Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
temat może i dla wielu z Was błahy ale ja chciałbym poznać Wasze zdanie - chodzi mi o kwestię powiązania biegu (i jego zmiany) z prędkością... wiadomo (podobnie jak w samochodzie - tymi jeżdżę od 1988roku) ruszamy z jedynki, dalej dwójka, trójka i czasem czwórka... przy jakich prędkościach zmieniacie biegi u siebie? ewentualnie przy jakich obrotach? nie chodzi mi o rekordy osiągania setki w 5sec ale o normalną i bezpieczną jazdę... ciekaw jestem Waszych odpowiedzi...
Offline
Jak masz na dotarciu, to oczywiście jedź do 6,5k rpm, według instrukcji najlepiej, przy czym ja jeździłem do 5k i aby na czwórce do 6.5k i dobrze się dotarł. Po dotarciu na czwórce 8k można śmiało jechać, tez to praktykuję, sporo przejechałem i sporo przejadę :) .Ważna jest hamowanie w tych silnikach, mianowicie - NIE RÓB tak że jedziesz, sprzęgło i na czwórce na sprzęgle stoisz w miejscu, trzeba za prawie każdym razem redukować po jednym biegu w dół, przykład - jedziesz powiedzmy 6k na czwórce-> puszczasz gaz-> sprzęgło->wbijasz trójkę-> puszczasz sprzęgło->chwilowa jazda na trójce, lub nawet bez jazdy można powiedzieć-> łapiesz sprzęgło-> wbijasz 2, lub luz jeśli masz dobrze opanowaną skrzynię, jeśli nie to jak masz zapiętą dwójkę puszczasz sprzęgło-> łapiesz sprzęgło-> wbijasz luz, lub jak wbijesz jedynkę to znowu to samo. Bardzo mi było ciężko to napisać, bo nie mogłem ułożyć dobrego zdania i użyć odpowiednich słów, ale to jest bardzo proste i podstawowe można powiedzieć, ale w jak to czytałeś, to mogło Ci się pokręcić w głowie :) Pozdro
PS. Oczywiście przed łapaniem sprzęgła w opisanym przykładzie obroty muszą spaść, oczywiste ale zapomniałem napisać, dodam że ja redukuję(chęć zatrzymania się) dopiero gdy jadę wolno i bieg za biegiem, tak jak opisałem.
Offline
dokładnie zrozumiałem Twoją ideę zapomniałem napisać, że kupiłem RR z przebiegiem 1500km a więc już dotartego - mam tylko nadzieję, że prawidłowo.. zresztą rozważam zmianę na 72ccm więc w tym przypadku sam dotrę sobie tak jak być powinno.. redukcja z 3 lub 4 "w dół" jest jasna - bardziej mnie interesuje na razie opcja "w górę" jako, że dopiero niedawno zacząłem jeździć moto ze skrzyniami mechanicznymi (wcześniej miałem automaty - nie wstydzę się tego ).. wiem, że to może być trudne do przekazania bo zależy od stylu jazdy.. pewno więc samo to jakoś się ułoży w miarę pokonywania następnych kilometrów
Offline
No każdy ma swój styl jazdy, jeden wie że cylinder z tłokiem 125 kosztuje 88zł z wysyłką i dlatego mknie na każdym biegu do 11k, nie znam cen 50cc i 72cc to nie nawiązuję do nich. Ja np. wolałem zmienić zębatki i po dotarciu oczywiście mknąć do 8k, może niecałych, nie wiem, bo jeszcze nie dotarłem. Ale mój silnik 72 cc (teraz mam inny - 125cc od crossa), kiedy kończyłem remont 125 dostawał ostro po mam to na czole i nic mu się nie stało, przez 1000km jeździłem na maksa, lub prawie na maksa i silnik dalej igiełka, tylko że na czwórce maks 8,5k z górki, bo zębatki miałem po 125cc . Wspomniałeś o zmianie na 72cc - wszyscy polecamy i mówimy, że to jest proste
Offline
routArek - sporo zależy także od przełożeń obecnych w Twoim pojeździe. Zwykło się rozróżniać "na prędkość" i "na przyspieszenie". Pierwszy zestaw sprawia że rozpędzasz się wolniej, są dłuższe biegi a w efekcie osiągasz większą prędkość maksymalną na danym biegu. Drugi zestaw jest odwrotny, krótkie biegi, szybkie zmiany i mniejsza prędkość na maksymalnych obrotach.
Szczegółową rozpiskę przełożeń, obrotów i osiąganych przy nich prędkości możesz znaleźć w dziale FAQ.
W swoim Routerze posiadałem fabrycznie przełożenia 13/52. Sprawiało to że na 1 biegu ledwo do niecałych 10km/h dało się rozpędzić. Było to mało komfortowe jako iż zaraz po starcie już trzeba było wbijać wyższy bieg. Na 2 biegu jazda gdzieś do 20 - 25km/h, też rozpędzał się dość szybko, bieg był również krótki. 3 z kolei gdzieś do 30 - 37km/h a potem 4 bieg i już jazda "do oporu".
4 bieg jest już sporo dłuższy niż pierwsze trzy, i to w sumie na nim przez większość czasu się jeździ (o ile nie przebijamy się przez miasto). Inaczej niż w samochodzie - gdzie zwykle "Jedynka" jest tylko bardzo krótka, 2,3,4 są zbalansowane i dopiero 5 jest do długich prostych - w Routerze masz 3 bardzo krótkie biegi i dopiero 4 do jako takiej jazdy.
Wymiana którejś z zębatek napędowych oczywiście zmienia wszystkie wartości co dobrze obrazuje podana powyżej tabela. Bynajmniej tendencja że 1,2,3 są krótkie a 4 długa pozostaje zawsze ze względu na budowę skrzyni biegów.
Offline
Osobiście zmieniam biegi na wyczucie,ew.spojrzę na obroty.Zmieniam bieg na wyższy przed osiągnięciem 6krmp. Nie ma co się sugerować prędkością,która jest zależna od przełożeń,nachylenia terenu,Twojej wagi i wielu innych czynników
Offline
Każdy ma swój styl . Ja zawsze jeżdżę i z daleka słychać że ja jadę gdyż mój styl jest ostro "sportowy" ( nieszczy niestety silnik ) . U mnie wygląda to tak : 1- pełna manetka aż do rezo , potem 2 ( sprzęgło zacisnietę tylko do połowy ) maneta cofnietą do połowy i szybkie odkecenia na max , potem 3 (sprżegło na pół , manetka do połowy i szybkie odkecenie na prawie max . 4 biegu nie zapinam . Wiem , katuję silnik . 4 biegu nie zapinam gdyż mam tą żadką skrzynię N-1-2-3-4 ( w dół ) i 4 bieg ma strasznie duże przełożenie ( silnik 72 nie jest wstanie się uciagnąć na tym biegu , prędkosć spada mi do 45km/h )
Offline
czyli pozostaje wypracować własną metodę - zamówię sobie więc najpierw części do 72ccm, poczytam jakie są optymalne przełożenia zębatek zdawcza/odbiorcza i takowe zamontuję... a potem będzie już z górki :-)
Offline