Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam, posiadam ws50 od maja tego roku obecnie przerobiony jest na 80ccm wszytko byłoby super ale nadgorliwie zatankowałem go paliwem 100oktanowym i i po trasie 50km straciłem cały olej z silnika cieknie z uszczelki pod głowicą i simmeringu kołó żebatki, ale mocy nie stracił i nie kopci spokojnie jedzie te 75 po prostej i i 80+ jak jest jakaś fajniejsza górka(tak twierdzi kolega ktory niby na tym sie zna) w poniedzialek motorek jedzie do mechanika i przy okazji zrobie swap do 110ccm lub 125ccm w obu przypadkach ma zostać wymieniony tłok, cylinder i wał dodatkowo kazałem wymienić tłumik bo ze starego odpadła ozdoba i słyszałem że taka wymiana też daje większą moc, nie jestem mechanikiem i chciałbym zweryfikować zy mając przerobione to na 125ccm polece 120km/h jak twierdzi mechanik a przy okazji chce zmienic mi też zębatke z tyłu na mniejsza by wydłużyć biegi dodam jeszcze że obecne mam z przodu zębatke 15 a z tyłu fabryczną, waszym zdaniem ile w tym jest prawdy a ile wyciągania hajsu? no i czy zmiana zębatki z tyłu nie spowoduje że swap silnika mija sie z celem bo chce mieć i zwiększoną mocno prędkość i przysieszenie też bym chciał by wzrosło pry wymianie na te 80cc z przyspieszenia i vmaxu byłem zadowolony w końcu do tych 55km/h zbiera sie błyskawicznie. i czy ktoś jest w stanie wypowiedzieć się na temat serwisu v-max w imieliniu bo mnie wydają się dobrzy i tani tylko teraz mam watpliwości bo deklarowane 120 km/h wyaej sie być astronomiczne po czytaniu wątków których ludzie podawali v-max rzędu 90-100km/h i to przy dobrym doborze zębatek, wymianie gażnika, sportowym module o wydechu.
Pozdrawiam
Offline
Po pierwsze to nie ma w naszych silnikach 80 tylko 72 cm3, po drugie maksymalnie ten silnik mozesz przerobic na 110 cm3. Na 125 sie nie da. Potrzebujesz do tego innego walu, lancuszka rozrzadu, dluzsze szpilki no i oczywiscie cylindra, tloka i glowicy. Wymiana zebatek wtedy jest jak najbardziej wskazana z tylu na mniejsza a z przodu na wieksza zeby sobie wydluzyc biegi. 120 km/h na pewno ci nie pojdzie realnie (licznikowo pewnie pojdzie). Okolo 90-95 km/h to jest maksimum co na 110 cm3 mozna wyciagnac. A pozatym gratuluje intelektu zeby do ws 50 wlewac paliwo 100 oktanowe ;x
Ostatnio edytowany przez router_man (02-11-2013 15:43:41)
Offline
no tak mądre to nie było ale eekt nieukrywam miało, własnie wszystko prócz łańcuszka rozrządu mechaik mówił że wymienią może o tym łancuszku zapomniał wspomnieć;p kurcze chciabym nim lecieć ponad te granice 100km i pod gorki wjeżdzać mając te 90 to by mi wystarczyło obecnie pod górke jest 65a pod mega ostrą koło 60... co daje wydłużenie biegów?
edit:
jaka opcja zębatek jest najlepsza by polepszyc v-max i na prszyspieszeniu też troche zyskał?
Edytuj posty ///konrad960229
Offline
Moim zdaniem jeżeli taki tuning chcesz komuś zlecić to kupno części plus robocizna tego kogoś , to ogólne koszta będą spore, i to raczej gra nie warta świeczki , dodaj jeszcze do kosztów gażnik do 110ccm, doprowadż ten silnik co masz do kultury , sprzedaj go za 350zł dołóż 400zł i kup na allegro cały silnik 110 lub jak kto woli 124ccm , uwierz mi że lepiej na tym wyjdziesz
Offline
Ja mam teraz 110 cm3 u siebie to uwierz mi ze przy realnych 90 km/h to masz wrazenie jakbys jechal ze 120 km/h, wszystko sie trzesie i drzy i ogolnie jakby mi przyszlo wyhamowac nagle z tej predkosci to mialbym duzy klopot. Szybciej na tym sprzecie to naprawde nie da sie juz jezdzic bo to nie jest sprzet do duzych predkosci. Jak nie zmienisz zebatek to po prostu bedziesz mial jeszcze zapas mocy ale juz szybciej nie pojedziesz bo braknie biegu (przelozenia), to tak jak jedziesz rowerem i chcesz jechac szybciej to musisz zmienic przerzutke bo niby masz sile w nogach ale za szybko pedalujesz i nie nadazasz juz dopoki nie dasz na tyl wyzszej przerzutki (albo z przodu wiekszej). Pozatym 110 ma mocniejszy duzo dol, tzn ma moc od niskich obrotow i mozesz jechac na 4 majac 2-3 tys obrotow i przyspiesza ladnie nawet po gore, nie trzeba go trzymac caly czas na wysokich obrotoach jak 50 lub 72 cm3 zeby szedl.
