Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Romet Zetka 50 | 22% - 20 | |||||
Zipp Neken | 4% - 4 | |||||
Zipp Manic | 3% - 3 | |||||
Zipp Pro 50 | 14% - 13 | |||||
Junak 901 | 14% - 13 | |||||
Romet Router Ws 50 | 14% - 13 | |||||
GB Street | 10% - 9 | |||||
Barton Sprint | 5% - 5 | |||||
Barton Fighter | 7% - 7 | |||||
Benzer Aston | 1% - 1 | |||||
|
Proszę o szczerość tak jakbyśmy nie mieli motoru w ogóle a mieli wszystkie wymienione do wyboru.
\Dodane\
W miarę możliwości uzasadnienie, który najlepszy chociaż głosujemy anonimowo
Jeśli zapomniałeś czegoś dodać, to proszę o edycję postu, a nie pisanie kolejnego zaraz pod swoim poprzednim //FamiXon
Ostatnio edytowany przez rominciarz7 (06-10-2013 23:04:50)
Offline
w sumie to wszystko jest to samo poza 2 wyjatkami zetka i astonem bo maja silnik fmi i tylko z 2 powodow bym wzol zetke silnik troche bardziej kulturalny i romet
Offline
Te 139fmi w zetkach słyszałem mają mniej mocy od naszych Routerów , że ponoć 2,7KM a nasze Routery 3KM to prawda? I Zetki też tylko tak słyszałem że są mniej od naszych dynamiczne , ile w tym prawdy nie wiem. A najbardziej jestem ciekaw który silnik jest trwalszy , skoro historia naszego silnika sięga lat ok. 70 (słowa bardzo dobrego mechanika z mojego miasta) , a o tamtym nic nie słyszałem wcześniej tylko dopiero co sie pojawił tak jakby dla mnie.
Offline
Aby potwierdzić kwestie mocy wypadałoby postawić zetke i wske na hamowni aczkolwiek granica błędu hamowni przy takich małych mocach może raz dać 0,3KM więcej a raz 0,3KM mniej i wynik będzie dalej niepewny o trwałości się nie wypowiadam
Offline
to sa te same silniki roznica jest tylko w polozeniu cylindra
Offline
Ja myślę że jest zapewne jakaś różnica w momencie obrotowym , zapewne na korzyść zetki z uwagi na pionowy cylinder...Ale to tylko moje skromne zdanie...
Offline
Z doświadczenia wiem, że silnik Zetki przejedzie znacznie więcej. Z pewnością widzieliście filmik na YT jak gościu zrobił K125 ponad 40 000km czy więcej, w komentarzach napisał że ma już ponad 64k km i to bez żadnych regulacji i prawie bez grzebania, to 50cc zrobi troszkę mniej, no oczywiście jak dbasz tak masz
Offline
tamte silniki sa trwalsze to fakt ale nie sa silniejsze za kulture pracy lekki spadek mocy i tyle
Offline
Ok adi , a ile ci twoje doswiadczenie powie ile przejedziesz faktycznie bez regulacji bo mam dla ciebie ciekawostke do rozwiazania w moim przypadku oparte jest to na faktycznych doswiadczeniach wowczas wynikajacych z mojej nie wiedzy bo wiesz między 125ccm a 50ccm troszke roznicy jest , i gdyby faktycznie regulacji zadnych nie bylo to by pewnie z 5 silników rozwalił i to bez dozynania zadnego. Na dowód ci powiem tak mialem replike hondy dax , pierwsza awaria bo nie byly wyregulowane zawory to zaledwie 6tys bylo potrzeba efekt połamana dzwigienka az. Pozniej byl Los , max ile mi sie udalo bez regulacji zaworow ujechac to ponad 8tys , z tym ze juz byl slabiutki bardzo nawet ale bez uszczerbku. Wiec nie bierz tak doslownie tych slow ze gosc napykal bez regulacji tyle km-ów bo to pic na wode jest , chocby h...na hu..ju stanal regulacje byly napewno i okresowe wymiany i czyszczenia i nie sadze ze tam w silniku nic nie ruszyl jeszcze. Chociaz nie watpliwie pelen szacun dla tego goscia bo tez ogladalem jego moto i wyprawy.
Offline
Te silniki od zetki i nasze to jest prawie to samo. Sam kiedys bylem ciekaw. Zobaczcie sobie ze czesci do nich sa niemal identyczne, taki sam wal, magneto, rozrzad identycznie zrobiony no co do joty to samo tylko ze maja inne polozenie cylindra wzgledem reszty silnika. A co do pytania o konkurencje routera to skoro to jest wszystko jeden ch.uj z tym samym silnikiem i robione w tej samej fabryce przez tych samych ludzi to po co przeplacac. Te junaki itp sa drozsze bo tam maja jakies bajerzaste liczniki i owiewki natomiast jakosc wykonania jest ta sama. Jak mam jezdzic czyms co ledwo jedzie i sprawia wrazenie pojazdu ktory zaraz sie rozleci to wole dac za niego 2500 zl niz 3000 czy 3500 zl. A co do trwalosci to zalezy jak sie trafi i jak sie dba. Nawet te silniki w routerach jak sie jezdzi delikatnie i pilnuje wymian oleju to spokojnie zrobia po 20 tys. Ja ostatnio swoj przerabialem na 110 i wyjalem stary cylek i tlok 72 cm3 majace ok 6 tys i po prostu jak nowe, zero zuzycia. Spokojnie jeszcze 3 razy tyle na nim by sie zrobilo.
Offline
Bardzo dobrze mowisz router man , jestem tego samego zdania inne liczniki , owiewki... Jakosc ta sama po co przeplacac , wychodzi na to że my Routerowcy wychodzimy na tym najlepiej , placimy nieduzo a mamy to samo co ci ktorzy placa 3500-4000zł
Offline
doplacajac te 1000zl zeby kupic cos "lepszego" to przesada a za te pieniadze to z routerem mozna cuda wyprawiac
Offline
Forumowy Lord Ciemności
Routerek dobra baza do tuningu swoją drogą
Offline
Dokładnie - z Routerkiem się zrobi co chce za niedużą kasę, nom z Zecią też można kombinować, ale jest już mniej możliwości , na Zetkę nic nie gadam, bo to tez dobry motorek, do JAZDY nie do PAŁOWANIA!!! A dodam, że cylek 72cc co Zeci kosztuje ponad 300zł, jeśli dobrze pamiętam.
Co do tej Zetki 125 co pisałem - to tak wiem, musiał wymieniać olej i zaworki czasem podregulować, ale on porównywał też Zecię do WSK czy MZ i jego zdaniem, moim też, Zetka jest bardziej opłacalna od nich (wbrew przekonaniu że chińskie jest takie nie takie) no jeśli się chce robić duże przebiegi
Offline
Oczywiscie ze chinskie nie jest zle , miedzy innymi dlatego ze w Routerze mamy cos co jest sprawdzone i jest moim 3 chinczykiem i sie tego nie wstydze , ja tez kupilem sprzet do szanowania i posluzy mi napewno lepiej niz dwusów , nie obrazajac tych co posiadaja takowe silniki.
Offline