Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Też ciekawi mnie jak się sprawdzi opona powyżej 4.00 w Routerze. Proszę napisz Tommy29 jak już ją założysz i pojeździsz kawałek.
Offline
I daj zdjęcia jak to wygląda po założeniu
Offline
Tomek mam niemal ze identyczną, tyle że 120 , i powiem szczerze ze jestem z niej mega zadowolony, mankamentem u mnie było to że kupiłem na obręcz bez dętkową i bardzo ciężko było ją założyć
Offline
Ta Metzelera też jest bezdętkowa, ale ja do założenia pójdę do zakładu wulkanizacyjnego to mi maszyną założą, no i od razu wyważą koło. Wcześniej kupiłem oponę Michelin 4,0x18, ale była popękana na brzegach i zamiast oddawać kasę sprzedawcy poleciłem aby poszukał innej i wysłał tą co znajdzie (ta Metzeler to właśnie ta druga). Do czego zmierzam, wczoraj sprawdziłem jak wygląda tamta Michelin w porównaniu do Metzelera. Okazała się że Michelin (4,0") jest o około 1,5 - 2 cm szersza niż Metzeler (4,1"). Szczerze mówiąc nie bardzo wiem o co chodzi. Jutro wrzucę porównujące zdjęcie, bo obie opony mam w magazynie w robocie.
Na pewno napiszę co i jak, jak się jeździ i wrzucę też foty jak wygląda po założeniu. Sam jestem ciekaw. Może już jutro założę, ale to się jeszcze okaże
Ostatnio edytowany przez Tommy29 (03-10-2013 17:06:41)
Offline
Przy okazji wymiany proponuję ci wymienić też dętkę na jakąś lepszą , ja musiałem wpuścić ponad 6 bar , żeby dobrze ją wypchać i żeby bobrze mi się ułożyła na obręczy bo za cholerę nie można jej było wypchać pomimo smarowania różnymi specyfikami,
Tak to wygląda:
http://naforum.zapodaj.net/f799408b0d38.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/3da4776df8b1.jpg.html
Offline
Dętkę i tak musiałem kupić taką jak do szerszej opony. Akurat miał w sklepie dętkę Awiny. Ostatnio też miałem Awiny i dość dobrze się sprawdzała. Jako plus mogę powiedzieć że opona bezdętkowa jest grubsza niż przeznaczona do dętki i powinno lepiej trzymać. Zakładałem u wulkanizatora i razem z wyważeniem zapłaciłem 35 zł. Jutro wrzucę foty jak to wygląda po założeniu. Co do jazdy to różnica w rozwijanej prędkości jest żadna, przynajmniej nie zauważyłem. A jeśli chodzi o trzymanie się w zakrętach to jest zdecydowanie lepiej. No cóż, tutaj jest sama guma a nie z nylonem
Offline
Tak jak obiecałem wstawiam fotki Metzelera 4,1x18 założonego do mojego Routerka:
Uploaded with ImageShack.com
Uploaded with ImageShack.com
A tutaj jak komponuje się z resztą maszyny:
Uploaded with ImageShack.com
Offline
Szerokości tylnej felgi nie mierzyłem. Tą co mam oponę (4.1x18) założyłem na fabryczną felgę i nie było żadnych sensacji. Dobrze by było jakby zakładali w serwisie opon. wtedy raczej nie pokancerują felgi. Czasem warto się w serwisach popytać czy nie wiedzą czasem który serwis ma nakładki na maszyny do zakładania i zdejmowania opon z felg motocyklowych.
Offline
Jeśli to jest 110/90 to to nie jest 4.1, na moje oko to to jest 3.5, jest gdzieś w necie rozpiska jaka szerokość i profil to jaki wymiar w calach
Offline
Tabelka z przelicznikiem rozmiarów z miary calowej na metryczną
http://www.art-moto.com.pl/jaka_opona.html
Offline
nie pisałem że moja opona to 110x90, napisałem że to jest 4.1 (4.0 i 4.1 to ogólnie mówiąc 100). 1" to około 2,52 cm. Możecie sobie sami przeliczyć.
Offline
Co słabo i dlaczego słabo ?
Offline
Gość
Jaka max wejdzie na przód tak, żeby nie tarła o błotnik, tej blachy co usztywnia błotnik nie mam.
Ja proponuję dobrać na miarkę , zmierz ile masz miejsca od lagi do lagi na ''styk'' w najciaśniejszych miejscach i dobierz coś z wymiaru metrycznego , w tej tabelce masz przełożenie na cale i centymetry , ja tak mierzyłem oponę na tył
Offline