Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam,
Zdaję sobie sprawę, że tematów o cylindrach było już nie mało. Ja jednak nie znam się dobrze na silnikach, stąd moje pytania.
Chcę trochę usprawnić mojego WS-a 50, stąd moje zainteresowanie cylinderkiem.
Znalazłem na Allegro sporo ofert do silników 4t, jednak często napotykam się z dziwnymi oznaczeniami:
- Raz w opisie piszą, że jest to cylinder 80 ccm, a potem, że 72, lub 75.
- Czy ta aukcja: http://allegro.pl/cylinder-glowica-80cc … 51800.html to prawdziwa 80-tka? i czy jest opłacalna?
- Co znaczy, że głowica jest uzbrojona lub nie? Rozumiem, że jeśli nie jest to trzeba się babrać w wymienianie jakiś wałów i tym podobnych, stąd drugie pytanie:
- Czy w.w. aukcja to kompletny zestaw z "uzbrojoną" głowicą? ("głowica kpl" - cytat)
- Chciałbym po prostu kupić kompletny zestaw: Odkręcić starą, dokręcić nową.
- Czy po wymianie na nową głowicę niezbędna będzie regulacja zaworów?
Z góry dziękuję za odp
Offline
To jest 72ccm
Średnica tłoka to 47mm
Uzbrojona chodzi o to że jest złożona.
Też zamierzam kupić jakiś zestaw ale jest tego aż za dużo i nie wiadomo co wybrać
Będe jeszcze czytał po necie czy w ogole jest coś co ktokolwiek może polecić.
Offline
Jak dla mnie to dalej jest 72cm bo nawet w opisie jest napisane że tłok ma 47mm więc cylinder więcej nie będzie miał
Offline
To jest 72 ccm, nie ma 80 ccm
Zaworu bd musiał ustawić, pamiętaj, że żęby ustawić luz zaworowy musisz mieć dobrze rozrząd ustawiony. Uzbrojona oznacza, że zawory są założone, sprężyny, uszczelniacze, koniki, wałek itd....
Masz tu poradniki dot. zmiany cylindra, ustawiania zaworów i rozrządu:
http://www.moto-4t.pl/index.php?option= … &Itemid=53
http://www.moto-4t.pl/index.php?option= … &Itemid=53
http://www.moto-4t.pl/index.php?option= … &Itemid=54
Powiem Ci, że wymiana tego jest banalnie prosta, wydaję się, że jest skomplikowane, dużo wszystkiego, a jak rozbierzesz i założysz nową, zobaczysz jakie to jest proste. Miałeś do czynienie z jakimi kol wiek silnikami?
W razie problemów pisz, na pewno pomożemy :>
Pozdrawiam
Ps. Ten zestaw jest drogi, wy haczysz za wiele taniej i nie nabieraj się na jakieś tuningowane wałki, powiększane zawory itp. To jest jeden kopytko, wiem bo porównywałem (Jak wymieniałem kumplom itd....)
Ostatnio edytowany przez pawel2222235 (19-07-2013 23:10:42)
Offline
Akurat tak sie sklada ze mam ten cylinder od tego samego sprzedawcy:
72ccm Jest przy tloku ktory ma plaske denko
75ccm jak jest wklesniete denko
Roznica mocy zapewne nie odczuwalne
Offline
Wątpię, żeby miało jakiekolwiek znaczenie, powiększanie tych otworów
Offline
konrad960229 napisał:
Akurat tak sie sklada ze mam ten cylinder od tego samego sprzedawcy:
72ccm Jest przy tloku ktory ma plaske denko
75ccm jak jest wklesniete denko
Roznica mocy zapewne nie odczuwalne
Jak oceniasz ten cylinder? Przyzwoicie odlany?
No i ogółem czy można zamawiać czy szukać czegoś innego?
Offline
Czasami się trafi dobry, a czasami szajs
Offline
Poszukam w takim razie tańszych, jeżeli wszystkie (72,75,80) to i tak 72. Dzięki za pomoc wszystkim ^^
Pytanko się jeszcze nasuwa: Czy po wymianie takiego cylinderka na nowszy potrzebna będzie wymiana świecy\modułu? Bo dodają w zestawie.. Nie wiem tylko, czy jako gratis, żeby ich oferta wydawała się ciekawsza, czy rzeczywiście to coś daje.
P.S Niedawno zakupiłem szczelinomierz, więc jestem gotowy do regulacji zaworów. Pytanko: jakie luzy powinienem ustawić? 0,5 i 0,5 czy 0,5 i 0,7? A może jeszcze inaczej? Nigdy tego nie robiłem, boję się, że mi nie wyjdzie Jeszcze nie wiem gdzie je wpychać, na jaką głębokość. Ze zdjęć ciężko mi się połapać
P.S 2: Znalazłem właśnie coś takiego: http://allegro.pl/cylinder-80-glowica-s … 64276.html W miarę tanio i to chyba jest jednak ta "80-ątka": po 50 mm cylinder i tłok. Boję się, że to jednak będzie jakiś bubel. Jeśli może mi ktoś coś o tym powiedzieć byłbym wdzięczny. W Zanadrzu mam: http://allegro.pl/cylinder-glowica-72-d … 37887.html . Z Wyglądu jak mój stary cylinderek, więc nie będę miał obaw, że nie będzie pasował.
Ostatnio edytowany przez Iq9999 (23-07-2013 04:28:59)
Offline
Tego pierwszego nie bierz bo jest on do kibli, Luzy zaworowe dla 72 ccm mają być ssący (górny) 0.06, a wydechowy (dolny) 0.08 Jak odkręcisz ten norek na głowicy, bd miał tam taką szpilkę na której jest nakrętka, odkręć ją kluczem nasadowym 9, a potem reguluj tą szpilkę tzn. kręć nią, aż szczelinomierz bd się poruszał z oporem i nie za luźno. Jak poruszasz kołyską góra dół to bd wiedział gdzie go włożyć. Ustawiaj na zimnym silniku, pamiętaj, żeby ustawić zawory, trzeba mieć ustawiony dobrze rozrząd
Powodzenia w pracy
Offline
Ja u siebie jak mialem 72 cm3 jak ustawialem luzy to w moim subiektywnym odczuciu najlepiej chodzil silnik na 0,05 i 0,06 i to obydwa bardzo scisle. Przykladowo za 1 razem jak dalem moto do serwisu na regulacje i jezdzilem tak pozniej pol roku w koncu motor przymulal jak odkrecilem dekielki to bylo gdzies 0,06 i 0,08-0,09 i wyraznie czuc bylo nizsza moc wiec mimo pozorow czasem nawet 0,01 mm moze robic roznice ;p
Offline