Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Mam 3200km iii skończył mi się naciąg łańcucha. Zębatki jeszcze mają duże zęby. Mimo to powinienem wymienić je razem z łańcuchem, czy sam łańcuch? Niektórzy mówią, żeby skrócić łańcuch o kilka ogniw i będzie jak nowy; opłaca się?
Offline
Jak masz chęci i wiesz jak, to skróć, ale po pewnym czasie ogniwka się tak rozciągną że nie będą odpowiednio się wpasowywać w zębatki.
Offline
Na pewno nie chiński. Przykład: widły markowe fiskarsa i ruskie. Pierwsze trzymają rok a drugie się odrazu wygjęł (ruskie: gniotsa nie łamiotsa). Kupuj oryginalny, japoński.
Offline
durnie... wymieniać trzeba cały układ przeniesienia napędu! czyli zębatki obie + łańcuch. co ci po nowym łańcuchu, jak stare zębatki go zaraz rozjeżdżą?
a skracanie łańcucha to rosyjska ruletka... jak ci strzeli łańcuch to może narobić szkód większych niż wartość łańcucha+zębatek. układ napędowy to koszt rzędu 100zł.
Takie odzywki zachowaj dla siebie.
1 warning. //Fenrise
Offline
W moim przypadku musiałem już wymienić cały układ napędowy. Dobrze jest porównać nową zębatkę z tą co mamy akurat zamontowaną, i jeśli są dość duże ubytki w zębach to lepiej wymienić. Swój łańcuch wymieniłem dopiero drugi raz: pierwszą zmianę miałem po przejechaniu 5600 km, a drugą po prawie 16300 km. Niestety łańcuch do wyrzucenia, zębatki podobnie. Nowy zestaw kosztował mnie 100 zł i 13 zł wysyłka. (sklep Barter - Allegro)
Offline
Do naszych pojazdów kupujemy łańcuch o sygnaturze 428 lub 428H (wzmocniony).Takie łańcuch montowano w motocyklach WSK 125/175,Jawa 350 lub 175,MZ ETZ 150/250(1) itd.Kupując łańcuch musimy zwrócić uwagę na to ile takowy łańcuch ma ogniwek aby nie być w sytuacji kiedy zakupiony łańcuch będzie za krótki.Za długi można zawsze skrócić do pożądanej długości.Dochodząc do sedna sprawy jeśli mamy kasę to kupujemy łańcuch napędowy renomowanej i sprawdzonych firmy jak DID,RK Racing lub wariant ekonomiczny typu trochę lepsza chińszczyzna YBN 428H. Pamiętać należy że przy wymianie łańcucha najlepiej wymienić także zębatki bo stare zębatki zjedzą nam nowy łańcuch w szybkim tempie a nie oto w tym chodzi.Do pełni szczęścia naszemu nowemu łańcuchowi potrzeba pielęgnacji poprzez regularne smarowanie smarem do łańcuchów motocyklowych który przedłuża żywotność układu napędowego.
Offline
Jeśli zębatki nie mają wiele nakręcone to nie zmieniaj, na 3k zębatki zmieniać? Chyba ktoś ma za dużo kasy... Osobiście tutaj również na 3000km skończył mi się łańcuch, dałem nowy za ok. 50zł i jest dobrze. W poprzednim moto jedna zębatka zdawcza miała 500km a odbiorcza 7500km i na to nowy łańcuch i nikt nikogo nie zjadł
Offline
Wątpię aby wymiana zębatek była konieczna po przejechaniu 3100km. Oczywiście należy to zrobić, ale po przejechaniu kilkunastu bądź kilkudziesięciu km lub przy widocznym zużywaniu się materiału. No i trzeba dbać i smarować a nie
Offline