Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Doczekałem się mojego termometru Załączam kilka fotek jak i gdzie go zamontowałem. Pierwszy pomysł to włożenie sondy do wlewu oleju lecz wtedy trzeba by przerabiać korek a tego nie chciałem, więc sondę zamontowałem na cylindrze. Jej średnica była idealna ponieważ weszła na ciasno pomiędzy żeberka cylindra, lekko wbiłem ją gumowym młotkiem.
Offline
w sumie pomysl dobry ale ja myslalem zeby nawiertac korek spustu i tam zamontowac tylko nigdzie nie umialem znalesc z odpinana sonda termometra
Offline
Goku co pamiętam z fizyki to wszystko dąży do temmperatury otoczenia czyli jeśli na cylindrze mam 100 stopni celsjusza to reszta a szczególnie olej jako ciecz powinna mieć taką temp.po drugie zamontowałem w tym miejscu bo mam widok na bieżąco jak chłodzi sie silnik ponieważ podczas jazdy termometr reaguje na chłodzenie w oleju ta temperatura stałaby w miejscu ponieważ olej tak szybko się nie schłodzi.Przykład stałem na światłach temp.100 stopni,ruszyłem prędkość 60 km/h temperatura spadła do 90 stopni także myśle sonda w dobrym miejscu
Offline
Stary na internecie firma nazywa sie thermoplus napewno znajdziesz.
Offline
Jezu moim zdaniem takiego "barometru" to wstydzil bym sie wkladac ja bym wolal zainswestowac w cyfrowa. O wiele lepiej by to wygladalo
Offline
Mnie chodziło właśnie o zegar a nie jakiś elektroniczny szajs,elektroniczny termometr mają wszyscy a taki mam ja proste.I niewiem czy jak chcesz zainwestować w elektroniczny jak ten jest dwa razy droższy od elektronika.
Ostatnio edytowany przez kifflee (18-06-2014 20:00:16)
Offline
Z reguły mierzy się temperaturę czynnika chłodzącego bedącego w,, obiegu,, chłodzenia tak więc wody lub oleju.Mierzenie temperatury na powierzchni cylindra niewiele pokazuje poza prędkością powietrza opływającą cylinder.Olej silnikowy studzi silnik i nie na darmo stosuję się jego chłodzenie w silnikach chłodzonych powietrzem.Czujnik PT100 w metalowej tulei 150 zł miernik Lumel 12V 350zł.Wskażnik analogowy 600zł.
Ten zamontowany jest OK wyglada dobrze poza prowadzeniem po ramie estetyczne to nie jest. Ale skuteczność jak wyżej.
Ostatnio edytowany przez Andrzejkuna (23-08-2014 20:39:26)
Offline
Ja powiem tak. Mam zanurzony czujnik w oleju. Gdy silnik utrzymuje ok1,5 tyś obr przez ten czas temp. oleju wynosi ok 35-40 stopni. Jeszcze przed zamontowaniem czujnika sprawdziłem i po ok 10minutach gdy silnik chodził te same obr to sprawdziłem na cylindrze to było 70-80 stopni nie pamiętam dokładnie.
Offline
Tak panowie macie racje mierzenie temp.cyla przekłamuje niestety. Teraz zamontowałem elektroniczny termometr a sonde poprowadziłem otworem przez bagnet do oleju odczyty są prawdziwe przyznaje sie nie miałem racji,pozdro
Offline