Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam proszę o pomoc gdyż na 3 biegu mój motorek kręci powyżej 60 km/h natomiast po przełączeniu na 4 nagle utrata mocy i spada mi v-max do 40 -45 przeczytałem że to może być wina złych zębatek dodam żę świeca niedawno wymieniana na irydową jakie zębatki proponujecie włożyć ??
Offline
Różnie może być. Jeśli na każdym biegu idzie zrywnie, normalnie, a po wbiciu 4 łapie "muła" to nie wina zębatek a zapewne blokady na 4 biegu. Osobiście z czymś takim się nie spotkałem, ale znajomi w tych Junakach, Ferro itp. niektórzy mają że na 3 idzie jak głupi a jak wpakuje 4 to jakby przyczepkę ciągnął. Wydaje mi się że on działa na zasadzie nadbiegu, więc jedyną logiczną opcją było by zwiększenie mocy silnika aby on ten nadbieg wykorzystywał jak zwykły bieg.
Offline
Ja miałem to samo. 13/45 przy 50cm3 muł na 4 tym biegu. Chociaż mi troche pomogła regulacja gaźnika. Możesz sprawdzić zaworki. Jak ważysz ok 75kg to nic nie pomoże oprócz zmiany zębatek a najlepiej wstawić 72cm3. Ja wstawiłem 72cm3 i na 13/45 przy wadze 85kg ciągnie do 9k obr. Dalej nie próbowałem bo już mi szkoda silnika;] Ale myślę, że do 10k wkręci ale szkoda bo to już katiusza jest;]
Offline
Mam fabryczną 50, z zębatkami 13/45. Zamierzam w najbliższym czasie zmienić zdawczą na 14 a tylną to jeszcze nie wiem dokładnie, ale chyba 41-42 zęby, zależy jak będą mogli mi zrobić.
Czasami po prostu szkoda mi silnika że z niewielkiej górki jadąc na 4 obroty sięgają 7-8 tys. prędkość dochodzi do 75 km/h. Ostatnio miałem zębatki 13/38 i w sumie idealnie było. 4 bieg robił za naprawdę ekonomiczny. Teraz mi trochę biegu brakuje. Przy okazji, ważę około 90 kg.
Wszystko możliwe że to właśnie dzięki takiej jeździ mam na liczniku już prawie 16000 km.
Offline
Jeśli chodzi o silnik to nie było żadnych remontów. Miałem tylko wymieniany gaźnik po tym jak mi się rozszczelnił filtr powietrza. W samym silniku nie było żadnego remontu robionego.
Offline
Jeśli chodzi o styl jazdy to na pewno. Po prostu chcę aby jak najdłużej mi służył, tym bardziej że nic się przy nim nie dzieje. Teraz chcę właśnie nowe zębatki założyć, ale nie będe kupował tego co mają na allegro czy u mnie w sklepie tylko zlecę wykonanie w pewnym zakładzie pracy u mnie w mieście. Pytałem o taką możliwość i nie ma problemu, zwłaszcza że koszt będzie zbliżony do ceny sklepowej, z tą różnicą że tutaj będzie wykonana z konkretnej stali a nie z tego chińskiego szmelcu.
Offline
Ja zmieniałem tylko przednią zębatkę na 1 ząbek wiekszą, czyli to chyba jest 14z.
Jestem zadowolony, choć i na trójce pod górkę nie przyspieszam, ale za to na normalnych obrotach 60 jadę (4ty bieg). Ale zastanawiam się nad 72ccm, bo to żaden koszt... Z tym, że obawiam się troszkę policji no i czy sprawnie pójdzie przełożenie
Offline
Jeśli poradzisz sobie z napisem 72cc to nie masz co się bać. Na oko niebiescy tego nie odróżnią, a w razie czego szybko wrzucisz 49 i spokojnie można jechać
Offline