Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Siema mam kilka pytań co do kupna motorku
1.Romet ws 50 czy junak 901 (pod kwestią trwałości prędkości awaryjność itd.)
2.Który rocznik najlepiej
3.Czy będe mógł wziąć np: rometa odrazu z cylindrem 70ccm z możliwością rejestracji i bez utraty gwarancji czy muszę najpierw mieć 50ccm a dopiero potem większy cylinder?
4.Jak tam wygląda to dokręcanie śrubek (które sprawdzić) i odblokowwanie
Odrazu mówię że nie jestem świeży w motorowerkach bo przez moje ręce już przechodziły moto
(teraz wezmę jakiś nowy, zależy mi na tym żeby nie był awaryjny itd)
Pozdrawiam.
Offline
Witaj TxXonek,
Ad1. To zależy od Twojego gustu i zasobności portfela. Jeden i drugi to wyrób (zapewne nawet tej samej) chińskiej fabryki i składany do kupy w Polsce. Junak uchodzi za nieco lepiej spasowanego przy składaniu, i wykonanego z trochę lepszych jakościowo części.
Silniki w obydwóch pojazdach to identyczne jednostki - tak więc osiągi będą porównywalne.
Awaryjność również wypada podobnie - w jednym i drugim coś czasem niedomaga - to nie Honda za 5x wyższą cenę gdzie wsiadasz i jeździsz do upadłego.
Ogólnie - ten Junak, Router, Benzer czy Barton to ten sam projekt i konstrukcja. Różniąca się tylko detalami jak plastiki, lampy, kierunkowskazy, kolory i naklejki. Gdybyś chciał przerobić Bartona na Junaka albo Junaka na Routera - nie byłoby z tym najmniejszych problemów.
Ad2. To nie ma akurat praktycznie żadnego znaczenia jeśli pojazd ma być fabrycznie nowy. Jedyną różnicą rocznikową jest to, że model 2012 nie posiadał dodatkowego orurowania pod silnikiem. Więcej o różnicach w rocznikach możesz poczytać w dziale FAQ.
Ad3. Niektórzy sprzedawcy na Allegro proponują zakup już stuningowanego pojazdu. Liczą sobie tylko często za to słone pieniądze, np Junak przerobiony od razu na "80ccm", co już defacto jest nadużyciem bo to zaokrąglone 72ccm - kosztuje 400 PLN drożej. A zestaw do samodzielnego założenia 72ccm kosztuje około 150 PLN. Oczywiście taki sprzedawca daje Ci homologację że pojazd ma 50ccm. Z kolei serwis (O ile zauważą) zmieniony cylinder na pewno odrzucą Ci gwarancję.
Jednak fabrycznych serwisów Rometa nikt z Forum Ci nie poleci. Każdy przegląd gwarancyjny kosztuje 150 PLN, a trzeba ich wykonać kilka. Do tego w większości serwisów pracują totalni ignoranci mający klienta i jego maszynę w głębokim poważaniu.
Ad4. Router nie jest blokowany. Nie wiem jak Junak. Co sprawdzić przed zakupem a co zrobić po zakupie masz zawarte w FAQ.
Offline
Router WS 50,Benzer Yankee,Barton Fighter ECO jak i Junak 901 to są te same ramy tylko z innymi plastikami,kanapą,bakiem z tą że różnicą że Junak nie ma ramy kołyskowej przed silnikiem.Junak 901 RS posiada pod bakiem tzw.ramę kratownicową-spełnia ona tą samą funkcję co kołyskowa.Pojazdy są produkowane w różnych fabrykach np. Benzer produkowany w jest w fabryce Dafier (Router WS 50 pewno także) Junak w fabryce Zingjang czy Taizu coś tam coś tam takie informacje mam z tabliczki znamionowej i ze świadectwa homologacji.Junak 901 fabrycznie ma założony silnik 72cm (czasami trafia się 50) z recylkuratorem spalin oraz gaznikiem PZ20 i układem biegów N1234N1234....Router i pokrewne 1N234.Junak jak i Router nie są blokowane.Lampa przednia Junaka 901 jest poprostu do bani bo słabo oświetla drogę w porównaniu z reflektorem Routera.
Offline
Co do układu biegów to nie jestem pewny - koło mnie na parkingu parkował Junak 901, i parę razy gdy widziałem jak startował chłopak wrzucał wajchę w dół, czyli tak jak u nas, a nie do góry co wskazywałoby na N1234. Chyba że silnik miał swapowany.
Offline
Bierz Junaka, jest to jeden z lepszych chińczyków na naszym rynku, nie na darmo jest droższy od innych. Wiem bo u mnie lata kilka Junaków. Osiągi - 901 ma większe koło z tyłu więc będzie szybszy. Co do zmiany pojemności to tylko i wyłącznie zależy od sprzedawcy. Jeden się zgodzi a drugi nie
Gdybym teraz miał coś takiego kupować - wziąłbym Junaka 901F
Offline
Junak ma z tyłu 18 cali, tak samo jak Router. Z 19'tką to nie wiem jakby wyglądał, dziwnie co najmniej.
Offline
Junak podobno koreański dlatego niby lepiej "poskładany". Ja bym brał Router choć Junak 901rs Sport czerwony czy zielony też fajny
Offline
Gość
Ja bym ci doradził kupić coś ''nie chińskiego''
Ja mam ruciaka z 2011 i przejechane prawie 10 000 km i jedyne co wymieniłem to napęd (łańcuch i 2 zębatki ok 100zł) i kilka razy olej a tak to jak się coś zepsuło to przeważnie sam naprawiłem albo z tata. Także ja polecam routera. Zazwyczaj jak się zepsuł to jeszcze tego samego dnia albo na następny dzień działał.
Offline
ja też polecam routera. ewentualnie rometa zetke, tylko tam masz droższe części do silnika i ciężej dorwać. barton fighter po rozmowie z posiadaczem odradzam, jeszcze gorzej poskładany niż router (dużo roboty po kupnie) a później to to samo.
ja bym brał routerka, bo jest tani w utrzymaniu, łatwo się go naprawia, i wg mnie ma ogromną przewagę wizualną nad junakiem- sanki pod silnikiem
Offline
MotoMateusz napisał:
Junak podobno koreański dlatego niby lepiej "poskładany". Ja bym brał Router choć Junak 901rs Sport czerwony czy zielony też fajny
Junak jest chiński tak samo jak Romet albo Router.
Offline
Gość
Fenrise, co do układu biegów w Junaku, one mają wszystkie biegi w dół Wiem, bo koleżanka ma i jeździłem nim. A kumplowy Barton Sprint ma również wszystkie w dół i na dodatek kołową skrzynię.
co do nekena to jak dla mnie się nim gorzej jeździło niż routerem- kanapa zbyt łamana jest i przy moim wzroście 190 siedziałem bardzo blisko baku i miałem nogi zbyt szeroko rozłożone, przez co po kilkuminutowej jeździe mnie bolały. ale to kwestia indywidualnego podejścia. routerek jak by większy jest troszkę
Offline