Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 03-07-2013 15:01:29

 Fenrise

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714679.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-06-2013
Posty: 936
Punktów :   25 
Motocykl: Router A500 / WS 50
Pojemność: 50 / 125
Przebieg: 10371 / 5003 km
Wiek: 26
Imię: Krystian

FAQ Router WS50

FAQ Router WS50 - czyli co warto wiedzieć o nowym pojeździe.

I. Przed zakupem

1. Ile kosztuje Router WS50?

Ceny wachają się od 2500 PLN do 3000 PLN. Z reguły w internecie można upolować taniej, wystarczy poszukać w sklepach. Termin realizacji w takim wypadku to około 2 - 3 dni robocze.

2. Czym różnią się roczniki 2011, 2012, 2013, 2014?

Głównie bardzo nieznacznymi detalami, takimi jak kształt kierunkowskazów, kolor amortyzatora czy bagażnika, wskazówkami zegarów czy kształtem naklejek. Model z 2012 roku różni się od pozostałych brakiem dodatkowgo wspornika ramy pod silnikiem, a także w niektórych egzemplarzach rozmiarem tłumika. Model 2014 w nazwie dodany ma człon "Bassa". Sam silnik, koła, cała konstrukcja we wszystkich WS50 jest taka sama.

3. Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Warto mieć na uwadze że za cenę Routera WS50 nie należy spodziewać się wspaniałej jakości wykonania i złożenia. Niedokręcone śruby, krzywo ustawione manetki czy luźne linki są bardzo powszechne w nowych Routerach. Są to jednak drobnostki które można bardzo łatwo poprawić samemu. Mimo tego zdarzają się lepiej jak i gorzej złożone sztuki.
Na co szczególnie zwrócić uwagę:

- Na osadzenie silnika. Zdarzają się zamontowanie pod lekkim skosem.
- Na tylną zębatkę (odbiorczą). Zdarzają się jajowate przez co raz luźny raz napięty łańcuch podczas jazdy powoduje potrząsanie całym motorem.
- Na elektrykę, światła, wskaźniki itd. Tzw. elektryka w Routerach ma różne opinie, dlatego przed zakupem warto sprawdzić wszystkie światła, prędkościomierz i obrotomierz a także w miarę możliwości wskaźnik paliwa.
- Na pracę silnika. Silnik powinien na biegu "luz" utrzymywać jednakowe obroty i nie "falować". Falowanie obrotów może wskazywać na nieszczelność układu filtra powietrza lub wadliwy moduł zapłonowy. Powinien także pracować cicho nie wydając z siebie stuków.

Ponad to warto też posprawdzać standardowe rzeczy, czyli jak pracują hamulce, skrzynia biegów, amortyzatory. Zwykle Routery nie mają z tym problemów ale zawsze może się trafić ferelny egzemplarz.
Więcej na ten temat można przeczytać w temacie Nowe Routery i wady fabryczne

4. Ile pali Router WS50?

W zależności od stylu jazdy od 2 do 2,5 litra na 100 kilometrów.


II. Po zakupie.

5. Ile kosztuje rejestracja, ubezpieczenie i ile to trwa?

Koszt rejestracji to 111,50 PLN. Ubezpieczenie na rok czasu około 100 PLN. Wielu ubezpieczycieli oferuje rozłożenie na 2 raty, czyli można na początku zapłacić tylko 50 PLN.
Z reguły proces rejestracji da się załatwić w jeden dzień. W niektórych mniejszych miastach trzeba się jednak umawiać na termin, przez co procedura może się wydłużyć do około tygodnia.

6. Czy Router WS50 ma blokady?

Nie, żaden rocznik WS50 nie ma blokad.

7. Jaka jest prędkość maksymalna na seryjnym silniku?

Po dobrym dotarciu na prostej drodze około 65km/h.

8. Jaka jest pojemność baku?

Pojemność całego baku wynosi 15 litrów, w tym około 2 litrów rezerwy.

