Tommy29 - 17-08-2014 19:56:16

Jako że Kewert chciał zrobić podobny bagażnik jak ja mam więc lepiej będzie tutaj zamieścić wszystko co potrzebne do wykonania go. Wspomogę go zdjęciami więc chyba nie będzie problemu. A jeśli coś będzie problemem to zawsze chętnie pomogę i wyjaśnię.

Zacząłem od odrysowania na kartce boku starego bagażnika aby określić kąt pod jakim są zgięte te rurki. Wyszło że jest to kąt 45 stopni. Wiedząc to, zacząłem od szykowania poszczególnych fragmentów. Cały bagażnik złożyłem niejako z 6 kawałków profila a te wewnętrze poprzeczki (za te poprzeczki mocowana jest płyta montażowa kufra) zrobiłem z dwóch kawałków gwintsztangi 12 mm. Sam wymiar bagażnika jest bardzo podobny do oryginalnego i na tym oryginalnym polecam się wzorować, jako że nie pamiętam dokładnie w których miejscach robiłem wycinki aby wygiąć profile, oraz długości poszczególnych kawałków (pamiętam że dół bagażnika zrobiłem z kawałka o długości 44 cm). Na kawałku profila pisakiem zaznaczyłem fragment do wycięcia, po czym wyciąłem go małą szlifierką kątową, w ten sposób aby jedna ścianka została, po czym zagiąłem tak aby obie części zeszły się ze sobą. Powstanie wtedy ta "dolna część" bagażnika.
http://i57.tinypic.com/2n6y97l.jpg
Musisz zrobić tak samo dwa razy, na jedną i na drugą stronę. to są te kawałki do których będą przymocowane uchwyty mocujące całość do motoru. Kolejnym krokiem było zrobienie "połowy góry" bagażnika. Znowu dwa kawałki profila o długości mniej więcej takiej jak w oryginale. Ponownie trzeba wyciąć kawałek i "złożyć" profil, podobnie jak w poprzedniej części bagażnika.
http://i59.tinypic.com/xary43.jpg
Oczywiście takie części potrzebne są dwie. Po złożeniu mamy cały bok bagażnika. Teraz jeszcze trzeba te dwie części połączyć ze sobą. ja to zrobiłem z tego samego profila, długości nie pamiętam. To trzeba samemu zmierzyć po przykręceniu obu części do motoru.
Mocowanie bagażnika do motoru zrobiłem z takich kątowników:
http://i59.tinypic.com/330d4dx.jpg
Pojedyncze kątowniki nie wytrzymały długo więc radzę od razu zrobić podwójne mocowanie. Dwa kątowniki zmatowiłem, jeden z zewnętrznej a drugi z wewnętrznej strony i skleiłem je klejem epoksydowym na czas montażu do bagaznika i później do motoru. Tych dużych otworów nie trzeba poprawiać i śruby mocujące spokojnie przejdą przez te otwory. Te mniejsze otworki musiałem rozwiercić, bo po sklejeniu dwóch kątowników ze sobą lekko zachodziły na siebie. Wystarczy tylko dwa z każdej pary kątowników przewiercić, te które będą przykręcone do bagażnika, te bliżej końca. Miejsce przykręcenia zostawiam do wyboru każdemu kto sobie przymierzy bagażnik do swojego moto. Po zaznaczeniu gdzie będą otwory, wywierciłem je wiertłem 3,2 mm i przegwintowałem na 4mm. Oprócz przykręcenia wszystkich uchwytów dodatkowo przykleiłem je również klejem epoksydowym. Przykręcone są śrubkami z łbem trójkątnym 4 mm. W podobny sposób poskręcałem wszystkie części przed spawaniem. Płaskowniki są od strony motoru, aby się nie rzucały w oczy, podobnie przykręcone jak uchwyty, na takie same śrubki. Po przykręceniu obu połówek do motoru można zmierzyć jakiej długości potrzebne są poprzeczki, jedna na sam tył a jedną bliżej siedzenia:
http://i58.tinypic.com/2ltrm0p.jpg
Poprzeczki do których przymocowana jest płyta montażowa kufra zrobione są z dwóch kawałków gwintsztangi 12 mm z obu stron bagażnika i jeszcze od "wewnątrz" bagażnika są skręcone nakrętkami widać to na ostatnim zdjęciu. W najbliższym czasie dorzucę jeszcze poszczególne wymiary, jak zmierzę u siebie. Mam nadzieję że poradnik w miarę jasno jest napisany, jak coś to proszę pytać :) Gdybyście zauważyli jakiś błąd tutaj to proszę zwrócić mi też uwagę na to, poprawię jak tylko będzie okazja ;)

www.minecraftrp.pun.pl www.monitoring-powietrza.pun.pl www.rani.pun.pl www.nsh.pun.pl www.mfo-help.pun.pl