Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 14-12-2013 22:45:31

 routArek

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Skąd: 100lica
Zarejestrowany: 13-12-2013
Posty: 43
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 2013

powiązanie prędkości ze zmianą biegów

temat może i dla wielu z Was błahy ale ja chciałbym poznać Wasze zdanie - chodzi mi o kwestię powiązania biegu (i jego zmiany) z prędkością... wiadomo (podobnie jak w samochodzie - tymi jeżdżę od 1988roku) ruszamy z jedynki, dalej dwójka, trójka i czasem czwórka... przy jakich prędkościach zmieniacie biegi u siebie? ewentualnie przy jakich obrotach? nie chodzi mi o rekordy osiągania setki w 5sec ale o normalną i bezpieczną jazdę... ciekaw jestem Waszych odpowiedzi...

Offline

 

#2 14-12-2013 23:32:20

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: powiązanie prędkości ze zmianą biegów

Jak masz na dotarciu, to oczywiście jedź do 6,5k rpm, według instrukcji najlepiej, przy czym ja jeździłem do 5k i aby na czwórce do 6.5k i dobrze się dotarł. Po dotarciu na czwórce 8k można śmiało jechać, tez to praktykuję, sporo przejechałem i sporo przejadę :) .Ważna jest hamowanie w tych silnikach, mianowicie - NIE RÓB tak że jedziesz, sprzęgło i na czwórce na sprzęgle stoisz w miejscu, trzeba za prawie każdym razem redukować po jednym biegu w dół, przykład - jedziesz powiedzmy 6k na czwórce-> puszczasz gaz-> sprzęgło->wbijasz trójkę-> puszczasz sprzęgło->chwilowa jazda na trójce, lub nawet bez jazdy można powiedzieć-> łapiesz sprzęgło-> wbijasz 2, lub luz jeśli masz dobrze opanowaną skrzynię, jeśli nie to jak masz zapiętą dwójkę puszczasz sprzęgło-> łapiesz sprzęgło-> wbijasz luz, lub jak wbijesz jedynkę to znowu to samo. Bardzo mi było ciężko to napisać, bo nie mogłem ułożyć dobrego zdania i użyć odpowiednich słów, ale to jest bardzo proste i podstawowe można powiedzieć, ale w jak to czytałeś, to mogło Ci się pokręcić w głowie :) Pozdro

PS. Oczywiście przed łapaniem sprzęgła w opisanym przykładzie obroty muszą spaść, oczywiste ale zapomniałem napisać, dodam że ja redukuję(chęć zatrzymania się) dopiero gdy jadę wolno i bieg za biegiem, tak jak opisałem.

Offline

 

#3 15-12-2013 08:53:20

 routArek

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Skąd: 100lica
Zarejestrowany: 13-12-2013
Posty: 43
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 2013

Re: powiązanie prędkości ze zmianą biegów

dokładnie zrozumiałem Twoją ideę zapomniałem napisać, że kupiłem RR z przebiegiem 1500km a więc już dotartego - mam tylko nadzieję, że prawidłowo.. zresztą rozważam zmianę na 72ccm więc w tym przypadku sam dotrę sobie tak jak być powinno.. redukcja z 3 lub 4 "w dół" jest jasna - bardziej mnie interesuje na razie opcja "w górę" jako, że dopiero niedawno zacząłem jeździć moto ze skrzyniami mechanicznymi (wcześniej miałem automaty - nie wstydzę się tego ).. wiem, że to może być trudne do przekazania bo zależy od stylu jazdy.. pewno więc samo to jakoś się ułoży w miarę pokonywania następnych kilometrów

Offline

 

#4 15-12-2013 09:54:09

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: powiązanie prędkości ze zmianą biegów

No każdy ma swój styl jazdy, jeden wie że cylinder z tłokiem 125 kosztuje 88zł z wysyłką i dlatego mknie na każdym biegu do 11k, nie znam cen 50cc i 72cc to nie nawiązuję do nich. Ja np. wolałem zmienić zębatki i po dotarciu oczywiście mknąć do 8k, może niecałych, nie wiem, bo jeszcze nie dotarłem. Ale mój silnik 72 cc (teraz mam inny - 125cc od crossa), kiedy kończyłem remont 125 dostawał ostro po mam to  na czole i nic mu się nie stało, przez 1000km jeździłem na maksa, lub prawie na maksa i silnik dalej igiełka, tylko że na czwórce maks 8,5k z górki, bo zębatki miałem po 125cc . Wspomniałeś o zmianie na 72cc - wszyscy polecamy i mówimy, że to jest proste

Offline

 

#5 15-12-2013 10:57:17

 Fenrise

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714679.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-06-2013
Posty: 936
Punktów :   25 
Motocykl: Router A500 / WS 50
Pojemność: 50 / 125
Przebieg: 10371 / 5003 km
Wiek: 26
Imię: Krystian

Re: powiązanie prędkości ze zmianą biegów

routArek - sporo zależy także od przełożeń obecnych w Twoim pojeździe. Zwykło się rozróżniać "na prędkość" i "na przyspieszenie". Pierwszy zestaw sprawia że rozpędzasz się wolniej, są dłuższe biegi a w efekcie osiągasz większą prędkość maksymalną na danym biegu. Drugi zestaw jest odwrotny, krótkie biegi, szybkie zmiany i mniejsza prędkość na maksymalnych obrotach.
Szczegółową rozpiskę przełożeń, obrotów i osiąganych przy nich prędkości możesz znaleźć w dziale FAQ.