9. Podczas kręcenia przednim kołem słychać ocieranie? Czy to normalne?

W nowych pojazdach powodem ocierania jest niedotarty klocek o tarczę hamulcową. To minie wraz z kolejnymi kilometrami. W niektórych egzemplarzach zawsze klocek delikatnie ociera jednak nie ma to żadnego wpływu na użytkowanie.

10. Jak docierać nowy silnik?

Szczegóły docierania nowego silnika są zawarte w instrukcji jaką dostaje się wraz z Routerem.
Warto jednak przeczytać poradnik ogólnego docierania nowych silników jaki zawarty jest Tutaj.
Należy pamiętać że docieranie trzeba odbyć także po każdej zmianie cylindra.

11. Co ile zmieniać olej w silniku?

Pierwsza zmiana powinna się odbyć po przejechaniu 300 km. Następna po 1500 km. Szczegółowa rozpiska zawarta jest w instrukcji.
Jeśli jednak ktoś ma chęć i odpowiednie fundusze może wymieniać olej częściej, zwłaszcza podczas docierania. Silnikowi wyjdzie to na zdrowie, jako iż częściej będziemy opróżniali komorę z opiłków metalu.

12. Ile oleju podczas wymiany wlewać do silnika?

700 - 750 ml.

Zawsze jednak należy skontrolować poziom na mierniku w korku. W żadnym wypadku nie może być oleju za dużo.

13. Jaki powinien być luz zaworów?

Cylinder 50ccm: Dla zaworu ssącego (górnego) 0,05mm, dla zaworu wydechowego (dolnego) 0,07mm.
Cylinder 72-110ccm: Dla zaworu ssącego (górnego) 0,06mm, dla zaworu wydechowego (dolnego) 0,08mm.

14. Jaki olej stosować w przednim amortyzatorze?

Cyt. użytkownika Remo:

"W każdej goleni jest po 140ml oleju 10W."

15. Czy warto stosować benzynę 98 oktanów lub nawet 100?

Nie, a zwłaszcza nie należy stosować podczas docierania silnika. Paliwo 98 i więcej oktanów ma wyższą temperaturę spalania przez co silnik bardziej się nagrzewa. Ponadto nie odczujemy praktycznie żadnej zmiany w porównaniu do paliwa 95 prócz delikatnie zmienionego brzmienia silnika.
Po dłuższym czasie jeżdżenia można jednak wlać paliwo 95 "Premium", takie jak np. Shell V-Power. Paliwa te mają w swoim składzie związki które rozpuszczają brud i osady w układzie paliwowym silnika.


III. Tuning/Przeróbki

16. Co daje i czy warto założyć stożkowy filtr powietrza?

O ile nie planujemy lub nie mamy zmienionego cylindra na większy lub całego większego silnika raczej nie warto. Nie podnosi on znacząco osiągów, zmienia za to trochę dźwięk pracy jednostki. Wadą takiego rozwiązania jest podatność na zamoczenie filtra powietrza (jest on całkowicie odkryty), co utrudnia jazdę podczas mocnego deszczu.
Warto dodać, że seryjny filtr powietrza ma dużą tendencję do przepuszczania "lewego" powietrza. Jeśli więc ktoś nie ma zamiaru go uszczelniać a nie jeździ w złą pogodę może pokusić się o filtr stożkowy.
Więcej o stożkowym i zwykłym filtrze znajduje się w temacie Filtr powietrza

17. Co daje i czy warto zamontować chłodnicę oleju?

Jeśli nie jeździmy w dalsze trasy czyli powyżej 20 - 30 km to zakup będzie nieopłacalny. Silniki 139FMB mają tendencję do przegrzewania się podczas dłuższej jazdy (zwłaszcza w terenie górzystym) co niesie za sobą spory spadek mocy oraz ryzyko zatarcia. Konieczne są w takim wypadku częste postoje w celu ostudzenia silnika.
Jeżeli mamy w planach dłuższe trasy - wtedy warto zamontować chłodnicę oleju. Można wtedy jechać dłużej bez postoju a spadek mocy nie będzie tak odczuwalny. Koszt nowej chłodnicy na Allegro to około 150 PLN.

