocowanie tej szyby bo raziły mnie te obejmy z kawałka blachy, które kaleczą chrom na kierownicy. Końcówki prętów obciąłem i nagwintowałem ale na gwint M10 a obejmy na kierownicę są od lusterek wykonane z aluminium. Wygląda to o wiele lepiej, dobrze trzyma i nie niszczy kierownicy. Co do kierownicy to mam zamiar i tak ją zmienić na szerszą. We wspomnianym okresie pękła mi obejma tłumika, wykonałem następną ale z blachy 3mm więc mam nadzieje, że nie strzeli tym razem, muszę ją tylko odrdzewić i pomalować. Wymieniałem także linkę prędkościomierza. Silnik póki co pracuje w miarę dostatecznie, trochę hałasuje i mocą nie grzeszy ale po strojeniu gaźnika przy pomocy sondy lambda mało pali (2,3-2,5 litra na 100km) i nie pali oleju.
Oprócz zmiany kierownicy w planach mam montaż chłodnicy oleju. Po ponad 60-cio kilometrowej przejażdżce w dość upalny dzień temperatura oleju wyniosła 118 stopni. Przełożenia mam 15/37, prędkość około 75 km/h czyli obroty trochę powyżej 6000/min.
Ogółem to taki chiński motorek oparty na japońskich rozwiązaniach wypada bardzo dobrze, jest kilka zastrzeżeń ale da się z tym żyć zwłaszcza, że nowy idzie u mnie w regionie kupić za 2499 PLN.
Kilka zdjęć jak mój wygląda w rzeczywistości.
Zmienione mocowanie szyby
Ten akumulator jest chyba największym jaki można zamontować do routera. Sprawuje się wyśmienicie zwłaszcza przy tak mocnej przedniej lampie. Ze znajomym odpalaliśmy z niego samochód dla sprawdzenia.
Tak się kończy przejazd z pasażerem przy 70 km/h przez przejazd kolejowy. W pojedynkę 10 razy w tygodniu tak przejeżdżam bez żadnej szkody. Błotnik już był obcinany, muszę zatem jeszcze go skrócić.
Obejma wydechu z naturalną powłoką Fe2O3
Offline
Mam pytanie dotyczące tej gumy na krawędź szyby, gdzie to dostałeś i ile to kosztowało. Sam też już kiedyś myślałem o jakimś lepszym wykończeniu tej szyby bo taka goła to trochę słabo wygląda.
Offline
Gumę mam taką http://allegro.pl/gumowa-uszczelka-kraw … 84224.html
Chciałem ją dać też na rant zbiornika paliwa ale pod nią może zbierać się woda i bak będzie rdzewiał ale też nieźle to wygląda. Może jakby czymś ją podkleić do tego zbiornika żeby było szczelne?
Offline
Vxproplus , pogratulować przebiegu , poza tym ciekawe zmiany które wprowadzasz , od gaźnika po uszczelkę szyby i inne
Powodzenia w realizowaniu dalszych pomysłów , zakładam że takowe są
Post edytowany
Offline
Nazywa się to kedra i jak chcesz to na zbiornik proponuję Ci taką z klejem. http://allegro.pl/kedra-listwa-rantowa- … 03061.html Klej nie powinien pozwolić na dostanie się wody. Fajnie wygląda ta szyba tak jak by była z dodatkowego wyposażenia.
Offline
też myślałem o rancie baku, ale ponieważ kupiłem już drugi bak od Piotrka z zamiarem wykończenia go tak samo jak boczków u siebie to na razie wstrzymam się z listwą rantową na bak
Offline