Offline
koszt zmiany na 110 to 600zł plus tłumik 130zl ponoć gażnik jest wystaczający i to zbędny wydatek jakie zębatki byłyby najlepsze?
*EDIT*
jak docierałeś swoją 110 na jakich obrotach? obecnie na 8tys. jade koło 70km/h jak to wyglada u Ciebie?
Edytuj swoje posty i nie pisz jednego pod drugim //FamiXon
Offline
Docieranie wygląda tak jak przy 50ccm nie przegrzewaj i nie przekraczaj określonych obrotów podczas pierwszych kilometrów , prędkością się nie sugeruj bo są różne na różnych przełożeniach , ja swój 110 docierałem i jeżdżę do tej pory na przełożeniach 16/47 , przy wadze +-75kg to według mnie bardzo dobre przełożenia v-max dobrze ponad 90kmh
Offline
Hmmm...powiem tak jako użytkownik jeszcze bo myślę ze na dniach sprzedam swojego ruoterka...sprawa wygląda tak.... przy 110 cc prędkość v-max jaką np. dzisiaj osiągnąłem przy 7 tysiącach obrotów na zębatkach 16/38 to ponad 80 jeszcze coś bym wycisnął ale dalej nie kręciłem prawdą jest ze wszystko wpada w drgania i rezonans po za tym najgorsze jest wytrząsanie i schodzenie z obrotów silnika przy takiej prędkości. Jest to motorower który ma założenie jazdy z prędkością do 60 km/h a nie więcej. Przesiadłem się na Suzuki GS500 na 2 biegu jadać prawie 100km/h nic ci nie drga ani nie warczy ani się nie trzęsie wytrącanie prędkości jest inne bo tarcza z przodu jak i z tyłu ma zupełnie inną powierzchnie hamowania. Routerem niestety przy prędkości 70 czy 85 km/h podczas hamowania nagłego spadają w kolosalnym tępię obroty a żeby zredukować tak szybko biegi to nie jest takie hop siup . Patrzę z perspektywy siebie i czasu chciałem jeździć szybciej czy bezpieczniej kupiłem inne moto. To tak jak byście do malucha zamiast silnika 650cc wrzucili silnik 2.0 TDI jak by się jeździło?? Sami sobie odpowiedzcie
Offline
nic postanowione przeróbka silnika na 125ccm jak sie dokona podam całkowity koszt no i wrzuce jakieś fotki bo wizualnie też cos podziałam;p
Offline
Gość
Ale nie rozumiesz, że nie da się przerobić na 125?
Jak chcesz 125 to tylko inny silnik, bo 125 ma inne, większe kartery, inaczej napędzaną pompę oleju i kanały olejowe. Tylko 110 wchodzi w grę.
Jak ci jakis mechanik powiedzial ze przerobi ci na 125 cm3 to cie ostro nabija w butelke. Na wiecej niz 110 sie nie da. A dwa to przerabianie tego silnika ma sens tylko i wylacznie jak sam przerabiasz, wtedy kupujesz czesci najtaniej na allegro i sam wszystko robisz. Jak masz placic teraz mechanikowi za czesci (na pewno drozej ci policzy niz z allegro) plus jeszcze za robocizne to to sie nie oplaca zupelnie bo mozna na allegro kupic cale silniki 110 cm3 za ok 800 zl. To sie po prostu nie kalkuluje, nie dosc ze finansowo wyjdziesz gorzej to jeszcze duze ryzyko ze cos ci zle zlozy mechanik czy tam jakies inne problemy beda np zle czesci zamowicie. Tam masz nowutki fabrycznie silnik na gwarancji producenta, montujesz go w 10 min, wsiadasz i jedziesz.
Offline
Gość
Jakoś ja zalałem 120 oktanów zmieszane z 95 i mu nie było
120 oktanow ? z kad zes niby takie cus wziol ? Rozpuszczalnik wlales ?
Offline
Gość
Paliwo lotnicze tyle ma rozpuszczalnik ma 105 czy tam 110 oktanów
hej panowie, pytanie kieruje do tych co mają 110cc lub 125cc zastanawiam sie nad kupnem na allegro takiego silnika ale obawiam sie ze te na allegro to zwykłe silniki 50cc tylko wiekszy cylinder i ze po pół roku wał sie rozpadnie... prosze o wasze opinie, jak długo już macie 110 lub 125 czy z biegiem czasu jakieś problemy sie pojawiają jak z żywotnością tych silników...
Offline