18. Co daje i czy warto montować większy cylinder lub kupić cały nowy silnik o większej pojemności?

Większa pojemność cylindra = większa moc. Motor stanie się zrywniejszy, raźniej będzie się wspinał pod górki oraz wzrośnie jego prędkość maksymalna (po równoczesnej zmianie zębatek). Części do przeróbek na pojemność 72, 80 czy 110cmm jest sporo i są dość tanie. Można także zakupić cały gotowy do montażu silnik o pojemności 110 lub 125ccm. W takim wypadku stajemy się posiadaczem pełnoprawnego motocykla.
Jeśli jest się osobą słusznej wagi - podniesienie pojemności wyjdzie na bardzo duży plus. Podobnie jeśli mamy zamiar pokonywać długie trasy i do tego w górzystym terenie.
Rozwiązanie to posiada jednak dwie wady, pierwszą - wraz ze wzrostem pojemności wzrośnie spalanie. O ile w przypadku 72ccm raczej niewiele, o tyle w przypadku 110 czy 125ccm już dość znacznie. Drugą i najważniejszą wadą jest to, że po podniesieniu pojemności z seryjnego 50ccm nasz pojazd stanie się już motocyklem do którego prowadzenia wymagane jest prawo jazdy A1 lub A. Co za tym idzie potrzebujemy także ubezpieczenia na motocykl, które jest droższe.
Na rynku są dostępne gotowe silniki 110 i 125ccm z zatartym oznaczeniem pojemności lub podającym tylko 50ccm. Podczas kontroli drogowej może się jednak okazać że funkcjonariusz spostrzeże większy silnik i nakaże udać się na kontrolę techniczną. Ponadto, w najgorszym wypadku uczestniczenia w kolizji drogowej kiedy pojazd zostanie wysłany na badania i okaże się, że posiada inną pojemnośc niż widnieje w dowodzie rejestracyjnym oraz ubezpieczeniu - zostaniemy obarczeni potężnymi kosztami i konsekwencjami. Warto więc mieć to na uwadze.

19. Czy głowica od 50ccm pasuje do cylindra 72ccm?

Cyt. użytkownika Gost Rider:
"Nie.Za mała komora spalania,małe zawory i tłok będzie uderzał w zawory no chyba że założysz tłok od 139QMB czyli skutera.Nie ma sensu się w to bawić bo z takim zestawem nie osiągniesz pełnej mocy na cyl. 72 cm."
Podsumowując: Na upartego da się dopasować, ale to marnotrawstwo mocy.

20. Czy opłaca się i co będzie potrzebne aby przerobić seryjny silnik na 110ccm?

Przerobienie fabrycznego silnika na 110ccm jest sporo tańsze niż kupno całego nowego silnika. Należy pamiętać przy tym, że taka modyfikacja jest nieco bardziej skomplikowana niż wymiana cylindra na 72ccm z powodu konieczności wymiany wału oraz zakupu kilku innych części. Koszt takiego przedsięwzięcia wynosi około 370 zł.
Więcej na ten temat:
Części potrzebne do 110ccm
Silnik 110ccm

21. Jaki jest najlepszy rozmiar zębatek?

Jest to temat - rzeka i każdy musi znaleźć coś "pod siebie". Można jednak nadmienić, że jeśli nie planujemy zmieniać cylindra na większy raczej nie warto zmieniać seryjnych zębatek.
Więcej o zębatkach w tematach:
Zębatki 1
Zębatki 2
Zębatki 3

22. Czy obniżenie iglicy zwiększy moc lub v-max mojego WS 50 ?

Cyt. użytkownika rafał:
"obniżenie czy w ogóle zmiana położenia iglicy, oprócz spalania wiele nie zmieni.
Jeżeli chcesz poprawić w sposób odczuwalny osiągi swojego moto, to zmień przełożenia, wyrzuć puszkę oryginalnego filtra powietrza, wstaw filtr stożkowy, ewentualnie zmień zestaw na 72 ccm"
Link do tematu: Iglica

