Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Ostatnio zatankowalem pierwszy raz w zyciu verve 98 czy cos w tym stylu. Wczesniej zawsze jezdzilem na zwyklej 95. Odczulem sporo roznice na plus, silnik jakos tak rowniej pracuje, lepiej wkreca sie na obroty, jezeli chodzi o moc tez moze odrobine wiecej chociaz tutaj to juz roznica jest malo odczuwalna. Cena coz, ponad 6 zl ale przy spalaniu WS 50 to nie jest to tak bolesne niz jak tankuje auto. Ciekaw jestem czy spalanie troche zmaleje, na zwyklej 95 kiedys sprawdzalem dokladnie to wyszlo mi okolo 2,8L/100KM na cylindrze 72 cm3. Myslicie ze jazda na takim paliwie moze skrocic troche zywotnosc cylka?
Offline
na 100 procent tak skróci żywotność każde dodatkowe oktany oznaczają że paliwo jest suchsze daje mniej smarowania po prostu na takim paliwie łatwiej zatrzeć silnik. Proponuję zalać lotnicze 110 oktanów będzie szedł jak burza ale dni silnika będą policzone.
Offline
Spokojnie kolego nie bulwersuj sie tak. Zapytalem bo po prostu ciekaw jestem opini innych.
Offline
Ja tankuję na BP, może nie jest tam najtaniej, ale przy naszym spalaniu i pojemności baku to te 2 grosze na litrze (względem Orlenu) jeszcze jestem w stanie przeboleć. Na osłodę zbieram sobie punkty na kartę PayBack Oczywiście leję tylko E95. Wolę nie ryzykować
Offline
router_man napisał:
Spokojnie kolego nie bulwersuj sie tak. Zapytalem bo po prostu ciekaw jestem opini innych.
nie nie bulwersuję się po prostu kiedyś do odśnieżania torów używano kadłubów samolotów MIG 19 umieszczonych na platformach a ponieważ to był nie wypał to w niektórych lokomotywowniach swego czasu zalegały cysterny z paliwem lotniczym 110 oktanów osobiście poznałem klienta co lał je do swego auta miało niezłego kopa ale silnik się zatarł oczywiście nie od razu. Chodzi o to że paliwo o większej ilości oktanów jest bardziej suchsze i podczas spalania wydziela więcej ciepła co jest nie wskazane dla naszych silników. Co innego w autach z reguły jeśli auto jest przystosowane do 98 to 95 powinno spalić więcej moc tego auta raczej nie spadnie jednak gdy zmniejszymy oktany to w takim aucie dojdzie do stukotu zaworów i wypalenia się świecy lambda
Offline
Wtrącając swoje 3 grosze, radziłbym lać paliwo ciągle od tego samego koncernu, np. ja ciągle leję z Orlenu 95 i zero kłopotów, a kolega jak przy skuterze wlał nagle z BP to miał muła. Inny kumpel w Jinchengu 110ccm miał to samo (tylko że "ochrzczoną" wlał). Nie zniechęcam do zmiany stacji na orlenowską bo ja na niej tankuję, tylko uprzedzam, że te silniki są wrażliwe na zmianę paliwa
Ostatnio edytowany przez adi9424 (20-04-2013 22:39:19)
Offline
Staram się tankować zawsze tam. bo różnica w cenie nie jest taka duża a przy tej ilości jaką wlewamy do baku nieodczuwalna praktycznie. Na BP dostaję jeszcze punkty na kartę, więc mam dodatkowe profity
Offline
ja od nowości leje 98 i jakoś nie ma problemów tankuję tylko na orlenie (raz na jakiś czas się zdarzy gdzie indziej jak nie ma orlenu w pobliżu)
Offline