Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 27-05-2012 18:22:39

 Piotr95

Użytkownik

Skąd: Okolice Warszawy
Zarejestrowany: 29-12-2011
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Router WS50 / Yamaha YZ250

Kompresja

Wie ktoś jak zmierzyć kompresje w silniku 2T?

Offline

 

#2 27-05-2012 20:01:22

 lukasss256

Użytkownik

12212965
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 19-01-2012
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 110 ccm

Re: Kompresja

Wkręcasz manometr w miejsce świecy i kręcisz rozrusznikiem bądź kopiesz Tylko czy na zimnym czy na ciepłym silniku tego ci nie powiem

Offline

 

#3 27-05-2012 21:18:57

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: Kompresja

Robi się to na ciepłym silniku. W silniach 2T również można wykonywać próbę olejową chociaż jest to bezsensowne

Offline

 

#4 01-06-2012 23:26:25

 Piotr95

Użytkownik

Skąd: Okolice Warszawy
Zarejestrowany: 29-12-2011
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Router WS50 / Yamaha YZ250

Re: Kompresja

A skoro już w temacie to jak sprawdzić kompresje w naszym Routku i jaka jest prawidłowa?

Offline

 

#5 02-06-2012 22:53:55

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: Kompresja

Było to już gdzieś podawane
Kompreche mierzy się tak jak w każdym innym silniku, czyli wykręcamy świecę i wkręcamy manometr. Odłączamy gaźnik (bądź manetkę odkręcamy do końca) i kilka razy kopiemy lub przekręcamy rozrusznikiem. Kompresja powinna rosnąć szybko i wynosić najlepiej około 11,5 bara i więcej. Jest to kompresja idealna i wskazuje praktycznie zerowe zużycie. Przy kompresji poniżej 7 barów silnik uznaje się za kompletnego trupa i wymiana cylindra i tłoka wraz z pierścieniami w naszym wypadku obowiązkowa.
Jeśli mamy słabą kompresję dobrze jest zrobić próbę olejową, czyli 2-3ml oleju wlewamy przez otwór świecy do cylindra i znów zakręcamy parę razy silnikiem. Jeśli kompresja wzrosła znacząco to wiadomo, że pierścienie są skończone. Jeśli dalej kompresja jest słaba i żadnej różnicy nie ma to albo bamy wydmuchaną uszczelkę pod głowicą, albo głowica do przejrzenia (np podparte zawory lub wypalone gniazda zaworów, same zawory itp itd).

Offline

 

#6 08-06-2012 11:39:09

 Piotr95

Użytkownik

Skąd: Okolice Warszawy
Zarejestrowany: 29-12-2011
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Router WS50 / Yamaha YZ250

Re: Kompresja

A da się jakoś podnieść kompresje w Routku?

Offline

 

#7 08-06-2012 18:21:05

 kamilw20

Użytkownik

9927659
Zarejestrowany: 28-07-2011
Posty: 0
Punktów :   
Motocykl: Router ws50

Re: Kompresja

przez zmianę pierścieni a jak bardzo niska to  pierścienie cylinder i tłok do zmiany

Offline

 

#8 08-06-2012 21:58:36

MrGizmo

Użytkownik

Zarejestrowany: 16-01-2012
Posty: 0
Punktów :   16 

Re: Kompresja

Sądzę, że Piotrowi chodzi nie o taki wzrost kompresji Podnieść kompresję można poprzez planowanie głowicy. Gdzieś już podawałem ile mi wychodziło z obliczeń. Jednak przy silniku jednocylindrowym nie ma to zbytnio sensu, a zwłaszcza tak małym pojemnościowo. Z tego co się nie mylę to wzrost kompresji o 1 punkt (np z 10:1 na 11:1) da przyrost mocy na poziomie 1-2%. W silniku R2 taki skok kompresji da przyrost rzędu 8%. Oczywiście to są dane orientacyjne i dla każdego silnika się troszkę różnią, pewien oczywiście być nie mogę bo podaję to z głowy.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.punk-rock.pun.pl www.devil-may-cry.pun.pl www.minimon.pun.pl www.klubbakugan.pun.pl www.narutoforum.pun.pl