Changelog:
10.09.2013 - dodano pkt. 22
16.09.2013 - dodano pkt. 8
27.09.2013 - dodano pkt. 20
25.11.2013 - dodano pkt. 14
25.01.2014 - edytowano pkt. 2
02.03.2014 - dodano pkt. 13, zaktualizowano pkt 2
20.03.2014 - dodano pkt. 19

Ostatnio edytowany przez Fenrise (25-01-2014 17:10:35)

Offline

 

#2 03-07-2013 17:05:25

 FamiXon

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928221.png

13976206
Skąd: Podkarpacie - Bieszczady
Zarejestrowany: 15-06-2013
Posty: 222
Punktów :   
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 72cc
Przebieg: ciągle rośnie ;D

Re: FAQ Router WS50

Fajnie to zrobiłeś Dla mnie jest to ciekawy pomysł


Zero smutku, zero złości, wyje*ane po całości ;D

http://forum.plemiona.pl/image.php?u=33537&type=sigpic&dateline=1238351405

Offline

 

#3 17-08-2013 20:49:48

MotoKopacz

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420925334.png

Zarejestrowany: 16-08-2013
Posty: 10
Punktów :   

Re: FAQ Router WS50

Dobry pomysł

Offline

 

#4 17-08-2013 23:20:37

 Fenrise

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714679.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-06-2013
Posty: 936
Punktów :   25 
Motocykl: Router A500 / WS 50
Pojemność: 50 / 125
Przebieg: 10371 / 5003 km
Wiek: 26
Imię: Krystian

Re: FAQ Router WS50

Niestety nie wypalił (:

Offline

 

#5 18-08-2013 12:30:50

 goku88

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

6422714
Skąd: zabrze
Zarejestrowany: 20-08-2012
Posty: 599
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: 50+
Przebieg: 10.000

Re: FAQ Router WS50

ej admin obudz sie przyklej te faq


Wajcha i do przodu.............

http://granitegrok.com/pix/Jet-Powered-Motorcycle1.jpg

Offline

 

#6 08-09-2013 10:52:38

 Fenrise

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714679.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-06-2013
Posty: 936
Punktów :   25 
Motocykl: Router A500 / WS 50
Pojemność: 50 / 125
Przebieg: 10371 / 5003 km
Wiek: 26
Imię: Krystian

Re: FAQ Router WS50

Sachs kiedyś była całkowicie niemiecką firmą. Model MadAss to efekt wykupienia licencji przez Chińczyków. Manual bardzo fajny, wszystko pięknie rozrysowane łącznie z każdą śrubką w silniku.

Offline

 

#7 21-11-2013 15:04:44

 Remo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927451.png

Zarejestrowany: 25-10-2013
Posty: 73
Punktów :   
Motocykl: WS50
Pojemność: 49

Re: FAQ Router WS50

Może przyda się informacja nt oleju w przednim zawieszeniu?

W każdej goleni jest po 140ml oleju 10W.

Tak mi napisali z serwisu Rometa.

Dodałem proponowany przez Ciebie punkt. Dziękuję. //Fenrise

Offline

 

#8 18-01-2014 21:21:40

 McSlowianin

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928221.png

Skąd: Lipno
Zarejestrowany: 02-08-2013
Posty: 208
Punktów :   
Motocykl: Aprilia RS 125 GS '96
Pojemność: 125ccm
Przebieg: ok. 47000km
Wiek: 16 lat

Re: FAQ Router WS50

ja mam 2012 i ma on większy tłumik niż pozostałe modele.
Wypadałoby dodac to do różnic.

Dodane. //Fenrise

Ostatnio edytowany przez McSłowianin (18-01-2014 21:23:11)


I nie ważne, jaka maszyna Cię wozi,
Ty jak rodzina, wiec lewa w górę się unosi.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.biomed-pollub.pun.pl www.ptcg.pun.pl www.4fantastic.pun.pl www.apocalypticshinobi.pun.pl www.pokeonline.pun.pl