W swoim Routerze posiadałem fabrycznie przełożenia 13/52. Sprawiało to że na 1 biegu ledwo do niecałych 10km/h dało się rozpędzić. Było to mało komfortowe jako iż zaraz po starcie już trzeba było wbijać wyższy bieg. Na 2 biegu jazda gdzieś do 20 - 25km/h, też rozpędzał się dość szybko, bieg był również krótki. 3 z kolei gdzieś do 30 - 37km/h a potem 4 bieg i już jazda "do oporu".
4 bieg jest już sporo dłuższy niż pierwsze trzy, i to w sumie na nim przez większość czasu się jeździ (o ile nie przebijamy się przez miasto). Inaczej niż w samochodzie - gdzie zwykle "Jedynka" jest tylko bardzo krótka, 2,3,4 są zbalansowane i dopiero 5 jest do długich prostych - w Routerze masz 3 bardzo krótkie biegi i dopiero 4 do jako takiej jazdy.

Wymiana którejś z zębatek napędowych oczywiście zmienia wszystkie wartości co dobrze obrazuje podana powyżej tabela. Bynajmniej tendencja że 1,2,3 są krótkie a 4 długa pozostaje zawsze ze względu na budowę skrzyni biegów.

Offline

 

#6 15-12-2013 13:18:12

 Johnu

Forumowy Lord Ciemności

40182824
Skąd: Łódzkie
Zarejestrowany: 07-08-2013
Posty: 715
Punktów :   18 
Motocykl: Krabonszcze po łonce
Pojemność: skaczom jak zajonce
Przebieg: Niewielki
Wiek: 17

Re: powiązanie prędkości ze zmianą biegów

Osobiście zmieniam biegi na wyczucie,ew.spojrzę na obroty.Zmieniam bieg na wyższy przed osiągnięciem 6krmp. Nie ma co się sugerować prędkością,która jest zależna od przełożeń,nachylenia terenu,Twojej wagi i wielu innych czynników


http://oi61.tinypic.com/256qqu0.jpg
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk

Offline

 

#7 15-12-2013 15:13:13

 Monster96

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: Kopenchaga obok Sandomierza
Zarejestrowany: 09-09-2013
Posty: 479
Punktów :   
Motocykl: Zumico gr500 -Ulep po dzwonie-
Pojemność: 72
Przebieg: 3k
Wiek: 18
WWW

Re: powiązanie prędkości ze zmianą biegów

Każdy ma swój styl . Ja zawsze jeżdżę i z daleka słychać że ja jadę gdyż mój styl jest ostro "sportowy" ( nieszczy niestety silnik ) . U mnie wygląda to tak : 1- pełna manetka aż do rezo , potem 2 ( sprzęgło zacisnietę tylko do połowy ) maneta cofnietą do połowy i szybkie odkecenia na max , potem 3 (sprżegło na pół , manetka do połowy i szybkie odkecenie na prawie max . 4 biegu nie zapinam . Wiem , katuję silnik . 4 biegu nie zapinam gdyż mam tą żadką skrzynię N-1-2-3-4 ( w dół ) i 4 bieg ma strasznie duże przełożenie ( silnik 72 nie jest wstanie się uciagnąć na tym biegu , prędkosć spada mi do 45km/h )


-* <3 ZARĘCZONY <3 -*

***   Zumico Cafe Racer ***> http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic. … 163#p28163 -
*** Romet T1-50 ***> http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic. … 452#p33452
Wbij i zostaw komentarz ! ***********

Offline

 

#8 15-12-2013 16:24:53

 routArek

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

Skąd: 100lica
Zarejestrowany: 13-12-2013
Posty: 43
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS50 2013

Re: powiązanie prędkości ze zmianą biegów

czyli pozostaje wypracować własną metodę - zamówię sobie więc najpierw części do 72ccm, poczytam jakie są optymalne przełożenia zębatek zdawcza/odbiorcza i takowe zamontuję... a potem będzie już z górki :-)

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nemezisclan.pun.pl www.souledge.pun.pl www.aishwarya.pun.pl www.deepikaishahrukh.pun.pl www.mistrzowie-skilla.pun.pl